خواص هلو eaches-benefits

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ هلو با پوست نرم و گوشت شیرین خود، یکی از بهترین میوه های تابستانیه. هلو مواد مغذی بسیاری رو با کالری کم و بدون چربی جفت و جور می کنه که می تونه انتخاب بسیار سالمی به عنوان یکی از وعده های میوه روزانه باشه.

کنترل وزن

یه عدد هلوی بزرگ فقط چیزی درحدود ۶۸ کالری در خود داره و بدون چربیه. خوردن هلو به جای تنقلات چاق کننده و پرکالری مثل چیپس، چیزای سرخ کردنی، سیریالا و شیرینی جات به شما واسه کنترل وزنتون کمک می کنه. هلو میوه ای به طور طبیعی شیرینه و می تونه جانشین خوبی واسه خیلی از قندهای رژیم غذاییتان شه. از اون روی سیریال، ماست یا پنیر استفاده کنین.

ویتامینا

هلو شامل ۱۰ ویتامین مختلفه. یه عدد هلوی بزرگ ۵۷۰ واحد ویتامین A در خود داره که واسه سلامت بینایی خیلی با اهمیته، و۱۱.۶ میلی گرم ویتامین C، که آنتی اکسیدان و سازنده بافت هاست.

اندازه کمتری ویتامین K و E داره که حدود ۶ درصد ارزش روزانه رو برحسب رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری، تامین می کنه. ویتامین E یه آنتی اکسیدان دیگه س، درحالیکه ویتامین K واسه توانایی لحته شدن خون در بدن خیلی با اهمیته. هلو هم اینکه منبع خوبی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک هستش.

موادمعدنی

یه عدد هلوی بزرگ ۳۳۳ میلی گرم پتاسیم در خود داره. پتاسیم به شما واسه حفظ فشارخون سالم کمک کرده و هم اینکه از سنگ کلیه و از بین رفتن استخونا پیشگیری می کنه. شما روزانه به ۲۰۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارین. هلو مقداری منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، آهن و کلسیم هم جفت و جور می کنه. این موادمعدنی از گلوبولای قرمز خون، استخونا و سیستم عصبی بدن مراقبت می کنه.

آنتی اکسیدانا

تو یه تحقیق مشخص شد که بعضی آنتی اکسیدان های خاص در گوشت و پوست هلو هست که یکی از مهمترین اونا اسید کلروژتیکه که به نابود کردن رادیکال ای آزاد کمک می کنه–ترکیباتی که بدن شما وقتی در برابر آلاینده ها، موادغذایی و محیط قرار میگیره، به اون نیاز داره تا اثرات بالا رفتن سن رو کاهش داده و مریضیای طولانی رو دور کنه. این آنتی اکسیدان هم اینکه به دور کردن سرطان کمک کرده و التهاب بدن رو کم می کنه.

فیبر

یه عدد هلوی بزرگ حدود ۱۷ گرم کربوهیدرات داره که ۳ گرم اون فیبره. فیبر واسه هضم و گوارش خوب غذاها الزامیه و از بروز یبوست جلوگیری کرده و سلامت کلیه ها رو تضمین می کنه. فیبر هم اینکه در تنظیم سطح کلسترول بدن نقش داره و به کاهش خطر بروز مریضیای قلبی کمک می کنه. خانوما باید روزانه به صورت میانگین باید ۲۵ گرم و آقایون ۳۸ گرم فیبر مصرف کنن.

تخمه هندوانه چه خاصیتی داره؟

آلبالو چه خواصی داره؟

خواص میوه مردمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *