نگاهی به ماشین های لوکس و گران قیمتی که دونالد ترامپ در طول زندگی اش از آن ها استفاده کرده است

دونالد ترامپ هر روز حاشیه ای جدید می سازه و جنجالی تازه به پا می کنه.
تا حالا سابقه نداشته که رئیس جمهور آمریکا در ماه اول کار خود تا این حد خبرساز شه.
از دستور اجرایی واسه منع ورود اتباع ۷ کشور مسلمون از جمله ایران به آمریکا تا درگیری بر سر انتخاب مشاور امنیت ملی، همه و همه آقای ترامپ رو در شرایط خاصی قرار دادن. با این حال، اون رئیس جمهور آمریکاست و اختیارات زیادی داره.

از این جور موارد که بگذریم، میدونیم که مقام ریاست جمهوری از وسایل نقلیه خاصی استفاده می کنه.
از جمله اونا میشه به مارین وان، ایر فورس وان و خودروی خاص زرهی اشاره کرد.
ممکنه این سوال پیش بیاد که آقای ترامپ قبل از رسیدن به مقام ریاست جمهوری از چه ماشینایی استفاده می کرده؟

ایشون کلکسیونی از ماشینای لوکس رو در اختیار داشته و از اونا واسه رفت و اومد بهره می گرفته. حالا که دیگه اون یه فرد معمولی نیس، نمی تونه شخصا به رانندگی بپردازه و تنها باید نقش یه مسافر رو اجرا کنه.
ما در این مقاله می خوایم خودروهای لوکسی که دونالد ترامپ در طول زندگی استفاده می کرده رو بررسی کنیم.

تا آخر مطلب همراه باشین.

رولس رویز سیلور کلاود ۱۹۵۶

این ماشین در سالای ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۶ در تعداد محدود به وسیله شرکت انگلیسی تولید شد.
خودرویی که دونالد ترامپ در اختیار داشت، در سال ۱۹۵۶ و به صورت «بدنه روی فریم» (body-on-frame) ساخته شده بود. رنگ اونم به جای نقره ای، خرمایی بود.

این ماشین موتوری ۴٫۹ لیتری و ۶ سیلندره داشت که می تونست قدرت ۱۵۵ اسب بخار رو جفت و جور کنه.
بیشترین حد سرعت وسیله به ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت می رسید که واسه یه خودروی ۲٫۱۶ تنی مناسب به نظر می رسه. این ماشین یکی از اولین وسایل نقلیه ای بود که دونالد ترامپ خرید.

مرسدس بنز «SLR» مک لارن ۲۰۰۳

این خودرو که به طور مشترک به وسیله مرسدس بنز و مک لارن ساخته شد، در مدلای کوپه و رودستر روونه بازار گشت. وزن ماشین یاد شده بر خلاف وجود بخشای خارجی دارای فیبر کربن، فقط به ۱۷۷۰ کیلوگرم می رسید. موتور اون دست ساز و از نوع «۵٫۴۳۹ V8» بود و می تونست قدرتی برابر با ۶۱۷ اسب بخار بسازه. واسه اینکه وزن وسیله بهینه شه، مک لارن تولید وسیله رو مقداری عقب انداخت.

این خودرو واسه میلیونرهایی مثل ترامپ ساخته شده بود و اونم به اون علاقه زیادی نشون می داد.

رولز رویس فانتوم ۲۰۱۵

این ماشین که در سال ۲۰۰۳ روونه بازار شد، هفتمین نسل از مدل یاد شده به حساب می رفت و قیمتی برابر با ۵۰۰ هزار دلار (تقریبا ۲ میلیارد تومن) داشت. آقای ترامپ فت و فراوون ازش استفاده می کرد و ماشین رو در خیابونای نیویورک حرکت می داد.

نوشته دیگر :   نوروز گردی در چهار محال و بختیاری: سرزمین آبشارهای مینیاتوری

موتور ۸ سرعته از نوع «V12» وسیله می تونست قدرت ۴۵۳ اسب بخار رو بسازه. ماشین یاد شده قادر بود در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسه که واسه وسیله ای به این سنگینی زمان مناسبی به حساب می رفت.

ماشین سرعتی شورولت کامارو ۲۰۱۱

شرکت آمریکایی این خودروها رو واسه مسابقات «ایندیانا پلیس ۵۰۰» مونتاژ کرده بود. ماشین یاد شده که تنها ۵۰۰ عدد از اون تولید شده بود، با موتور ۶ سرعته و «V8» خود می تونست قدرت ۴۰۰ اسب بخار رو جفت و جور کنه.
دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۱ اجازه یافت با یکی از اونا به رانندگی بپردازه.

در گذشته هم سابقه داشته که مسئولان مسابقات به چهره های سرشناس اجازه بدن در پیست اتوموبیل رانی دور بزنن. در اون زمان، دونالد ترامپ به خاطر اجرای برنامه «کارآموز» به معروفیت رسیده بود.

اما آقای ترامپ وقت دور زدن با ماشین رو نداشت و از این کار بی خیال شد.
با این حال، مسئله نامبرده باعث نشد که ایشون از خرید ماشین مسابقه ای شخصی اش دست بکشه.

لامبورگینی دیابلو ایشون تی ۱۹۹۷

این خودروی ۴۶۰ هزار دلاری، در سال ۱۹۹۳ روونه بازار شد.
افراد عادی و متوسط تنها می تونستن پوستر اونو روی دیوار اتاقشون بزنن. موتور اون ۵٫۷ لیتری و از نوع «V12» بود و می تونست قدرت ۴۸۵ اسب بخار رو بسازه. این اندازه در زمان خودش بسیار زیاد و دست نیافتنی به حساب می رفت.

دونالد ترامپ یکی از اونا رو در سال ۱۹۹۶ میلادی خرید و بعدا اونو فروخت؛ البته پس از اون که نام و برند خود رو روی درب وسیله قرار داد. روی لامبورگینی نوشته شده بود: “دیابلوی دونالد ترامپ در سال ۱۹۹۷٫»

باید منتظر باشیم و ببینیم که آقای ترامپ بعدا با لیموزین دوران ریاست جمهوری اش چه می کنه.