نکته سریع نحوه تغییر شکل کاراکتر یک رشته در جاوا اسکریپت

در این آموزش، می‌آموزید که چگونه حروف کاراکتر یک رشته را با استفاده از روش‌های جاوا اسکریپت به حروف بزرگ، کوچک و عنوان تبدیل کنید.

جاوا اسکریپت توابع و روش های زیادی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد داده ها را برای اهداف مختلف دستکاری کنید. اخیراً روش‌هایی را برای تبدیل رشته به عدد و شماره به رشته یا به ordinal، و برای تقسیم رشته ها. این مقاله روش‌هایی را برای تبدیل حروف کاراکتر یک رشته ارائه می‌کند – که برای نمایش رشته‌ها در یک قالب خاص یا برای مقایسه رشته‌های قابل اعتماد مفید است. تصاویر WebP: چه هستند و چگونه در ساختن وب مفید هستند

تبدیل یک رشته به حروف کوچک

اگر به رشته خود با حروف کوچک نیاز دارید، می توانید از روش toLowerCase() موجود در رشته ها استفاده کنید. این متد رشته را با تمام کاراکترهای آن با حروف کوچک برمی گرداند.

به عنوان مثال:

const str = 'HeLlO';
کنسول.ورود(str.toLowerCase());
کنسول.ورود(str);

با استفاده از روش toLowerCase() در متغیر str، می توانید همان رشته را با تمام کاراکترهای کوچک بازیابی کنید. توجه داشته باشید که یک رشته جدید بدون تأثیر بر مقدار str برگردانده می شود.

تبدیل یک رشته به حروف بزرگ

اگر به رشته خود با حروف بزرگ نیاز دارید، می توانید از روش toUpperCase() موجود در رشته ها استفاده کنید. این متد رشته را با تمام کاراکترهای آن با حروف بزرگ برمی گرداند.

به عنوان مثال:

const str = 'HeLlO';
کنسول.ورود(str.toUpperCase());
کنسول.ورود(str);

با استفاده از روش toUpperCase() در متغیر str، می‌توانید همان رشته را با تمام کاراکترهای بزرگ بازیابی کنید. توجه داشته باشید که یک رشته جدید بدون تأثیر بر مقدار str برگردانده می شود.

تبدیل رشته به عنوان عنوان

متداول ترین مورد استفاده برای تبدیل حروف رشته، تبدیل آن به حروف عنوان است. این می تواند برای نمایش نام ها و سرفصل ها استفاده شود.

روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. یکی از راه‌ها استفاده از روش toUpperCase() بر روی اولین کاراکتر رشته، سپس الحاق آن به بقیه رشته است. به عنوان مثال:

const str = 'سلام';
کنسول.ورود(str[].toUpperCase() + str.رشته فرعی(1 ).toLowerCase());

در این مثال، شما اولین کاراکتر را با استفاده از شاخص در متغیر str بازیابی می‌کنید. سپس با استفاده از روش toUpperCase() آن را به حروف بزرگ تبدیل می کنید. در نهایت، بقیه رشته را با استفاده از روش substr() بازیابی می کنید و بقیه رشته را به حرف اول متصل می کنید. شما toLowerCase() را روی بقیه رشته اعمال می کنید تا مطمئن شوید که با حروف کوچک است.

این فقط حرف اول کلمه را به بزرگ تبدیل می کند. با این حال، در برخی موارد اگر جمله ای دارید، ممکن است بخواهید هر کلمه در جمله را به حروف بزرگ تبدیل کنید. در این صورت، بهتر است از تابعی مانند این استفاده کنید:

عملکرد toTitleCase (str)  {
  اگر (!str) {
    بازگشت '';
  }
  const strArr = str.تقسیم(' ' ).نقشه((کلمه) => {
    بازگشت کلمه[].toUpperCase() + کلمه.رشته فرعی(1).toLowerCase ();
  });
  بازگشت strArr.پیوستن (' ');
}

const str = 'سلام دنیا';
کنسول.ورود(toTitleCase(str));

تابع toTitleCase() یک پارامتر را می پذیرد، که رشته ای برای تبدیل به حروف عنوان است.

نوشته دیگر :   بررسی کامل لوازم برقی پرکاربرد منزل

در تابع، ابتدا بررسی می‌کنید که آیا رشته خالی است یا نه و در این صورت یک رشته خالی را برمی‌گردانید.

سپس، رشته را در جداکننده فضا تقسیم می‌کنید، که یک آرایه را برمی‌گرداند. پس از آن، از روش نقشه در آرایه استفاده می کنید. تا تبدیلی را که در مثال قبلی دیدید روی هر آیتم آرایه اعمال کنید. این هر کلمه را به حالت عنوان تبدیل می کند.

در نهایت، موارد موجود در آرایه را توسط همان جداکننده فاصله به یک رشته می‌پیوندید و آن را برمی‌گردانید.

مثال زنده

در نسخه ی نمایشی CodePen زیر، می توانید عملکرد toLowerCase() و toUpperCase() را امتحان کنید. وقتی رشته ای را در ورودی وارد می کنید، به حروف بزرگ و کوچک تبدیل می شود و نمایش داده می شود. می توانید از کاراکترهایی با حروف متفاوت در رشته استفاده کنید.

به قلم
تغییر شکل کاراکتر یک رشته در جاوا اسکریپت توسط SitePoint (@SitePoint)
در CodePen.

تغییر حروف نویسه برای مقایسه رشته

در بسیاری از موقعیت‌ها، قبل از اجرای یک بلوک کد، باید رشته‌ها را با هم مقایسه کنید. اگر نمی‌توانید حروف نویسه‌ای را که رشته در آن نوشته می‌شود کنترل کنید، انجام مقایسه روی رشته بدون اعمال حروف کوچک می‌تواند منجر به نتایج غیرمنتظره شود.

به عنوان مثال:

const ورودی = سند.querySelector('input[type=text]');
اگر (ورودی.مقدار === 'yes') {
  هشدار("از موافقت شما متشکریم!");
} else {
  هشدار("به هر حال ما همچنان شما را دوست داریم")
}

اگر کاربر به جای yes در ورودی بله وارد کند، شرط برابری ناموفق خواهد بود و هشدار اشتباه نشان داده می‌شود.

شما می توانید این مشکل را با اعمال حروف کوچک روی رشته حل کنید:

const ورودی = سند.querySelector('input[type=text]');
اگر (ورودی.مقدار.toLowerCase() === "بله" ) {
  هشدار("از موافقت شما متشکریم!");
} else {
  هشدار("به هر حال ما همچنان شما را دوست داریم")
}

نتیجه گیری

یادگیری نحوه تبدیل حروف حروف یک رشته در جاوا اسکریپت ضروری است. شما اغلب نیاز به استفاده از آن برای بسیاری از موارد استفاده دارید، مانند نمایش رشته در یک فرمت خاص. همچنین می توانید از آن برای مقایسه قابل اعتماد رشته ها استفاده کنید.

اجرای حروف نویسه روی رشته‌هایی که مقایسه می‌کنید تضمین می‌کند که می‌توانید بررسی کنید که آیا محتوای رشته‌ها بدون توجه به نحوه نوشته شدن آنها برابر است یا خیر.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، ممکن است از موارد زیر نیز لذت ببرید:

منبع :

https://downloadpluse.ir/تصاویر-webp-چه-هستند-و-چگونه-در-ساختن-وب-مفی/