یکی از روشهایی که میشه از راه اون مخاطبین جدید و با ذوقی رو واسه کار و کاسبی تون جذب کنین وبلاگ نویسیه. در این مقاله به دلایل ضرورت داشتن وبلاگ واسه هر کار و کاسبی ای می پردازیم.

در این مقاله من به دنبال صحبت درباره کار و کاسبی های کوچیک ولی موفقی هستم که تونسته ان با استفاده هوشمندانه و حرفه ای از فضای آنلاین، بیزینس خود رو پیشرفت بدن و حتی به برندسازی روی بیارن.

این کسب و کارا قرارداده های بیشتری می بندند، مشتریان بیشتری به دست می بیارن، از راه وب سایت شون بر تعداد مشتریان خود می افزایند ومحتواهای بیشتری واسه وب سایت خود تولید می کنن.

فرق اونا با حجم انبوه کار و کاسبی های ناموفق آنلاین چیه؟   یکی از جواب های احتمالی اینه: موفق ها وبلاگ دارن!

به احتمال زیاد اونا یه وبلاگ جمع و جور ولی به درد بخور واسه وب سایت خود دارن که پاتوق مشتریان اوناس، و از همون روش در حال برندسازی و جلب مشتری های جدید هستن.

شایدً شمام در مورد بازاریابی محتوا مطالب زیادی خونده و شنیده اید و حتماً به اهمیت ایجاد محتواهای مهم واسه وب سایت تون واقف هستین، ولی اگه از بی رونقی سایت تون در اینترنت گله دارین، شاید قدم اول رو درست ورنداشته اید؛ یعنی یا سایت شرکت تون وبلاگ نداره و یا وبلاگ اون بسیار بی فروغ و خسته حاله!

بازاریابی محتوا

به این آمارها نگاهی بندازید:

  • بازاریاب هایی که از وبلاگ استفاده می کنن، ۶۷ درصد بیشتر از بقیه می تونن مشتریان کلیدی (Lead) به دست بیارن.
  • ۸۱ درصد کاربران آمریکایی به وبلاگ‎ ها اعتماد داشته، پیشنهاد ها و اطلاعات مندرج در وبلاگا رو می پذیرن.
  • در شرکت هایی که وبلاگ دارن، لینک های ورودی به سایت (inbound links) تا ۹۷ درصد بیشتره.
  • ۶۱ درصد کاربران آمریکایی با در نظر گرفتن پیشنهاد های یه وبلاگ، دست به خرید زده ان.
  • ۶۰ درصد کاربران وقتی محتواهای سفارشی یه شرکت رو بر سایتش مطالعه می کنن، دید مثبتی نسبت به اون شرکت پیدا می کنن.

خوب حالا کمی از آمار فاصله بگیریم.

شاید شما – به عنوان یه وب مستر یا مدیر یه کار و کاسبی – نتونین بودجه کلانی به بازاریابی شرکت خود اختصاص بدید.

در این صورت شما باید از دیگر وسیله ها و راهکارهای موجود واسه بهره گیری از این فضا استفاده کنین و البته یکی از بهترین راه ها وبلاگ نویسیه.

با وجود امتیازات فراوون وبلاگ شرکتی، خیلی از مدیران نسبت به این موضوع در غفلت ان و ناخواسته خود رو از اون محروم می سازند.

شما این اشتباه رو تکرار نکنین که از قدیم و ندیم گفته ان آزموده رو آزمودن خطاست.

در این مقاله ما می خوایم جواب های روشنی به این سوال بدیم که: به چه دلیل کار و کاسبی کوچیک شما باید یه وبلاگ داشته باشه؟

و اما جواب ها:

۱٫ تحقیقات بازار 

شما با داشتن وبلاگی که مشمول مقالات متعدده، بهتر و حرفه ای تر می تونید با خواست مخاطبان خود آشنا شید؛ بهتر می تونید بفهمین که مردم چه چیزایی رو بیشتر خونده ان، و بر کدوم مقالات کلیک کرده ان و چیزای دیگه ای به جز اینا.

همین موضوع، حدود علاقه کاربران رو به شما نشون می دهد و این چیز بسیار باارزشیه.

وقتی شما بدونین که کدوم نوع محتوا بیشترین تاثیر رو داره، بر تولید همون نوع محتوا متمرکز می شید و همین، واسه جلب نگاه طیفی از کاربران سایت کافیه.

۲٫ سئو

روشنه که داشتن یه وب سایت عالی وقتی که کسی اون رو نتونه پیدا کنه، هیچ دردی رو درمان نمی کنه.

یکی از بزرگترین امتیازات ترافیک بیشتر یه سایت اینه که وقتی کاربران در جستجوگرهای اینترنتی به دنبال چیز خاصی می گردند، می تونن اون سایت رو زودتر و راحت‎تر پیدا کنن.

به هر حال این همون نقطه ایه که وبلاگ کار و کاسبی های کوچیک خوب می تونه خودنمایی کنه.

انتشار همیشگی محتواهای باکیفیت، شما رو محبوب جستجوگرهای اینترنتی می کنه و شما یواش یواش صدرنشین صفحه جواب های جستجوی کاربران میشین.

ً موتورهای جستجو عاشق محتواهای منحصر به فرد، با ارزش و کاربردی هستن، تولید محتوای اختصاصی و بهینه سازی سایت واسه کاربر و موتورای جستجوی تعریفی از سئو هستش. سئو واسه باقی موندن هر وب سایتی خیلی مهمه.

سئو

۳٫ اطلاع رسانی در مورد مشکلات احتمالی

مشکلات

اگه قرار باشه یه بی نظمی خاصی در سایت یا کار و کاسبی شما اتفاق بیفته مثلاً بخواین سرویس خاصی رو به مدت دو سه روز تعطیل کنین یا مواردی مثل این، می تونید از راه وبلاگ تون اطلاع رسانی کنین تا مشتریان بلاتکلیف نمانند.

داشتن یه محل مشخص واسه ارسال اطلاعیه ها خیلی با اهمیته چون مردم همیشه ایمیل های خود رو نمی خونن و ً خطر رفتن ایمیل به بخش اسپم، ایمیل های مهم ارسالی شما رو تهدید می کنه.

۴٫ کارکرد تبلیغاتی 

وبلاگ یه کار و کاسبی کوچیک کارکرد باحال دیگری هم داره: این وبلاگ یه مکان عالی واسه ارائه آگهی های مربوط به محصولیه که تازه تولید کرده اید.

اگه الان مشتریان زیادی دارین که از محتواهای شما استفاده می کنن، می تونید با درج یه آگهی نظر همه اونا رو به این اتفاق جذاب و جدید جلب کنین.

این یه راه حل عالی واسه اطلاع رسانی به مشتریان حساب می شه.

راه حل

نکته ای اینجا هست که نباید از اون غافل شد: در انجام این کار زیاده روی نکنین.

هر چند وبلاگ جای مناسبی واسه گسترش و تبلیغه ولی – به عنوان یه اصل کلی – قسمت کلی محتواهای اون باید بر ارزش آفرینی واسه خوانندگان متمرکز شه، نه تبلیغات.

یادتون نره که امروزه کاربران دشمن تبلیغات و آگهی ها هستن!

۵٫ بشردوستانه! 

مردم دوست دارن مطمئن شن که با چند آدم سر و کار دارن نه یه شرکت خشک با قوانین رسمی و تغییرناپذیر.

اگه همه چیز به صورت روتین و الکترونیک انجام شه، خیلی باحال نیس.

بعضی داستان های شخصی از خودتون و کارمندان تون رو – که خوندنش خالی از لطف نیس – و یا حتی بعضی ماجراهای روزمره شرکت تون رو در وبلاگ بذارین و کاربران رو در لذت خوندن اونا با خود شریک کنین.

۶٫ ارزش آفرینی 

کلید یه وبلاگ نویسی موفق ارزش آفرینیه.

اگه می خواهید دیده شید، شناخته شید و مهم به حساب روید، باید واسه خواننده ارزش بوجود بیارین.

خلق ارزش هم راه های زیادی داره: می تونید به خوانندگان تون اطلاعات مفیدی عرضه کنین؛ مشکلی رو از اونا حل کنین؛ به سوالشان جواب بدید؛ ترفند و روش ای به اونا یاد بدید و چیزای دیگه ای به جز اینا.

مشکلی

وقتی شما محتوا می سازید، به دلخواه خودتون فکر نکنین بلکه ببینین این مطالب چه دردی رو از بازدیدکننده سایت درمان می کنه.

در هر تیکه از یه محتوا باید «اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی» وجود داشته باشه و یا هر سه اینا با هم!

۷٫ افزایش تعاملات مشتری ها 

تعامل ورزی یکی از مهمترین بخش های هر بیزینس آنلاینه.

فقط ساخت و ارائه محتواهای باکیفیت – با وجود اهمیت فوق العاده ای که داره – به خودی خود کاری از پیش نمی برد.

شما باید با مخاطبان خود تا اونجا که ممکنه تعامل داشته باشین؛ یعنی متکلم وحده نباشین بلکه کاری کنین که افراد در مباحث شرکت کنن، نظر بدن و حتی از نگرانی های خود بگن.

این به شما کمک می کنه که کاربران سایت تون رو بهتر بشناسین و اونا هم با توانایی های شما بیشتر آشنا می شن.

مثلاً کار بسیار خوبیه که امکان درج نظر (کامنت) رو در وبلاگ خود فعال کنین.

همین کامنت های به ظاهر ساده می تونه چیزای خیلی از اخلاق بازدیدکنندگان سایت واسه شما بازگو کنه.

نتیجه گیری:

اگه شما به دنبال گسترش حضور خود در فضای آنلاین هستین، باید با تولید محتواهای به درد بخور و باکیفیت – تو یه چارچوب مشخص و منظم – وبلاگ شرکت تون رو رونق بدید.

وبلاگ می تونه امتیازات زیادی واسه کار و کاسبی شما به دنبال داشته باشه که نتیجه همه اونا بالا بردن تعداد مشتریان و افزایش فروشه.

مشاهده نسخه PDF مقاله: هفت دلیل بر ضرورت وبلاگ واسه کار و کاسبی های آنلاین