بازاریابی شبکه های اجتماعی

خرید لایک اینستاگرام، روش هدف دار به سمت سرنگونی!

۲۶ مرداد ۱۳۹۶

اگه شروع به خوندن این مطلب کردین پس حتماً با چگونگی کارکرد اینستاگرام آشنا هستین. در نتیجه از توضیح و گسترش این شبکه اجتماعی صرفنظر کرده و به سرعت سراغ اصل مطلب میرم. اگه می خواید در اینستاگرام دیده شید، باید به دو عامل اصلی تعامل کاربران با صفحه خود، یعنی لایک و کامنت توجه خاصی داشته باشین. خیلی از افراد و حتی کسب وکارها الان به دنبال تعامل بیشتر کاربران با صفحه اینستاگرام خود هستن؛ به خاطر همین، فعالیت خود رو در این شبکه ها به شکل زیادی زیاد کردن. با این اوصاف، ترفند دیگری هم واسه دیده شدن در اینستاگرام هست و اون خرید لایک ایسنتاگرامه. ما در این مقاله می خوایم به شما توضیح بدیم که به چه دلیل خرید لایک اینستاگرام راه حل خوبی واسه محبوبیت نیس.

در الگوریتم قبلی اینستاگرام که ترتیب نمایش دادن عکسا براساس زمان پُست شدن اونا بود، گرفتن لایک و دنبال کننده کار سختی بود. حالا که اینستاگرام، الگوریتم نمایش پستا رو بر مبنای Engagement قرار داده، کار از اون زمان هم سخت تر شده. اینفلوئنسرها و کسب وکارها، شاکیان اصلی الگوریتم جدید اینستاگرام هستن.

نمایش پست در الگوریتم جدید اینستاگرام به این صورته که آدمایی در صفحه خونه شما بالاتر از بقیه نشون داده می شن که در گذشته عکسای اونا رو لایک کرده، زیر پست اونا کامنت گذاشته یا استوری اونا رو دیدین. پس، تعجبی نداره که خیلی از شرکتا و اینفلوئنسرها که از راه این شبکه اجتماعی کسب درآمد می کنن، از این الگوریتم جدید ناراضی باشن چون که کسب دنبال کننده و لایک اینستاگرام واسه اونا از گذشته سخت تر شده.

به چه دلیل شرکتا و اینفلوئنسرها به دنبال دنبال کننده اینستاگرام هستن؟

حتماً می پرسین به کی اینفلوئنسر میگن؟ ، اجازه بدین کمی توضیح بدم. فردی رو می شناسم که بسیار مسافرت می کنه، صفحه اینستاگرام اون پر از عکسای زیباست. ، دوستی دارم که کتاب می خواند و هفته ای یه کتاب رو در صفحه اینستاگرام خود معرفی می کنه یا دیگری به اتفاق دوستانش ویدئوهای خنده دار میسازن و هر کدوم روی اینستاگرام شخصی خود پُست می کنن. شمام حتماً خیلی از این افراد رو می شناسین که به خاطر یه ویژگی منحصر بفردشان، تعداد زیادی دنبال کننده اینستاگرام پیدا کردن. به این افراد اینفلوئنسرهای اینستاگرام میگن.

الان، اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی واسه اینفلوئنسرهاست، بیشتر اونا با به اشتراک گذاری پستای تبلیغاتی کسب درآمد می کنن. شاید تعجب کنین، اما درآمد اونا از ۳۰ هزار تومن واسه هر پست شروع می شه و به ۱۰ میلیون تومن و در مواردی خاص حتی بیشتر هم می رسه! راه رسیدن به این درآمد به نظر خیلی ساده میاد: تعداد فالوورهای خود رو بالا ببر، شرکتا و برنده ها خودشون به سراغت میان!

با این حال، شرکتا با باز کردن حساب مخصوص کار و کاسبی و تلاش واسه کسب دنبال کننده اینستاگرام بیشتر، هدف دیگری رو دنبال می کنن. تعداد زیاد دنبال کننده اینستاگرام واسه کسب و کارا، حکم تأیید اجتماعی رو داره که بواسطه اون اعتبار برند خود رو پیشرفت میدن. حال با در نظر گرفتن اینکه هر تغییری در الگوریتمای اینستاگرام روند دیده شدن و جذب دنبال کننده رو سخت تر می کنه، بعضیا با تاکتیکای خاصی قصد سرعت بخشیدن به روند رشد خود در این شبکه اجتماعی رو دارن. یکی از این تاکتیکا، خرید لایک اینستاگرامه.

روشای خرید لایک اینستاگرام

توجه شما رو به دو روش افزایش و خرید لایک اینستاگرام از محبوبیت بالایی بهره مند هستن، جلب می کنم:

خرید لایک اینستاگرام از سرویسایی که لایک میفروشن!

پیدایش این روش مربوط به وقتیه که جمعیت اینستاگرام هنوز کم بود و بعضیا واسه بالا بردن آمار دنبال کننده و لایک پستای خود، چندین ایمیل می ساختن و با هر کدوم از اونا، یه حساب اینستاگرام باز می کردن. بعد، حساب اصلی شون رو فالو کرده و پست هاشون رو لایک می کردن. کم کم این روش به شکل سرویسای فروش لایک و دنبال کننده اینستاگرام که با حسابای فیک، لایک و فالو می کردن عادی شد. حتماً می پرسین حساب فیک یا حساب فعال، چه فرقی داره؟ مهم اینه که تعداد لایکای پست من زیاد شه و اینستاگرام اون پست رو در اکسپلور نمایش دهد!

، این روش دو ایراد اساسی داره:

  1. مشکل اول این روش، زیر پا گذاشتن مهم ترین اصل اینستاگرام واسه نشون دادن پست در صفحه اکسپلوره: تعامل. در بدترین حالت ممکن از هر ۱۰۰۰ نفری که پست شما رو لایک می کنن، دست کم ۱۰ نفر باید واسه شما کامنت بذارن. با این حال، حسابای فیک بدیش اینه توانایی کامنت گذاشتن ندارن!
  2. مشکل دوم اینه که حسابای فیک قابل تشخیص هستن: عکس پروفایل ندارن، تعداد دنبال کننده خیلی کمی دارن، تعداد پستای اونا به ۱۰ عدد نمی رسه، سال هاست به روز نشده ان و کمترین فعالیت ممکن رو دارن. اکانتی که اینجور لیستی از فالوورها یا لایک کننده ها داشته باشه در خطر پاک شدن از طرف اینستاگرام قرار میگیره.

لایک کن تا لایک شی!

روش دیگه، به کار گیری ربات اینستاگرامه. کارکرد رباتای اینستاگرام ساده س!. این رباتا از طرف شما در اینستاگرام می چرخن و با کسائی که مورد هدف قرار دادین، تعامل می کنن. این جوری سرویسا تحت عناوینی مثل افزایش لایک و دنبال کننده اینستاگرام، لایک خودکار اینستاگرام، دنبال کننده واقعی و ایرونی اینستاگرام و … شناخته می شن.

معمولاً یه ربات اینستاگرام به شما اجازه میده که به روشای جور واجور، مخاطبان مورد توجه خود رو هدف بذارین، واسه اونا لایک و کامنت بذارین و حتی دنبالشون کنین. این پیشنهاد جذابیه. روش کار این ربات دقیقاً همون چیزیه که خیلیا به صورت دستی اونو انجام میده.

اما به کار گیری ربات با ۲ موضوع بزرگ همراه س! اولین موضوع وقتیه که از یه ربات غیر حرفه ای استفاده می کنین. یعنی رباتی که به درستی نوشته نشده باشه و خیلی راحت توسط اینستاگرام قابل شناسایی باشه. طبیعیه که اینستاگرام خیلی روی خوشی به این رباتا نشون نده. چون که می خواد تبلیغات خودشو بفروشه و نمی خواد آدما از راه های دیگری پیج خود رو گسترش بدن. پس پیج شما با مشکل روبرو می شه. موضوع دوم هم تنظیماته. یعنی شما باید ربات خود رو طوری تنظیم کنین که از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنین. مثلا، تا جای ممکن باید از کامنت گذاشتن با ربات خود دوری کنین.

