با روستای رویایی «ناگارکات» آشنا شوید؛ پنجره ای رو به اورست

ناگارکات در دامنه رشته کوه هیمالیا واقع شده و چشم‌انداز نفس‌گیری از بلندترین قله جهان، یعنی اورست رو به تصویر میکشه.

ناگارکات، دهاتی سرسبز و زیباست که به دور از شلوغیای شهر کاتماندو در گوشه ای از کشور نپال نشسته و هرساله گردشگران خیلی از اون دیدن می کنن. اصلی ترین دلیل سفر توریستا به این منطقه، تماشای مناظر فوق‌العاده جذاب طلوع و غروب آفتابه.

جالبه بدونین که کشور نپال کلا، جاذبه های گردشگری زیادی داره و میشه اونو بهشت ماجراجویان توصیف کرد.
از فیل سواری، تماشای حیات وحش و پرندگان در جنگلای چیتوان، رفتینگ در رودخانه وحشی گرفته تا بازدید از جاذبه های شهر کاتماندو مثل قصرها و معبدهای قدیمی، شهر تاریخی پاتان، دیدار از شهر زیبای بوکارا و مناظر دریاچه فیوا، منظره کوه آناپورنا و آبشار دیویس رو در تورهای مسافرتی نپال میشه تجربه کرد.

اما شاید یکی از زیباترین قسمتای سفر به نپال، اقامت و گردش در روستای رویایی ناگارکات و تماشای طلوع آفتاب بر فراز رشته کوه هیمالیا باشه. از این رو شاید بد نباشه تا با این داهات بیشتر آشنا شید. واسه این منظور از شما دعوت می کنیم تا ادامه مطلب رو از نظر بگذرونین.

چشم‌انداز فوق العاده قشنگتر از طلوع و غروب خورشید

ناگارکات در نپال رو میشه سرزمین طلوع و غروب خورشید نامید. دلیلش هم چشم‌انداز فوق العاده جذاب هیمالیایی این منطقه س. ناگارکات در دره کاتماندو یکی از وسیع ترین منظره های نور ابتدایی خورشید روی برفا در قله کوهستان و آخرین تابش آفتاب روی اونا رو به تصویر میکشه که بی نظیره.

پنجره ای به اورست

تو یه روز آفتابی شما می تونین از ناگارکات تماشاگر چشم‌انداز زیبایی از اورست باشین. این منطقه، تنها مکانی در کشور نپاله که اینجور منظره کامل و نزدیکی از اورست رو به تصویر میکشه.

نمای ۳۶۰ درجه

این عکس از بالای تپه ای در پارک ملی دره کاتماندو گرفته شده.
این راه پیاده روی، نمای ۳۶۰ درجه به دور و بر داره و از اون جا میشه ۸ دامنه سرسبز هیمالیا رو از یه نقطه تماشا کرد.

نوشته دیگر :   اوج هیجان در غرب وحشی؛ با ۱۵ فیلم وسترن متفاوت و دیدنی قرن ۲۱ آشنا شوید [قسمت دوم]
راه کوهنوردی

آدمایی که از ناگارکات دیدن می کنن، علاوه بر دیدن طلوع و غروب خورشید، پیاده روی در دامنه کوه ها رو هم در ذهنشون دید می کنن. هوای تازه کوهستانی، سرسبز بودن و برفای نورانی مثل نمادهای آزادی و رهایی تو ذهن بیننده القا می شن و حسی از شادی رو بهش منتقل می کنن.

شاید بشه گفت یکی از جاذبه های اصلی ناگارکات همین جاده های کوهستانی و پوشیده از درخته.

دوچرخه سواری در کوهستان

واسه بازدید از ناگارکات دلایل زیادی میشه پیدا کرد.
اما یکی از جذاب ترین کارایی که در این طبیعت قشنگتر میشه انجام داد، دوچرخه سواری در کوهستان از Bhaktapur تا ناگارکاته. این راه شیبای زیادی داره و از این واسه دوستداران آدرنالین گزینه بسیار مناسبی هستش.

روستای قلعه ای

در زمانای قدیم، Nagarkot یه قلعه در دره کاتماندو بود. این دژ به خاطر زیر نظر داشتن فعالیتای قلمروهای پادشاهی دور و بر مورد استفاده قرار می گرفت.

ییلاقی واسه خونواده های سلطنتی

قبل اینکه اینجا به مکانی عمومی واسه بازید گردشگران تبدیل شه، تفرج‌گاه تابستونی خونواده های سلطنتی در نپال بوده.

روز مشکی واسه ناگارکات

روز چهاردهم دسامبر ۲۰۰۵ میلادی، به عنوان روز مشکی ناگارکات نامگذاری شد.
دلیلش هم این بود که یه سرباز اخراج شده از خدمت به نام «باسادف تاپا»، درزمان جشن معبد کالی دوی در ناگارکات، به دلایل نامعلوم به روی روستاییا آتیش گشوده و  به موجب اون ۱۱ نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدن.