یوگای خنده Laughter Yoga

یوگای خنده یکی از همون چیزهاییه که زندگی سخت و شلوغ امروزی به اون نیاز داره.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ خندیدن یکی از روشای سالم زندگی کردنه پس اگه می خواین سالم باشین یوگای خنده رو به برنامه های روزانه خود اضافه کنین. هممون به اندازه ای غرق مشکلات زندگی شده ایم که چشم مون رو به زیباییای زندگی بسته و حتی وقتی واسه خندیدن پیدا نمی کنیم. با شرکت در جلسات یوگای خنده تغییر بزرگی در زندگی تون ایجاد می کنین و در پیدا میکنین که این شکل یوگا چقدر آسون و آروم بخشه.

در این جا می خوام توضیحاتی درباره یوگای خنده و فواید اون بدهم:

یوگای خنده چیه؟

یوگای خنده که به هاسا یوگا هم معروفه تمرینیه که از هندوستان سر گرفته و حالا در سراسر دنیا رواج پیدا کرده. یوگای خنده، خنده های ارادی طولانی مدته. کاری که هیچوقت نمی تونین در طول روز انجام بدین.

یوگای خنده براساس یه قانون بسیار ساده پایه گذاری شده. خنده ارادی به اندازه خنده های بی ارادی فواید جسمی و روانی داره. کلاسای یوگای خنده معمولا به صورت گروهی تشکیل می شن و خنده های اجباری اول جلسات مثل واگیر به تموم اعضای گروه سرایت می کنه. معمولا اجرای یوگای خنده به صورت گروهی راحت تره.

در هندوستان بیشتر روزا مردم در پارکا یوگای خنده تمرین می کنن. بنیانگذار این تمرین دکتر مادان کاتاریاه. اون در کتابش “بی دلیل بخند” درباره یوگای خنده توضیحات کاملی داده.

روش یوگای خنده؟

یوگای خنده رو فقط در خونه هم میشه تمرین کرد. همینطور که در اتاق راه می رید دست بزنین و باصدایاااا بخندین. همونطور که گفته شد تمرین یوگای خنده به صورت گروهی راحت تره چون خنده مسریه. وقتی قدم تمرین دست تون بیاد میبینین که همه گروه احمقانه در حال خندیدن هستن. به چشمای هم گروهیا نگاه کنین و تا جایی که می تونین بخندین. خنده ها باید از درون دیافراگم سر بزنه تا مطمئن شید که شش ها درست تمرین داده می شن. البته این ورزش تمرینای وسیع و متفاوتی داره که با شرکت در کلاسای آموزشی یوگای خنده می تونین اونا رو انجام بدین.

فواید یوگای خنده

حالا که تا حدودی با یوگای خنده آشنا شدین بیایید کمی هم درباره فواید اون بدونیم:

یوگای خنده استرس رو کم می کنه. وقتی مرتب یوگای خنده تمرین کنین تنشا و اضطرابا کم شده و احساساتی که در درونتون نگه داشته بودین بیرون می زنه.

یوگای خنده واسه سیستم ایمنی بدن خوبه. نه فقط گردش خون رو در بدن تقویت می کنه بلکه سیستم ایمنی بدن رو هم تقویت کرده و از بدن در مقابل بیماریا پشتیبانی می کنه.

خندیدن باعث آزاد شدن اندورفین یا هورمون حس خوب می شه. تمرین یوگای خنده در صبحگاه اندورفین در بدن آزاد می کنه و باعث می شه احساس خوبی در اون روز داشته باشین. این بهترین روش خوشحال واسه شروع روزتونه.

خندیدن سلامت سیستم لنفاوی رو تقویت می کنه و کمک می کنه سموم از بدن خارج شه.

همونطور که دیدید این روش آسون ترین و کم هزینه ترین روش واسه برخورداری از سلامتیه. یوگای خنده رو تمرین کنین تا دنیایی از فرق رو به زندگی تون بیارین.

بهترین حرکات یوگا واسه فوتبالیا

فواید ایستادن روی یه پا واسه تناسب اندام

بدونیم یوگا

Categories:متفرقه
Published on :Posted on

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *