بازاریابی موبایلی چیست ؟

بازاریابی موبایلی چیست ؟

در دنیای امروز، تاثیر شگرف گوشی های موبایل را نمی توان نادیده گرفت. همه کسب و کار های کوچک و بزرگ به روش های مختلف، در تلاشند تا با بهره بردن از بازاریابی موبایل مجرایی جدید را برای ارتباط با مشتریان به وجود آورند

در عصر ارتباطات تاثیر شگفت انگیزی تلفن های همراه نمی توان نادیده گرفت . تمامی کب و کارهای کوچک و بزرگ با راهکارهای متفاوت تلاش می کنند که با کمک گرفتن از بازاریابی موبایل مجرایی جدید را برقراری ارتباط با مشتریان به وجود آورند دلایل قایل قبولی نیز برای انجام این کار دارند

بررسی تاثیرات بازاریابی موبایلی بر کسب و کار

استفاده بهینه از تکنولوژی تلفن همراه

براساس آمارهای منتشر شده توسط گوگل تا سال ۲۰۱۵ میزان جست و جوهایی که توسط تلفن همراه انجام می شود از جستجوتوسط کامپیوتر ها بیشتر خواهد بود در حال حاضر ۵۷ درصد مردم در امریکا از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند و این بیانگر این موضوع می باشد که ترافیک درکجا متمرکز می باشد و بازاریابی و فروش موفق یکی از گزینه هاست

پاسخگویی آنلاین

نتایج به دست آمده توسط مشتریان از جستجو در اینترنت در ۵ سال اول شکل می گیرد این بدان معنی است که زیر ساخت ها و نیروهای انسانی حرفه ای جهت پاسخگویی به تماس تلفنی در نظر گرفته باشید . مثلا نتایجی که مشتری می گیرد باید او را به سمت تماس های تلفنی یا پاسخگویی آنلاین هدایت کند. قرار دادن قسمت هایی تحت عنوان” برای تماس کلیک کنید”، یا “برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین کسب و کار ما به صورت آنلاین گفتگو کنید” و نمونه هایی از این قبیل تجربه کاربری مناسبی برای مشتریان تان رقم خواهد زد. سرویس شما باید به گونه ای با ساز و کار جستجو توسط موبایل سازگار شده باشد که نتایج با احتمال بیشتری به خرید و استفاده از سرویس شما منتهی شوند.

فرصت برقراری ارتباط آنلاین

بیشترین میزان استفاده از تلفن های همراه هوشمند شامل برقراری تماس، چک کردن ایمیل، جستجو، گرفتن عکس و دسترسی به شبکه های اجتماعی. هر کدام از این عملیات می توانند توسط شرکت ها و در زمینه بازاریابی موبایل هدف واقع شوند. با توجه به درصد بالایی از کاربران که توسط گوشی های خود ایمیل هایشان را چک می کنند، به عنوان مثال طراحی یک خبرنامه ایمیلی با نمایش مناسب در گوشی های موبایل می تواند گزینه سودمندی باشد. می توانید با روش هایی مبتکرانه به مشتریان تان این امکان را بدهید که با گوشی های موبایل خود از محصولات و سرویس دهی شما عکس بگیرند و در بازاریابی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به گونه ای حامی شما باشند.

shutterstock-Facebook-options.jpg

تایم های اوج بازدید

اغلب جستجو هایی که توسط موبایل صورت می گیرند، در بازه زمانی ۸ صبح تا نیمه شب انجام می شوند. تعداد جستجو ها با موبایل به هنگام تعطیلات به دو برابر هم می رسد. با در نظر گرفتن این دو مورد، باید سرویس خود را برای ارائه مناسب تر در این زمان ها بهینه کنید.

رده های سنی

گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال سریع ترین رشد میزان استفاده از توئیتر را به خود اختصاص داده اند. فیسبوک و گوگل پلاس بازه سنی ۴۵ تا ۵۴ را به خود جذب کرده اند. بازاریابی موبایلی شما، و حضور شما در بازاریابی موتورهای جستجوگر و شبکه های اجتماعی باید طوری به هم مربوط شده باشند که رده سنی مورد نظر شما را در هدف قرار داده باشند.

اولویت اپلیکیشن ها

مصرف کنندگان تلفن های همراه هوشمند استفاده از اپلیکیشن ها را ترجیح میدهند به استفاده از وب سایت ها .اپ های IOS نسبت به اپ های اندروید ۴ برابر بیشتر عایدی دارند. میزان دانلود اپلیکیشن های فیسبوک بیشترین حجم دانلودها رو دربرمی گیرد بین اپلیکیشن های مربوط به شبکه های اجتماعی دارد و به دنبال آن گوگل پلاس و گوگل سرچ جز پر دانلود ترین اپ ها به شمار می آیند. می توانید دربازاریابی آنلاین و یا بازاریابی شبکه های اجتماعی در روش بازاریابی موبایلی با داشتن یک اپ مناسب مشتریان را توسط نوتیفیکیشن های برنامه در مورد فروش های ویژه، تخفیف ها و رویداد های خاص، به خرید تشویق کنید. و از همه مهمتر به مشتری امکان دسترسی آسان به فروشگاه یا خدمات خود را بدهید.

