junk-food-or-green-vegetables کلسترول چیه

خوردن غذاهای خوشمزه یکی از لذتای زندگیه که بدیش اینه امروزه با ترسایی از واسه سلامت لذت بردن از اون مقداری سخت شده.

به گزارش آلامتو و به نقل از دونفره؛ همه افراد عاشق غذا خوردن هستن و معمولا بیشتر تمایل به مصرف غذاهای ناسالم و چرب و فست فودی دارن. تا وقتی که افراد جوون هستن نظارت چندانی بر خوراک خودشون ندارن و به فکر سلامتیشون نیستن اما وقتی که سن بالا تر میشن شروع به رعایت رژیمای سالم میکنن که در بیشتر مواقع خیلی دیر شده و کار از کار گذشته. یکی از مشکلات و بیماریایی که باید از سنین جوونی تلاش در پیشگیری از اون داشت چربی خون و کلسترول بالاست، که مصرف غذاهای چرب و ناسالم شایع ترین علل دچار شدن به اونه. تلاش کنین بعد از خوردن غذاهای چرب و دارای کلسترول بالا کارایی رو که براتون توضیح میدم انجام ندین.

کلسترول چیه؟

کلسترول یه اسید چربه که در کبد تولید و واسه خیلی از اعمال بدن لازمه، اما وقتی که اندازه اون نامتعادل و زیاد بشه واسه بدن بسیار مضره و باعث حمله قلبی میشه. کلسترول در همه سلولای بدن هست اما از راه غذاها هم وارد بدن میشه. کلسترول بالا به عنوان چربی خون شناخته میشه و فاکتوری خطرناک واسه بیماریای قلبی هستش. کاهش سطح کلسترول مهمترین چیزیه که شما باید روی اون تمرکز کنین که بهترین روش هم پیروی از یه رژیم غذایی سالم و یه زندگی سالمه.

ورزش کردن

بهتره بعد از مصرف یه وعده غذایی سنگین و چرب به فکر انجام حرکات ورزشی شدید نباشین و به پیاده روی برید تا کالری اضافی رو بسوزونین.

نوشیدن آب گرم یا ولرم

نوشیدن یک تا دو لیوان آب گرم بعد از وعده های غذایی چرب بهتونم کمک میکنه تا کبد، معده و روده سالم داشته باشین و اونها رو از آسیب مراقبت کنین.نوشیدن آب سرد بعد از غذا میتونه واسه بدنتون داغون کننده باشه چون باعث ایجاد رسوبات چربی و هضم مشکل تر غذاها میشه.

بدون این دست اون دست کردن بعد از غذا نخوابید

همیشه تلاش کنین که یه فاصله ۲ الی ۳ ساعته بین مصرف آخرین وعده غذاییتون و خوابیدنتون وجود داشته باشه. اگه بدون این دست اون دست کردن بعد از غذا خوردن و مخصوصا غذاهای چرب بخوابین، انرژی مصرف نمی کنین و تموم انرژی غذا به صورت چربی در بدنتون ذخیره میشه.

دوری از خوردن مواد غذایی سرد بعد از مصرف غذاهای چرب

خوردن مواد غذایی سرد مانند بستنی و حتی نوشیدن آب سرد اثرات داغون کننده ای بر کبد، معده و روده داره. بهتره در این مواقع عسل یا فلفل سبز استفاده کنین. عسل یکی از بهترین پادزهرها واسه مقابله با اثرات داغون کننده مواد غذایی چربه. فلفل سبز هم با طبع گرم و تندش کبد رو تحریک میکنه تا متابولیسم اولیه مناسبی در مقابل چربی از خودش نشون بده.

دونفره کاهش کلسترول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *