برای نجات جان خود این ۹ وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

فصل سرما فرارسیده و احتمال اینکه در سفرها یا مسیرهای رفت و اومد خود با مشکلات مختلفی روبه‌رو شید بیشتر شده.
به‌طور مثال، ممکنه تو یه روز برفی، ماشینتون کنار جاده خراب شه و به هیچ وسیله‌ای واسه کمک طلبیدن دسترسی نداشته باشین، بخاطر این خیلی با اهمیته بعضی لوازم اولیه اما کاربردی رو در کیف یا ماشین همیشه به همراه داشته باشین.

مثلا یه بطری آب می‌تونه نقش تقویت کننده نور چراغ قوه رو اجرا کنه.
یا از پد بهداشتی به عنوان پانسمان زخم واسه بند آوردن خون استفاده کنین. اگه کنجکاوین تا با این لوازم ساده بیشتر آشنا شید پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب رو از نظر بگذرونین.

سوت

سوت صدای بلندی داره و از فاصله بسیار دور خوب شنیده می‌شه. بخاطر این، اگه مثلا در جنگل یا در جایی گرفتار شده‌اید که به هیچی دسترسی ندارین، با سوت زدن می‌تونید حضور خود رو اعلام کنین.

یا حتی اگه زلزله‌ای اتفاق افتاد و زیر آوار گیر کرده بودین هم می‌تونید با کمک سوت محل حضور خود رو به اطلاع امدادرسان‌ها برسونین.

سوت واسه پیاده‌روی‌های شبونه و فراری دادن زورگیرها یا سارقین هم وسیله بسیار خوبیه. جای بسیار کمی نیاز داره و سنگین هم نیس.

بطری آب

یکی از ملزومات لازم واسه نجات جون آدم در شرایط بحرانی، دسترسی به آب پاکیزه س. خوبه بدونین که آدم فقط سه تا ۴ روز می‌تونه بدون نوشیدن آب زنده بمونه.

از بطری خالی آب هم می‌تونید به عنوان فیلتر آب استفاده کنین. از دیگر کاربرده های بطری آب اینه که هنگام قطعی برق، می‌تونید چراغ قوه رو به انتهای بطری بتابانید تا باعث بیشتر شدن نور چراغ بشه.

 

لیپ استیک

 

وقتی که برف و بوران گیر افتاده‌اید و به نور یا مقداری کمی گرما نیاز دارین، می‌تونید از چرب‌کننده لب به عنوان شمع استفاده کنین. چیجوری؟ موم داخل لیپ استیک رو از قاب اون بیرون بیارین. تیکه‌ای نخ از لباس یا وسایل خود پیدا کرده و در موم بذارین. بعد اونو روشن کنین تا هم نور و هم گرما بده.

کاندوم

کاندوم فقط واسه رابطه جنسی سالم کاربرد نداره. پیشنهاد می‌کنیم حتما چند عدد کاندوم در کیف خود داشته باشین چون این وسیله تا ۴ لیتر آب رو می‌تونه در خود نگه داره.
نمونه‌های غیر چرب اونو هم می‌توان به عنوان فتیله یا آتیش‌زنه استفاده کرد.

نوشته دیگر :   با چند راهکار مؤثر استرس سفر را کم کنید و از مسافرت خود لذت ببرید

 

اسنک‌های فاسدنشدنی

 

در کیف خود یه کیسه کوچیک پر از آجیل یا خوراکی‌هایی بذارین که خراب نمی‌شن. واسه وقتی که در جاده گیر می‌کنین، در جنگل گم می‌شید یا به واسطه برف و بوران، چاره ای ندارین کنار جاده بمونین، این خوراکی‌های می‌تونن جانتون رو نجات بدن و با پروتئین بالایی که دارن، نیاز غذایی بدنتون رو تامین کنن.

 

 

پدهای بهداشتی

نوار بهداشتی واسه جذب خونریزی‌های ماهیانه زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما جالبه بدونین این وسیله اولین بار در جنگ جهانی اول به عنوان پانسمان پس از عمل جراحی استفاده می‌شد. به خاطر توانایی جذب خون بالایی که این پدها دارن، می‌تونید از اونا واسه بندآوردن خونریزی‌ استفاده کنین؛ این خونریزی می‌تونه به موجب تصادف‌های جاده‌ای یا زمین خوردن شدید در جنگل باشه.

پد بهداشتی فضای کمی اشغال می‌کنه و وزنی هم نداره. پس می‌تونید چند عدد از اونو در کیف دستی خود داشته باشین.

 

فندک

 

فندک فقط مختص افراد سیگاری نیس.

شما با همراه داشتن این وسیله سبک و کوچیک، می‌تونید به حفظ جون خود در موقعیت‌های خطرناک کمک کنین. مثلا با وجود فندک، می‌تونید وقتی در سرما گرفتار شده‌اید، آتیش روشن کرده و خود رو گرم کنین.

جعبه کمک‌های اولیه

یه جعبه بسیار کوچیک اما شامل وسایل لازم واسه کمک‌های اولیه رو در کیف خود داشته باشین. موردِ مصرف این جعبه به طور کامل محسوسه و به توضیح احتیاجی نداره. از گاز استریل واسه بانداژ کردن زخم‌ها و پیشگیری از عفونت اون می‌تونید کمک بگیرین.

 

 

چراغ قوه

درسته که همه موبایل‌های الان دارای چراغ قوه هستن. اما وقتی در موقعیت پر خطری گرفتار شده‌اید و باتری موبایلتان هم در حال به آخر رسیدنه، به همراه داشتن یه چراغ قوه کوچیک حکم طلا رو پیدا می‌کنه. چون می‌تونید خیلی راحت راه خود رو یافته و از خطر فرار کنین. یا با نور اون درخواست کمک بدین.