دانلود فیلم سمفونی نهم

سمفونی نهم (نام اصلی : Symphony No. 9) راحیل یک جراح است و همسرش را در حین عمل جراحی از دست داده‌است. او تصمیم می‌گیرد تا جنازه همسرش را بدزدد و او را طبق وصیتش در یک روستای دور افتاده، در کنار پدر و مادرش به خاک بسپارد، کاری که خانوادهٔ همسر با آن موافق نیست. راحیل در میانهٔ راه با ملک الموت روبرو می‌شود و می‌فهمد که دیگر فرصتی برای انجام خواستهٔ همسرش ندارد. اما ملک الموت به جای قبض روح راحیل، عاشق او می‌شود و …

 درباره فیلم سمفونی نهم

فیلم سمفونی نهم : فیلمی به کارگردانی محمدرضا هنرمند، نویسندگی محمدرضا هنرمند و حامد افضلی و به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم برای اولین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در فیلم سمفونی نهم بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد در نقش ملک‌الموت ، ساره بیات ( راحیل ) محمدرضا فروتن (سرهنگ کامبیز امینی) ،پژمان بازغی ( امیرکبیر) ،  منوچهر آذر ( ملک الموت ارشد ) و… به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان سمفونی نهم

داستان فیلم مضمونی عرفانی دارد. درباره یک پزشک جراح به نام راحیل است که برای انجام تنها خواسته همسرش با مرد مرموزی ملاقات می‌کند اما با این کار سرنوشتش را برای همیشه تغییر می‌دهد. در خلاصه‌ی رسمی داستان این فیلم آمده است: «شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟» روایتش را از آخرین نبرد کوروش کبیر با سکا‌ها و زخمی شدنش در این جنگ شروع می‌کند. سپس به زمان حال می‌آید و راحیل (ساره بیات) را نشان می‌دهد که با کاماروی قدیمی خود، از جاده‌ای قدیمی و دورافتاده راهی سیرچ است.
در میان راه راحیل بنزین تمام می‌کند و مرد مرموزی (حمید فرخ نژاد) به کمک او می‌آید.

نوشته دیگر :   خرید دی متیل گلی اکسیم

تمامی بازیگران

حمید فرخ‌ نژاد، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، هدی زین‌ العابدین، مارین ون هولک و محمدرضا فروتن.

سایر عوامل فیلم سمفونی نهم

فیلمبردار: هومن بهمنش
طراح صحنه: مشکین مهرگان
طراح گریم: مجید اسکندری
تدوین: محمدرضا مویینی
کارگردان: محمدرضا هنرمند
تهیه‌کننده زینب تقوایی
نویسنده فیلمنامه : محمدرضا هنرمند و حامد افضلی

نقد و بررسی فیلم سمفونی نهم

فیلم عجیبی است و قصه‌ای عجیب‌تر دارد. خط اصلی داستان فیلم نه جذاب است و نه نشانه‌ای از عشق درون خودش دارد. تا حد زیادی شبیه یکی از اپیزود‌های سریال فانتزی و علمی تخیلی امریکایی به‌نام «ساعت گرگ و میش» شده است، این ایده نتوانسته در اجرا جان بگیرد و اثری قابل توجه خلق شود. خصوصا در ۲۰ دقیقه اول فیلم نه تنها ‌قصه آغاز نمیشود، بلکه حتی تماشاگر نمیداند موضوع فیلم چیست و در چه بستر زمانی روایت می شود! فیلم برخلاف ظاهر متفاوتش باطنی پوسیده دارد.

درباره فیلمساز

هنرمند در رشته مهندسی الکترونیک مخابرات تحصیل کرد و بعد به سینما روی آورد و در زمینه بازیگری، تدوین، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی فعالیت داشته‌است. برخی از آثار او در سینما دزد عروسک ها، مرد عوضی، مومیایی ۳ و عزیزم من کوک نیستم است. زیر تیغ و آشپزباشی از جمله سریال های هنرمند در تلویزیون است.
 

دانلود فیلم سمفونی نهم