سئو و بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۱۶ تغییراتی داشته که نیازه شمام همگام با این تغییرات رشد کرده و تغییر کنین. در ادامه به ۶ نکته مهم در بازاریابی و سئو می پردازیم.

SEO و بازاریابی در سال ۲۰۱۶ تغییر کرده­ است و بیشتر از قبل به هم پیوسته شده. شما باید تیم ­های SEO و بازاریابی خود رو به خاطر به دست آوردن بیشترین ترافیک و تبدیل اونا به مشتری با هم متحد کنین. این مقاله روشی رو به شما معرفی می­کنه که با اون­ها شرکت شما می تونه در SEO و بازاریابی به موفقیت برسه.

کلمات کلیدی خود رو کشف کنین.

این مورد یکی از موارد قدیمی SEOه که در آینده هم ادامه داره. از اونجایی که گوگل به طور پیوسته قوانین رو تغییر می ده، ممکنه کلمات کلیدی اهمیت خود رو از دست داده باشن اما بازم بخش جدایی­ ناپذیری از راه هدف دار شمان.دیگه احتیاجی نیس اون­ها رو به شکل اسپم در مقالات سایت خود بکار ببرین، بلکه باید اون­ها رو در سایت خود به شکل درست استفاده کنین.

کلمات کلیدی خود رو بررسی کرده و تصمیم بگیرین بر مبنای رقابتی که با بقیه دارین چیجوری می تونین بهترین استفاده رو از اونا ببرین.
شما واسه اینکه بتونین از رقبای خود پیشی بگیرین باید اول به روی کلمات کلیدی فرعی کار کنین و بعد اینکه به قدرت بالاتری در گوگل رسیدین سراغ کلمات کلیدی هدف اصلی برید.

گوشی موبایل، گوشی موبایل، گوشی موبایل

موبایل

واسه اولین بار، تحقیقات به این نتیجه رسید که جست و جوها در گوشی موبایل از جست و جوهای دسکتاپی سبقت گرفت. گوگل قبلاً Mobilegeddon رو پیاده­ سازی کرده، از این رو شما باید حالا دو کار انجام بدین.
اولآ، وب­سایت شما باید در هر شرایطی جواب­گو باشه. وب­سایت شما باید روی دسکتاپ و دستگاه­ های گوشی موبایل قابل رویت باشه. حالا خوبیش اینه، بیشتر شرکتای طراحی سایت و قالبای آماده جدید قبلاً این مورد رو رعایت کردن، از این رو احتیاجی به نگرانی ندارین.
دوم اینکهً، باید محتوای مشخص واسه کاربران گوشی موبایل عرضه کنین. یعنی باید محتوای خود رو کم کرده و یه محتوا و مضمون زیاد رو به چیزی تبدیل کنین که خیلی راحت در موبایل قابل مشاهده باشه. ویکی پدیا وب سایتیه که این کار رو خیلی عالی انجام داده.

تصاویر و ویدیو­ها پادشاه هستن­

به نظر می­رسد اندازه توجه به مطالب متنی هر سال کمتر می­شه. این در سال ۲۰۱۶ فرقی نداره (یعنی همین­طور که در سال­های قبل توجه کم شده در سال ۲۰۱۶ هم توجه کم می شه). با اینکه محتوای متنی (نوشته شده) بازم یه عامل واسه SEO باقی مونده،اما واسه بازاریابی فقط به کار گیری محتوای متنی واسه کاربر شما غیر قابل تحمل شده. محتوای تصویری و ویدیو­ها در SEO و بازاریابی از محتوای متنی سبقت گرفته­ است.
واسه اهداف بازاریابی، تصاویر و ویدیوها به روشنیً دستگاه ­های گوشی موبایل رو هدف قرار داده ­ان. این با عقل جور در می ­آید چون وقتی که یه فرد در مسیره وقتی واسه خوندن یه محتوای هزار کلمه­ ای رو نداره. یه ویدیو می­تونه تموم چیزی که فرد نیاز به دونستن اون داره رو به اون بگه.
تلاش خود رو به واسه تولید تصاویر و ویدیو­ها بیشتر کنین و روی این مورد متمرکز شید.

دقیق شدن و فوکوس کردن روی رسانه­ های اجتماعی

ً هدف گذاشتن مستقیم SEO شدنی نیس. گوگل دیگه از شرکت­ها نمی­خواهد که این کار رو بکنن. اون­ها از شما می­خواهند که به طور خاص روی کاربران تمرکز کنین، و این یعنی شبکه های اجتماعی برتری جدیدی نسبت به قبل بدست آورده­ ان. حالا فعال و محبوب بودن شما در شبکه اجتماعی هم در جست و جوی گوگل مهم میشه پس شبکه اجتماعی باید به بخش مرکزی بازاریابی و SEO در شرکت­ها تبدیل شه.

موشکافی واسه سئو و بازاریابی

موشکافی

از اونجایی که بازاریابی و SEO وابسته به هم هستن، اطلاعاتی که از بازاریابی دریافت می­کنین فقط به SEO  شما مربوطه و برعکس. از داده­ های هردو منبع واسه تعیین روش هدف دار خود استفاده کنین.
وقتی که عملیات سئو رو شروع می کنین نیازه که بدونین روی چه کلماتی فعالیت دارین و در کنار اون اگه کمپینای تبلیغاتی خود رو هم فعال کردین کافیه، لینکایی که به سایت شما از کمپینای تبلیغاتی داده می شن رو بر مبنای صفحات هدف خود در سئو و کلمات کلیدی مد نظرتون تنظیم کنین.
شما می تونین بازاریابی و سئو رو در کنار همدیگه با کیفیت و بازخورد بهتری انجام بدین و این کار به شما در صرف کمتر هزینه و بازدهی بیشتر کمک می کنه.
یه داستان بگید
این نکته باید اهمیت موثر کردن کاربران در سایت رو به شما نشون بده. شما باید یه داستان بگید. برند شما باید یه داستان داشته باشه که مشتری­ ها به اون علاقه­ مند باشن. مطمئن شین که برند شما یه داستان در تموم زمان­ها تعریف می­کنه. اگه مشتری­ ها با داستان برند شما درگیر شن، شما رو در یافته های موتورهای جستجو هم بالا می برن.
داستان یه سایت می تونه رفع دائمی مشکلات خاصی تو یه بخش تخصصی باشه و یا می تونه یه روند همیشگی بهبود دهی باشه.

مشکلات

شما باید یه داستان باشین که در جایی شروع شده و همه تمایل دارن شما رو دنبال کنن تا در آخر به چیزی که شما ارائه می کنین برسن و با شما همراه باشن.
این نکته به جایگاه سازی در برندسازی هم معروفه.

واسه موفقیت در بازاریابی اینترنتی چقدر زمان نیازه؟

وقتی که SEO و بازاریابی طوری که در این مقاله توضیح داده شد تعریف می شه، ممکنه به نظر خیلی ساده بیاد. اشتباه نکنین! هیچی آسونی در مورد بازاریابی برند شما در گوگل یا همون سئو و رسیدن سریع و مستقیم مشتری به سایت شما وجود نداره.این کار نیازمند زمان و تلاشه و اگه در شش ماه اول به موفقیت دست پیدا کردین، این موفقیت یه تغییر سریع تلقی می­شه.
همینطور که کار خود رو ادامه می دید باید به طور پیوسته تلاش و خطا کنین و راه درست رو پیدا کنین، آزمون فوق العاده A/B کلید تبدیل کار و کاسبی شما به یه کار و کاسبی موفقه. چیزای جدید رو امتحان کرده و دریابید که چی کارآمده و چی نیس.چیزی که واسه شرکت دیگری کار می­کنه از روی زورً واسه شرکت شما کار نمیکنه.
در آخر کاری که شما باید در سال ۲۰۱۶ انجام بدین همون کاریه که در سالهای قبل می کردین، باید به طور پیوسته و خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار کنین و همیشه آزمونای جدیدی رو اجرا کنین تا از راه منحرف نشید و در آخر نتیجه همه این موارد سود دراز مدت و بازدهی عالی میشه.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۶ نکته مهم واسه SEO و بازاریابی در سال ۲۰۱۶

Categories:متفرقه