اما باید نیمه دیگه لیوان رو هم دید. رباتای اینستاگرام تاثیر زیادی روی تعداد فالوورها و تعامل یه پیج می ذارن و مطمئناً از روشی مثل خرید لایک موثرتر هستن. اما کدوم ربات رو باید انتخاب کنین؟ پیشنهاد ما رباتیه که توسط بچه های تیم دیدوگرام نوشته شده. یه ربات که از نظر امکانات و همینطور پیچیدگی، مشابه اونو نمیشه یافت. با اینحال، بازم شکی نیس که فعالیت طبیعی بهتر از به کار گیری رباته و اگه هم به دلیل کمبود وقت یا عجله ای که واسه رشد دارین می خواین از ربات اینستاگرام استفاده کنین، قبل از هر چیز وقت بذارین و تنظیمات اونو به راه درستی انجام بدین.

به دنبال افزایش دنبال کننده اینستاگرام خود هستین؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می تونین هزاران دنبال کننده واقعی و ایرونی داشته باشین که با شما در تعامل هستن.

ثبت نام و دریافت ۱۰۰ دنبال کننده رایگان

به چه دلیل خرید لایک اینستاگرام اشتباهه؟

، در ادامه به شما توضیح میدم که به چه دلیل روش هدف دار خرید لایک اینستاگرام، در دراز مدت به ضرر کار و کاسبی شما هستش:

۱٫ اندازه مشارکت اینستاگرامتان شما رو لو میده!

اجازه بدین اول اندازه مشارکت (همون Engagement Rate) رو تعریف کنم. مشارکت یه پست اینستاگرام، کل لایکا و کامنت هاییه که روی اون پُست زده می شن. هر پُست اینستاگرام یه اندازه مشارکت یا Enagement Rate داره و متوسط اندازه مشارکت یه حساب رو میشه با جمع زدن اندازه مشارکت پستا و تقسیم کردن اون بر تعداد پستا بدست آورد.

اندازه مشارکت یا Engagement Rate در اینستاگرام

فرمول محاسبه اندازه مشارکت یا Engagement Rate در اینستاگرام

یه اصل کلی هست که هر چی تعداد فالوورها بیشتر شه، اندازه مشارکت کمتر می شه. این موضوع به طور کاملً طبیعیه چون با بالا رفتن تعداد دنبال کننده، مخرج کسر زیاد می شه. با این حال همه کسائی که به مخرج کسر اضافه شدن، حتماً در صورت کسر هم فعالیت ندارن. به آمار زیر در مورد متوسط اندازه مشارکت حسابای اینستاگرام نگاهی بندازین:

 تعداد دنبال کننده متوسط اندازه مشارکت
 کمتر از ۱k  ۸%
 ۱k – ۱۰k  ۴%
 ۱۰k – ۱۰۰k  ۲٫۴%
 ۱۰۰k – ۱M  ۱٫۸%
 بیشتر از ۱M  ۱٫۷%

 

با به کار گیری این آمار خیلی راحت میشه فهمید کی از ترفند خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده. مثلا اکانتی با ۵۰۰۰ دنبال کننده متوسط اندازه مشارکتی برابر با ۹% داره، در حال فریاد زدنه که "من لایک اینستاگرام خریده ام!"

۲٫ اینستاگرام حساب شما رو خواهد بست

اینستاگرام کاربرانش رو تشویق می کنه که به طور واقعی فعالیت داشته باشن و با بقیه کاربران همکاری کنن. اینستاگرام به هر چیزی که به صورت واقعی اتفاق نیفته یا به واسطه یه جور اتوماسیون اتفاق بیفته، نگاه مثبتی نداره. یکی از کارکنان قبلی اینستاگرام در یونان، جسیکا زولمن، گفته که اینستاگرام تیمی رو واسه شناسایی اسپم اختصاص داده و این تیم، از غیر فعال کردن حسابایی که کوچیکترین مشخصه اسپم بودن رو داشته باشن هیچ ترسی نداره.

