کارای کمی وجود دارن که از اونا خوشمون نمی آید مانند تمیز کردن کشوی پایینی یخچال، دوش گرفتن در حموم باشگاه بدون دمپایی و به احتمال زیاد رفتن روی ترازو مخصوصا دور و حوش تعطیلات. اما یه مطالعه جدید در مجله “پلاس وان” ثابت می کنه که رفتن روی ترازو خیلی وقتا بیشتر، ارزشش رو داره چون وزن کردن تکراری می تونه در واقع نشون دهنده کاهش وزن باشه.

به گزارش آلامتو به نقل از سلامت ؛ در این مطالعه، محققان درآزمایشگاه کورنل بیشتر از یه سال، تعداد دفعات وزن کردن ۴۰ خانوم دارای اضافه وزن رو که می خواستن وزن کم کنن، دنبال کردن. نتیجه این شد که هر چی بیشتر روی ترازو رفتن، وزن بیشتری از دست دادن. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین کسائی که بین دوبار وزن کردنشون، بیشتر از یه هفته فاصله بود در آخر وزنشون بالا رفت(با این حال اینم بگیم که این مطالعه نمی تونه دلیل و معلول رو مشخص کنه و فقط رابطه بین وزن کردن و کاهش وزن رو ثابت می کنه. این امکان هست خانمهایی که واسه لاغر شدن مصمم نبودن خودشون رو کمتر وزن می کردن).

به چه دلیل وزن کردن می تونه به کاهش وزن کمک کنه؟ محققان می می گن که وزن کردن باعث پیشرفت شما در راه کاهش وزنتون می شه پس اگه شما بعد از چند روز تعطیلات و تفریح، یه یا دو پوند اضافه وزن پیدا کردین شاید در صبح روز بعد به ترازو نگاه کنین و متوجه این موضوع شید و بگید باید از امروز به عادات سالمم برگردم.

اگه واقعا ایده وزن کردن روزانه رو دوست ندارین، به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین: این مطالعه نشون داده طولانی ترین وقتی که خانوم ها می تونن بدون وزن کردن خودشون، زیاد شدن وزن داشته باشن حدود ۶ روز بوده. پس وزن کردن به شکل هفتگی، ایده خوبیه. در مطالعه دیگری که بوسیله همین تیم انجام شد مشخص گردید که بهترین روز واسه وزن کردن، روزای چهارشنبه س چون وزن در این روز، دقیق تره(مردم در صبح های جمعه، دست کم وزن و در شب های یکشنبه، بیشترین حد وزن رو دارن).

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *