چهار راز پوشش سقف های شیبدار که هرگز نمی دانستید

 

همانطور که ما انسان ها با پوشش های مناسب به زیبایی خود اهمیت می دهیم هر خانه هم نیاز به انتخاب یک پوشش مناسب و زیبا دارد که باید برای سقف آن در نظر داشته باشید زیرا سقف هر ساختمان اصلی ترین و مهم ترین بخش از یک ساختمان به سازه فضاکار چیست حساب می آید. امروزه بیشتر ساختمان سازی ها اولویت اصلی را نور پردازی قرار داده اند و معمولا در طراحی های خود از پنجره ها و سقف های شیشه ای استفاده می کنند که از پلی مربنات هم می توان در این زمینه استفاده کرد که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی هزینه ای مقرون به صرفه هم دارد و محیطی زیبا را ایجاد می کند. به احتمال زیاد تا کنون نام تایل های کینگستون را شنیده باشید این تایل ها از زیبای منحصر به فرد و خاصی برخوردار هستند به همین دلیل با استفاده از آن می توانید یک آلاچیق زیبا برای محل مورد نظر خود درست کنید. در انواع پوشش سقف به نوع دیگری می رسیم که نام آن پلی کربنات می باشد. و این دلیل دیگری است که سازه فضایی تک لایه بهترین انتخاب است. ۴- نوع ضخامت مصالح: نکته مهم دیگری که در طراحی ویلا روی شیب می بایست به آن دقت شود نوع ضخامت مصالح است.

پوشش سقف سوله صدف

دیواره های خارجی به عنوان یکی از اجزای سوله با توجه به نوع کاربری سازه، متفاوت خواهند بود. دارای مهارهای قطری از بالا برای توازن نیروی کششی در کابل های نگهدارنده بام هستند. ساندویچ پانلها از ورقهای نازک ضخامتهای 0.5 تا یک میلیمتر که به صورت کرکرهای، ذوزنقهای و یا سفالی شکل در بالا و پایین و یک لایه عایق حرارت و صوت (پلی استایرن، پشمشیشه و یا پلی اورتان) ما بین ورق ها، تشکیل میشود. عرض آن 2000 میلیمتر و ضخامتی بین 2 تا 14 میلیمتر دارد. قیمت اجرای ساندویج پانل سقفی به ضخامت ساندویچ پانل بستگی دارد برای ساندویچ پانل پلی یورتان 5 سانتی متر قیمت صد هزار تومان به ازا هر متر مربع در می آید و برای ساندویچ پانل پلی استایرن حدود هشتادو سه هزار تومان در می آید. به دلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستونها، جهت اجرای این سازه نمیتوان از پروفیلهای موجود در بازار استفاده نمود و باید اقدام به ساخت آنها کرد که اصطلاحا به آن تیر ورق میگویند. در این مقاله می خواهیم به بررسی جامع و کامل سقف های شیروانی از نظر کیفیت، ماندگاری و زیبایی بپردازیم تا بتوانیم بهترین سقف شیروانی برای خانه یا ویلای خود انتخاب کنیم.

فاکتور های گوناگونی در قیمت ساخت سوله موثر می باشند که مهمترین آنها موقعیت، کاربری، دهانه و ارتفاع، وجود جرثقیل یا نیم طبقه و… که مهمترین عوامل تعیین کننده در وزن سالنهای صنعتی عبارتند از: منطقه مورد نظر جهت ساخت سوله از جهت میزان سرعت وزش باد و همچنین میزان حداکثر بارش برف، دهانه سالن، ارتفاع ستونها و در صورت نیاز جرثقیل سقفی. از این نوع سازه در کارخانهها، اسکلت ساختمان، انبارها، مرغداریها، آشیانههای هواپیما، تعمیرگاهها، فروشگاهها و سالنهای ورزشی که با قابهایی با دهانه یزرگ نیاز است استفاده میشود. در نهایت این پوشش در کشورهای اروپایی و آمریکایی جای خود را به سقف های سفالی داد و جایگزین روش های سنتی شد. هزینه عایق کاری سقف: در ساختمان های صنعتی دو نوع پوشش سقف سازی رایج است. این نوع ورق ها با توجه به استاندار هایی که برای ساخت آن ها اعمال شده ساخته شده اند. با انتخاب درست میتوانید از این سازه پرکاربرد نهایت استفاده را در مدت زمان طولانی ببرید. به عنوان نمونه میخواهیم اشاره کنیم که اگر یک فضایی دویست متر مربعی از سقف را داشته باشیم ما 210 متر مربع جنس ارسال میکنیم چرا که بالاخره کار پرتی دارد در گوشه هایی از سقف در بستر ستون هایی که می رسیم و قسمت های تلاقی های مختلف دیوار و سقف کار باید برش زده شود و همین امر باعث میشود که کار با پرتی همراه باشد اما در نهایت بابت نصب همان میزان عددی ریالی که برای شما نصب شده است را محاسبه میشود و میزان پرتی از اجرت نصب کسر خواهد شد تا مشکلی رخ ندهد.

از خصوصیات دیگر این گونه از انواع پوشش سقف میتوان به وزن بسیار کم، نصب آسان، عایق در برابر گرما و صدا و مقاومت نسبتا خوب در برابر آتش اشاره کرد. خوب است بدانید که بیشترین آسیب جدی برای سازه های از جنس فلز هستند رطوبت و خوردگی در اثر رطوبت می باشد ورق گالوانیزه نیز از جنس فولاد است که مقاومت خوبی در برابر بارش باران و برف و حتی آتش از خود نشان داده است ولی اگر پوشش درستی نداشته باشد به مرور زمان بر اثر رطوبت دچار خوردگی می شود. انجام و پس از تحلیل و برسی های لازم ابعاد هموند ها و اتصالات مشخص می شوند. 16. سازنده پس از ارائه دفترچه محاسبات نقشه های اجرایی و تأیید دانشگاه اقدام به ساخت خواهد نمود. در سازه های فضاکار بر عکس سازه های مسطح نظیر خرپای صفحه ای، مجموعه بافتار، بارهای خارجی، نیروهای داخلی و تغییرمکان های سازه ای در فضای سه بعدی تعریف می شوند. سولهها دارای اجزای مشخص و تعریف شدهای هستند، هر قسمت از سوله توسط مهندسین محاسب جزء به جزء محاسبه و طراحی میگردد. همانطور که کمی پیش خواندید برای پوشش سقف سولهها میتوان از متریالهای مختلفی استفاده کرد اما انتخاب مناسبترین آنها به کاربرد سوله بستگی دارد.

نوشته دیگر :   تفاوت دکمه سر دست و دکمه ی معمولی

پوشش سقف شیبدار خانه ها

لذا با فرض حداقل ضخامت 20 سانتیمتر برای دیوار سولهها در حالت اجرای دیوار آجری، طول دیوار، حداکثر 6 متر محدود خواهد شد. پس از اجرای سازه سقف شیب دار و زیرسازی آن، می توان آندوویلا را نصب نمود. تیرچه پیش تنیده تولیدی این شرکت در هر بار تولید مورد آزمایش بار گذاری قرار می گیرد و پس از کنترل نتیجه آزمایش اقدام به آزاد کردن باند قیمت اجرای پوشش سقف سوله ها میشود . برای ساخت بیشتر سالن های ورزشی، تعمیرگاه های بزرگ، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی و… ورق های طرح سفال یکی از مناسب ترین پوشش ها برای آلاچیق ها ورق های طرح سفال می باشد همانطور که از نام این ورق ها پیداست در واقع طراحی همانند سفال دارند اما آلیاژها و مواد های به کار گرفته شده برای ساخت آن معمولاً محصولات پلاستیکی سنگریزه و یا فلزات می ورق پوشش سقف شیبدار باشند. با قابلیت منحصر به فرد که اولین بار در جهان توسط شخصی به نام سوله طراحی و اجرا گردید.

پوشش سقف سوله

ترکیب ساختاری این پوشش ماده ای به نام ترموپلاستیک است که از جنس انعطاف پذیری برخوردار است و به راحتی شکل می گیرد و تولید می شود. پخش نور بهصورت متمرکز که باعث آزار بصری میشود به خصوص در محیطهایی که تعداد زیادی از این لامپها به کار میروند. با تنوع رنگ نور رسیده به کف نیز دارای رنگ مورد نظر ما خواهد بود و شرایط زیبایی را فراهم می سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در شهرآهن تماس بگیرید. ما قصد داریم که این موضوع را در یک نوشتاری کامل به رشته تحریر در اوریم. طراحی این گونه سقف ها متفاوت بوده و سلیقه های مختلف را پاسخگو می باشد. بسیاری برای سقف پانسیون ها استخر های خود از ای پوشش استفاده می کنند. سوله سازی به دلیل کاربرد عمدتاً صنعتی از نظر طراحی با سایر سازهها متفاوت است خصوصاً آن که قابها در این نوع سازهها کاملاً متفاوت بوده و دارای شیب میباشند و دهانهها نیز نسبت به سایر سازهها بزرگتر است. استفاده می شود و این پوشش را هم به عنوان سقف سازه ها و هم به عنوان پوشش دیواری مورد استفاده قرار می دهند و جنس آن ها upvcبا هسته ی پلی استارن منبسط شده است که بعضی از شرکت های نا معتبر برای پایین تر آوردن قیمت این ورق ها از ترکیباتی مثل upvc با ورق آلومینیومی استفاده می کنند.

کسانی که علاقه زیادی به طراحی ویلا روی شیب دارند می توانند از ایده های خاص برای زیباتر شدن فضا کمک بگیرند. بهترین پوشش سقف برای سولههایی که باید دائما مورد شستشو قرار بگیرند (سولههای دامداری و کشتارگاهی) لایه عایق پشم شیشه و ورق یا پوشش سقف کارتن پلاست است. فایبرگلاس از ترکیب دوماده نفت و پشم شیشه ساخته شده است. معمولاً اتصال اغلب قسمتهای یک سوله بوسیله پیچ و مهره و در مواردی نیز از طریق جوش انجام میگیرد. سقف شیبدار. سقف پناهگاه یک ساختمان است. سقف شینگل از جمله رایج ترین سقف برای پوشش بام های شیبدار در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری می باشد. عمر مفید یک سازه از جمله سوله مدت زمان استفاده از آن ساختمان با بالاترین کیفیت است. این مورد علاوه بر ایجاد زیبایی در ظاهر سوله موجب افزایش طول عمر آن نیز خواهد شد. همچنین برای غلبه بر نیروی بلند شدگی، عمق استقرار پیها را نیز افزایش میدهند تا با افزایش وزن خاک روی پی، تا حد امکان از ایجاد این پدیده جلوگیری به عمل آید. ورق های طرح شینگل یا همان لانه زنبوری ورق های می باشند که وزن سبکی دارند و امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند زیرا از نظر زیبایی در بین انواع پوشش سقف حرف اول را می زنند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در همه مناطق امکان استفاده از این پوشش وجود دارد آن هم به خاطر ساختار آن است.