می پرسین اسپم چیه؟ خرید لایک اینستاگرام، خرید دنبال کننده اینستاگرام، تعامل نداشتن با بقیه کاربران، اندازه مشارکت مشکوک و … . البته این رو هم بدونین که با خرید لایک اینستاگرام، در واقع از شرایط به کار گیری خدمات اینستاگرام تجاوز کرده و خطر تعلیق حساب خود رو قبول می کنین.

حال بگید خرید لایک اینستاگرام ارزش به خطر افتادن وقت و سرمایه شما رو داره؟

۳٫ از دنبال کننده فیک پول در نمیاد!

فالوورهای فیک محصول شما رو نمی خرن و واسه برند شما تبلیغ نمی کنن. خرید لایک فیک هم اثر چندانی در بزرگتر نشون دادن برند شما نداره. تستای زیادی در سطح جهان انجام شدن و همه اونا به این نتیجه رسیدن که خرید لایک و دنبال کننده اینستاگرام کمکی به فروش محصول در این شبکه اجتماعی نمی کنن و تنها پیامدش، از دست دادن پوله.

فقط اینکه شما چند هزار دنبال کننده دارین، دلیل نمی شه شرکتای معتبر بخوان با شما کار کنن. برنده ها این روزا باهوش تر شدن، علاوه بر عامل دنبال کننده به اندازه مشارکت حساب شمام توجه می کنن. اونا به تموم ابزارهایی که شما در دست دارین و حتی به وسایل کاربردی تر از وسایل شما، دسترسی دارن. مطمئن باشین بدون داشتن دنبال کننده واقعی (فالووری که با محتوای شما رابطه برقرار کنه) نمی تونین اعتبار اجتماعی به دست بیارین. این روزا همه خوب فیک رو از واقعی تشخیص میدن.

پس درسی که اینجا می گیریم اینه که داشتن یه اجتماع کوچیک، متمرکز و فعال خیلی بهتر از داشتن یه دسته دنبال کننده اینستاگرام فیکه که هیچ تعاملی با ما ندارن. ما قبلا مقاله مفصلی درباره افزایش لایک و دنبال کننده اینستاگرام منتشر کردیم. پیشنهاد می کنم حتماً اون مقاله رو بخونین.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

نتیجه گیری: محبوبیت خریدنی نیس!

خرید لایک اینستاگرام وسوسه کننده س، اما بدونین بیشتر ضرر میرسونه تا سود. اینکه شما از سیستمای خرید لایک اینستاگرام استفاده کردین واسه بقیه قابل تشخیصه. پس، پول خود رو تلف نکنین. خرید لایک و دنبال کننده واسه شما اعتبار اجتماعی به همراه نمی آورد، تلاش نکنین با خرید لایک اینستاگرام مخاطب خود و از همه مهمتر خودتون رو گول بزنین. نگید این روزا همه لایک و دنبال کننده اینستاگرام می خرن، پس به چه دلیل من نخرم! شاید همه رفتن و خودشون رو در چاه انداختن، شما نرید!

اگه نمی خواین حساب شما بسته شه از شرایط به کار گیری خدمات اینستاگرام سرپیچی نکنین، بهتره خودتون باشین، با مخاطب رابطه برقرار کنین، فعال باشین، مشارکت کنین و مخاطب خود رو هم به مشارکت تشویق کنین، مطمئن باشین در دراز مدت به یافته های مثبت و با ثباتی می رسین.

امیدوارم این مقاله سهمی هر چند کوچیک، در روشن تر کردن راه شما یا برندتون به سمت فعالیت درست در محیط اینستاگرام داشته باشه.

موضوع در رابطه بازاریابی شبکه های اجتماعی

دیدوگرام

دیدوگرام

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام

دیدوگرام یه سرویس بازاریابی در شبکه های اجتماعیه که تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام رو واسه شما ساده می کنه. به کمک این سرویس، شما تبلیغاتی منظم تر و موثرتر دارین.
در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

نسترن شفیعی

نسترن شفیعی هستم، عاشق یاد گرفتن و چه راهی بهتر از تولید محتوا، واسه سهیم شدن آموخته ام با شما!
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *