پرستاری و نگهداری سالمند در منزل

استخدام پرستار سالمند در منزل و خدمات نگهداری سالمندان در منزل از نیازهای مهم بسیاری از خانواده‌های ایرانی‌ست. در سال‌های اخیر، جمعیت سالمندان افزایش پیدا کرده، و تقاضا برای پرستار سالمند از همیشه بیشتر شده است. سالمندان به دلیل کهولت سن به توجه و مراقبت بیشتری احتیاج دارند؛ اما بسیاری از فرزندان شرایط نگهداری از سالمند را ندارند. خدمات مربوط به نگهداری سالمندان در منزل شامل خدمات پزشکی، مراقبت از سالمند، تزریق به سالمند در منزل و … می‌شود.

آیا شما هم در خانه سالمندی دارید که تمایلی به بردن او به آسایشگاه ندارید و دوست دارید پرستار سالمند در منزل از او مراقبت کند؟ آیا ترجیح می‌دهید سالمند شما در خانه خود زندگی کند و پرستاری در منزل بیاورید؟

مقطع زمانی پرستاری و نگهداری سالمند در منزل

  • نگهداری از سالمند 24 ساعته (شبانه روزی)
  • نگهداری از سالمند 12 ساعته (شبانه)
  • نگهداری از سالمند 8 ساعته (روزانه)
  • نگهداری از سالمند به صورت پاره‌وقت که می‌تواند هرکدام از موارد بالا را شامل شود.

خدمات مورد نیاز برای پرستاری و نگهداری سالمند

فعالیت‌های روزانه‌ای که مراقب و یا پرستار سالمند در منزل باید برای مراقبت از بیمار انجام دهد، که می‌تواند شامل خوردن، حمام کردن، بردن به سرویس بهداشتی و همچنین داشتن تحرک بدنی باشد.

محل زندگی پرستار سالمند

محل زندگی پرستار و فاصله آن تا محل سکونت سالمند نیز می‌تواند بر هزینه نگهداری سالمندان در منزل تاثیر داشته باشد. چنانچه سالمند به دلیل وضعیت خود (برای مثال بیماری تنفسی) ساکن محلی با فاصله بسیار زیاد از محل زندگی پرستار سالمند باشد، احتمال افزایش قیمت پرستار سالمند در منزل وجود دارد

 

سالمندان قشری خاص و حساس از جامعه هستند. به همین علت، پرستاری از سالمند بسیار اهمیت دارد. شرکت‌های خدمات پرستاری سالمند، معمولا شرح وظایف پرستار سالمند در منزل را برای نیروهای خود تعیین می‌کنند. پرستار سالمند برای مراقبت از سالمند در منزل نیازمند مهارت‌هایی هستند؛ مهارت‌های بالینی، ارتباطی و تخصصی در منزل تنها نمونه‌ای از آن‌هاست.

  1. نظارت بر امور نظافت و استحمام سالمند
  2. کنترل قند خون و فشار خون به صورت روزانه
  3. برنامه‌ریزی برای درمان و دادن دارو به سالمند
  4. انجام موارد موردعلاقه سالمند در اوقات فراغت
  5. مراقبت از سالمند بیمار توسط پرستار متخصص
  6. تعویض لباس و رسیدگی به وضع ظاهری سالمند
  7. مراقبت از زخم و تعویض پانسمان برای سالمند بیمار
  8. گرفتن آی وی لاین، تزریقات، مراقبت از پا در بیماران دیابتی
  9. آشنایی با کمک‌های اولیه، احیای قلبی و گرفتن کنترل علائم حیاتی

در حال حاضر جمعیت سالمندان بیمار در مراکز درمانی در حال افزایش است.

تا سال 2030 جمعیت آمریکایی های 65 سال به بالا 20 درصد افزایش خواهد داشت.

تا سال 2056 این جمعیت از افراد زیر 18 سال بیشتر خواهد بود بیماران سالمند بیش از سایر افراد جامعه از منابع مراقبت های سلامتی استفاده می­ کنند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در آمریکا افراد مسن به طور میانگین هشت بار در سال به پزشک مراجعه می­ کنند.

در مقابل سایر افراد جامعه به طور متوسط پنج بار در سال نزد پزشک میروند. عدم توانایی در برقراری ارتباط صحیح با سالمند منجر به از دست رفتن تلاش­ های انجام شده برای مراقبت از سالمند می­ گردد.

برای مثال عدم ارتباط مناسب با بیماران مسن در مورد تغذیه مناسب، می ­تواند عواقب ناگواری داشته باشد.

نوشته دیگر :   بازاریابی موبایلی چیست ؟

باید مراقب باشد که رژیم غذایی بر بیماری و بهبود سالمند اثر می‌گذارد، خصوصا سالمندانی که در خطر سوء تغذیه هستند.

مشکلات دیگر که مراقبین سالمند باید توجه ویژه داشته باشند :

کمبود شنوایی در سالمندان است که می ­تواند باعث بروز مشکلات پیچیده تر شود.

برای پرستار  برقراری ارتباط با سالمندی که ناشنواست یا به شدت کم شنواست، دشوار خواهد بود. پرستار باید در مورد احتیاجات ارتباطی خاص بیماران، آگاهی لازم را داشته باشد.

پرستار می‌تواند با گذاشتن نشان خاصی در پرونده پزشکی بیمار، مشکلات خاص ارتباطی او را ثبت کند تا در مراجعات بعدی آن را به یاد داشته باشد.

تعداد افراد سالمند در سیستم مراقبت سلامتی بیش از هر گروه سنی دیگری است و این روند ادامه خواهد داشت.

یکی از جنبه های مراقبت از سالمند برای پرستار ، یادگیری برقراری ارتباط مثبت و موثر با سالمند است.

دیگر خدمات ما در آسانیسم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

پرستار کودک

دکتر در منزل

تزریقات در منزل

 

در هر زمان می توانید با آسانیسم ارتباط بگیرید و در کوتاه ترین زمان خدمات ذکر شده را دریافت کنید. پس از ثبت درخواست دکتر در منزل، کارشناسان ما به سرعت با شما ارتباط میگیرند و شما را راهنمایی میکنند.

پرستار سالمند در منزل :

نحوه ارتباط میان پرستار و بیمار به طور دقیق و علمی مشخص نشده است و استراتژی های مختلفی که می‌تواند به کار ببرد، بر اساس نیازهای بیماران و شرایط محیط درمانی متفاوت هستند.

راهنمایی هایی وجود دارند که به پرستار در برخورد با بیمار کمک می‌کنند : باید برنامه بیماران را برای ساعات اولیه روز تنظیم کند. می‌تواند زمانی که سالمندان کمتر خسته هستند و مرکز درمانی ساکت ­تر است با راحتی بیشتری با آنها زمان بگذراند.

باید به سالمندان کمک کند احساس راحتی کنند می‌تواند به گرمی از بیماران استقبال کند، خود را به آنان معرفی کند و به آنها اهمیت دهد.

همچنین در زمان پایان جلسه درمانی، بیمار را تا در همراهی کند و از مراجعه ­شان به مرکز درمانی تشکر کند.

هنگامی که پرستار به سالمند احترام لازم را بگذارد، سالمند نیز به او اعتماد خواهد کرد. باید محیطی راحت برای بیمار تدارک ببیند.

صبر و دلسوزی از مشخصه ­های بارز یک پرستار خوب هنگام مراقبت از سالمندان است.

سالمندان نیاز دارند که به آنها ارزش داده شود و مورد احترام قرار بگیرند. همچنین پرستار باید برای استقلال سالمندان ارزش قائل شود.

می ­تواند با پرسیدن سوال از سالمند به جای فرض کردن و قضاوت درباره وضعیت او به سالمند اعتبار بخشد.

در صورتی که سالمند شما نیاز به تزریقات در منزل داشت، شما فقط کافی است با آسانیسم ارتباط بگیرید تا در سریع ترین زمان، مجرب ترین پرسنل را برای شما اعزام نماییم.