نبود موفقیت در سئو ممکنه به دلیل کارکرد ضعیف شما و یا رقابت شدید رقبا باشه. پس شناخت نقاط قوت و ضعف رقبای خود یکی از موضوعات مهم در رقابت با اونا حساب می شه. مراحل زیر به شما در تحلیل رقابت سئو کمک می کنن.

۱- رقبای شما چه کسائی هستن؟

رقبای شما ممکنه سایتای فعال در بخش انتخابی شما، سایتایی که با کلمات کلیدی مشابه رتبه بهتر دارن یا رقبایی که کلمات کلیدی طولانی شما رو استفاده کردن. کلمات کلیدی مورد توجه خود رو در گوگل جستجو کنین و سایتا/شرکتایی که یافته های اول جستجو هستن، رو فهرست کنین.

۲- به سایت رقبا مراجعه و اونا رو تحلیل کنین

بررسی کنین که سایت اونا طراحی حرفه ای داره، محتوای زیادی دارن، کیفیت محتوا چیجوریه، از نشانی ثابت یا پویا استفاده می کنن و چیزای دیگه ای به جز اینا.

۳- کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا رو تحلیل کنین

کلمات کلیدی دلیلی مهم واسه سئو هستن. اگه در پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا با مشکل مواجه شدید، می تونین از وسیله Website Keyword Suggestion و Keyword Desnity Cloud واسه بررسی کلمات کلیدی موثر رقبا استفاده کنین.

۴- بک لینکای رقبا رو بررسی کنین

بک لینک

بک لینک هم یکی از عوامل موثر سئو هستش. واسه این کار می تونین از وسایل رایگانی چون Backlink Anchor Text Analysis و  Backlink Summary استفاده کنین.

۵- عوامل دیگه موثر بر سئو رو بررسی کنین

واسه این کار پیج رنک گوگل، کارکرد در یاهو و بینگ و تعداد صفحات ایندکس شده سایت رقبا در موتورهای جستجو رو بررسی کنین

۶- حضور رقبا در شبکه های اجتماعی رو آزمایش کنین

شبکه های اجتماعی می تونن ترافیک زیادی رو به سمت سایت شما ارسال کنن. صفحات و کارکرد رقبا رو در فیسبوک و توئیتر بررسی کنین.

۷- چگونگی استفاده رقبا از تبلیغات کلیکی رو بررسی کنین

تبلیغات کلیکی ترافیک باکیفیتی رو به صورت ارزونتر و مؤثرتر به سمت سایت شما گسیل می دارن. Google AdWords یکی از بهترین گزینه ها واسه این تبلیغاته و یکی از وسایل دیگه گوگل، Analyze Competitionه که امکان مقایسه تبلیغات کلیکی شما با رقبا رو جفت و جور می کنه.

چیجوری رقبای سئو خود رو تحلیل کنیم

  •  

    چیجوری رقبای سئو خود رو تحلیل کنیم

۵

 

خلاصه

چیجوری رقبای سئو خود رو تحلیل کنیم ؟؟؟ مراحل گفته شده در این مقاله به شما در تحلیل رقابت سئو کمک می کنن.

Categories:متفرقه