نتیجه گیری

برای توجیح و بیان میزان زیاد تاثیر بازاریابی موبایلی باید اشاره کرد به میزان حضور تلفن های همراه هوشمند در زندگی تمامی افراد جامعه ، احتمالا این شما را قانع خواهد ساخت. ۷۵ درصد استفاده کنندگان گوشی های هوشمند در ایالات متحده اقرار کرده اند که گوشی های موبایلشان را با خود حتی به سرویس بهداشتی هم می برند! خب این چیز خنده داری به نظر می رسد. اما نشانگر این است که گوشی های موبایل تا چه حدی در زندگی های ما حضور دارند. پس از قطار بازاریابی توسط گوشی های موبایل جا نمانید و اطمینان حاصل کنید که با امکاناتی مناسب در این عرصه حضور خواهید داشت.

۷ نکته برای تقویت یک برند

۷ نکته مهم برای تقویت برند یا ساخت آن.

اکثر مشتریان در یک روز بیشتر از ۲۰۰۰ پیام بازاریابی را دریافت می کنند، در میان این هیا هوی به چه روشی می توان مخاطبان جذب کرد؟ راه کار های لازم تبلیغاتی مانند شعارهای هوشمندانه، شعر جذاب و یا قطعات طنزآمیز برای ترویج محصولات کافی نیست،چون جذابیت های زود گذر هستند. راه حل مناسب برای ایجاد ارزش های طولانی مدت برای سازمان تان برندینگ است، علاوه بر این تلاش های برندینگ شما باید به طور مداوم موثر واقع شوند.

معرفی ۷ گام ساده برای تقویت برند

از آن جا که همه چیز با یک تصمیم شروع می شود، برای ایجاد یک برند منحصر به فرد تصمیم بگیرید. موقعیت خود را به وضوح در بازار تعریف کنید و هر دو نقاط قوت و نقاط فروش بالقوه ی برند خود را تعریف کنید.

تصمیم بگیرید که کدام کانال با ارزش های برند شما در ارتباط است. به عنوان مثال فرض کنیم شما می خواهید ارتباطات خود را به صورت آنلاین برقرار کنید چون هنوز هم اینترنت یکی از کم هزینه ترین و موثرترین راه ها برای رسیدن به مخاطبان جهانی است. در این مورد شما احتمالا تصمیم می گیرید یک وبلاگ بسازید، پست های خود را از طریق رسانه های اجتماعی ترویج دهید و از بازاریابی ایمیل برای ساخت یک لیست وفادار مشترکان استفاده کنید. در این مسیر به یاد داشته باشید که از امنیت سیستم های خود بسیار محافظت کنید.

نوشته دیگر :   مزایای فوم های پاششی پلی یورتان

در مورد رقبای خود تحقیق کنید. رقبای شما چه کاری انجام می دهند که برای برندینگ آن ها مفید است؟ موقعیت برند آن ها چگونه است؟ انجام ارزیابی به برند شما کمک خواهد کرد تا مزیت رقابتی خود را بهتر کنید و موقعیت بهتری در بازار برای خود ایجاد کنید.

اطلاعات کمی و کیفی در مورد رفتارهای خرید مشتریان جمع آوری کنید. نیازهای اصلی آن ها چیست؟ آیا از طریق تبلیغات، بازاریابی محتوا و یا محصولات خود می توانید با این نیاز مقابله کنید؟ آن چه را که منجر به خرید و افزایش وفاداری مشتریان می شود را کشف کنید.

از یک مضمون که در ایجاد هویت برند نقش داشته باشد استفاده کنید. این مضمون می تواند هر چیزی باشد که به ترویج ارزش های اجتماعی بپردازد و برند را برای مردم ارزشمند کند. به عنوان مثال شرکت geico یک شرکت بیمه ماشین این ایده را در نظر گرفت که چرا شرکت ها با مشتریان به طور مستقیم در ارتباط نباشند و مردم پول خود را به جای این که به بیمه کنندگان بپردازند برای خود نگه دارند.

یادگیری از نمونه های موفق گذشته، برندهای موفق را به صورت موردی مطالعه و بررسی کنید. مطالعه ی موفقیت ها در هر زمینه ای مفید است و این کار به شما کمک خواهد کرد تا روی تکمیل و بهتر شدن برند تمرکز کنید.

در نهایت، همه چیز را پیگیری کنید. شما باید برخی از راه هایی که اثربخشی مفیدی در استراتژی برندینگ شما داشته باشد را کشف کنید زیرا شما نمی دانید چه چیزی کار خواهد کرد و چه چیزی کار نمی کند. تحقیقات بازار و پیگیری نتایج به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چه چیزی برای برندینگ شما مفید است و نتایج مثبت به بار می آورد.

نتیجه گیری

به طور کلی علاوه بر چیزهایی که برای کسب وکارهای مشابه مفید بوده است، سعی کنید تحقیقات بازار را دقیق انجام دهید تا به نتایج مثبتی برسید. همین امر باعث بروز شدن می شود و زمینه برندینگ همیشه بدون میشکل و نیاز به تقویت آن را ندارید.

چگونه اعتماد مشتری آنلاین را کسب کنیم

در بازار امروز یباید تلاش کنیم که اعتماد مشتری را داشته باشیم که اعتماد مشتری یعنی رونق کسب و کار ما

روش جذب مشتری آنلاین

این روزها مردم سخت به کسب وکار ها اطمینان میکنند، زیرا در زمان های دور کسب و کار ها دروغ های زیادی گفته اند. محصولات طوری که در تبلیغات نشان داده میشد نبودند. از همین رو، در بازاریابی مدرن، جلب کردن اعتماد مشتری بسیار مهم است. این روزها بازاریابان تلاش میکنند تا با روش های بازاریابی و فروش اعتماد بیشتری از مشتری جذب کنند. در این راه تلاش برای بازار یابی محتوا ، بازاریابی ویدیویی، در نهایت صداقت انجام میشود. با تمام این تفاسیر افراد زیادی تلاش میکنند اما تعداد کمی مخاطب به کسب و کار اطمینان میکنند. در عوض،صحبت های مشتریان دیگر و تجربیات آن ها اثر زیادی بر مخاطب دارند. به همین دلیل کسب و کار های امروزی تلاش میکنند حرف های مشتریان را در جهت خدمات خود جهت دهند. هر کسب وکار میتواند از مزیت این حرف ها در جهت بهبود روابط عمومی خود استفاده کند.

نکاتی که در استفاده از توصیفات مشتری لازم است رعایت شود

در زیر این نکات آمده است:

تعداد کمی از توصیفات مشتری را منتشر کنید

در این راه از لیست بلند بالایی از توصیف مشتریان استفاده خواهید کرد. سعی کنید بجای توصیف هایی که از تعریف محصول شما هستند از آن هایی استفاده کنید که مشکل مشتری را حل کرده است. این نکات مشتری را تشویق میکند که خرید کند. علاوه بر این، اگر تمام توصیف های مشتریان در سایت قرار گیرد، کاربر گیج میشود و حتی ممکن است با تناقض روبرو شود. بیشتر سایت ها بیشتر ۵ تا ۱۰ توصیف را در سایت قرار میدهند.

نشان دادن چهره ی مشتری زیر توصیفش قرار دادن تصویر مشتری کنار عکسش، مقدار کلیک را بسیار زیاد میکند.

پس ار هر مشتری که نظری میفرستد ،در خواست کنید عکسی هم با آن ارسال کند. این عکس میتواند به مقدار قابل توجهی اعتماد به کسب و کار ما افزایش یابد.

ازنشان دادن آزمایش های توصیف ها در همه جای سایت خود داری کنید

بهترین بخش برای نشان دادن توصیف مشتری همان صفحه اصلی و در قسمت پایین صفحه میباشد. اغلب کسب وکار ها این قضیه را ندید میگیرند و تستی مونیال ها را جاهای متفاوت از سایت نشان میدهند. این قضیه دقیقا مثل این است که یک نفر دائما از خودش تعریف کند و کار خودش را تایید کند. در این وضعیت نه تنها مخاطب اعتماد نمیکند، حتی حس بدی میکند و شاید حدس بزند که نظرات کاربران شما جعلی است.

Get-Hooked_360_The_Benefits_of_Online_Customer_Service_20121025_Article.jpg

برای مشتریان همه خدماتتان تستی مونیال بنویسید

محصولی که هر کسب و کار ارائه میدهد ، ممکن است دارای ارزش بسیار زیادی باشد. پس باید توصیفات را طوری انتخاب کنید که تمام نیاز های مشتری ها را نشان دهد. مثلا اگر هم در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی و هم در زمینه ی سئو؛ یک توصیف از مشتری سئو و یک توصیف از مشتری شبکه اجتماعی خود قرار دهید.

هرگز توصیفات جعلی استفاده نکنید

مشتریان امروزی بسیار باهوش تر از قبل هستند. آن ها خیلی راحت نظرات جعلی را از اصلی تشخیص میدهند. از سوی دیگر این توصیف ها برای جلب نظر مخاطب هستند. اعتماد مشتری در روابط عمومی به این سادگی اعتماد نمیکند.

نتیجه گیری

اگر کیفیت محصول یا خدمت شما عالی باشد، بدون شک بعضی مشتری ها هستند که بخواهند از خدمات شما تعریف و تمجید کنند.