۸ بازیگری که با ایفای چندین نقش متفاوت در یک فیلم همگان را شگفت زده کردند

بازیگرانی وجود دارن که اونقدر با استعداد و قوی هستن که می تونن نقشای متفاوتی رو تو یه فیلم بازی کنن طوری که هر کدوم از این نقشا شخصیتا و ظواهر متفاوتی داشته و یا شاید با بقیه نقشا در اختلاف باشن یعنی یه بازیگر تو یه فیلم واحد هم نقش یه آدم شرور رو بازی کنه و هم نقش یه آدم خوب رو یا نقش یه زن و یه مرد تو یه فیلم. این بازیگران اونقدر در بازی خود حرفه ای عمل میکنن که شاید اصلا ًمتوجه نشید یه بازیگر نقشای متفاوتی رو بازی می کنه و تصور کنین بازیگر متفاوتی هر کدوم از این نقشا رو اجرا کرده.

در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با ۸ بازیگر بااستعدادی آشنا کنیم که تو یه فیلم نقشای متفاوتی رو برعهده داشته و خوب از پسِ ارائه نقشای متفاوت برآمده ان.

۱- کیت بلانشت در فیلم «بیانیه»

در فیلم «بیانیه» (Manifesto) کیت بلانشت نقش ۱۳ فرد متفاوت رو بازی می کنه.
علاوه بر ۴ شخصیتی که در بالا به اونا اشاره شده ایشون نقش معلم، زن خونه دار، زنی بیوه و شش نقش دیگه رو هم اجرا می کنه.

این مقدار از استعداد باورنکردنیه.

۲- کامل هنکس در فیلم «اطلس ابر»

شخصیتای رمان دیوید میچل همه حلول یه روح واحد هستن و در فیلم «اطلس ابر» (Cloud Atlas) این موضوع در تبدیل شدن از شخصیتی به شخصیت دیگه خودشو نشون می ده. علاوه بر این ۴ نقش به طور کاملً متفاوت، کامل هنکس دو نقش دیگه رو هم با استادی تموم به نمایش میذاره: مدیریت هتل و بازیگری که مثل تیموتی کاوندیشه.

۳- هوگو ویوینگ در فیلم «اطلس ابر»

در فیلم «اطلس ابر» هوگو ویوینگ هم نقشای متفاوتی رو با هنرمندی تموم اجرا می کنه که همه اونا نقشای شرور و منفی هستن.

۴- مایک می یرز در فیلم «آستین پاورز در گلدممبر»

مایک می یرز یه کمدین قهاره. هر چند منتقدان استقبال سردی از فیلم «آستین پاورز در گلدممبر» (Austin Powers in Goldmember) داشتن اما هنوز خیلی از دیدن این فیلم حال می کنن. نکته ناخوشایند این که از زمان تولید این فیلم تا حالا می یرز واسه نقش آفرینی در هیچ فیلم معروفی دعوت نشده.

نوشته دیگر :   چند حقیقت جالب و عجیب درباره آداب معاشرت در کشورهای مختلف دنیا

۵- چیک مارین در فیلم «از گرگ و میش تا سپیده دم»

چیک مارین، کمدین مکزیکی در فیلم سنتی «از گرگ و میش تا سپیده دم» (From Dusk Till Dawn) سه نقش متفاوت رو اونقدر با مهارت بازی کرده که کمتر کسی متوجه شده این سه نقش رو یه نفر رو دوش داشته و به یاد موندنی ترین این شخصیتا هم شخصیت چت کثیف بود.

۶- نومی راپاس در فیلم «»هفت آبجی»

نومی راپاس در فیلم «هفت آبجی» (Seven Sisters) نقش هفت آبجی رو در جامعه دیکتاتور مآبانه ای اجرا می کنه که هر خونواده می تونه تنها یه بچه داشته باشه. هر کدوم از این خواهرها تنها هفته ای یه بار خونه رو ترک می کنه و اونم روزی که نام خودشه. کار این بازیگر واسه بازی کردن در نقش ۷ آبجی بسیار مشکل به نظر می رسه.

۷- رالف فاینس در فیلم «نور خورشید»

در فیلم «نور خورشید» (Sunshine) رالف فاینس نقش سه نسل از خونواده سوننشین رو بازی می کنه متحمل قضاوتا و حوادث دردناکی می شن: جنگ جهانی دوم، کمپای کار اجباری و انقلاب مجارستان در سال ۱۹۵۶٫

۸- جیمز مک آووی در فیلم «شکاف»

در فیلم «شکاف» (Split) بیشتر از ۲۳ شخصیت متفاوت در درون کوین کرامب هست و شخصیت بیست و چهارم هم در اسرع وقت خود رو نشون میده. تماشاگران تنها ۷ شخصیت رو می بیننن: دنیس، پاتریشیا، هدویگ، بَری،اورول، جید و جونور. هر کدوم از این شخصیتا منحصر به فرد بوده و با بقیه شخصیتا فرق داره.
نقش آفرینی مک آووی در این نقشا ستودنی بوده و به احتمال فراوون با استقبال منتقدین و تماشاگران مواجه می شه.