مزایای ورزش یوگا

یوگا ورزشی است که باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود و فواید زیادی به همراه دارد. این ورزش هم بر روی سلامت بدن و هم سلامت ذهن کار می‌کند. دادن یک عنوان خاص به یوگا مشکل است، زیرا این رشته، درک کامل از کل بدن است. در زبان سانسکریت، کلمۀ یوگا در واقع به معنای «وحدت» است. وحدت «بدن و روح، خورشید و ماه، مرد و زن، پیر و جوان». زیرا در سیستم فکری شرقی، «سر بخش مهمی از بدن است.
یوگا درغرب یک نوع فعالیت تناسب اندام است که انعطاف پذیری و قدرت را افزایش می‌دهد، اما در شرق، یعنی جایی که یوگا از آنجا پرورش یافته است، فقط یک نوع ورزش نیست، بلکه یک تمرین جسمی، روحی، و معنوی است که صدها سال است توسط هندی‌ها انجام می‌شود. تمرینات یوگا، سلامتی و تندرستی فرد را بهبود می‌بخشند. این، یک گام مثبت به سمت یک سبک زندگی سالم و فعال است، که وقتی در یک دنیای سریع و پر هرج و مرج زندگی می‌کنید، دستیابی به آن کار سختی است. یوگا، مدیتیشن را با تناسب اندام ترکیب می‌کند و به افراد کمک می‌کند که از طریق تمرین متمرکز به وضوح ذهنی دست یابند.
بهترین نکته در مورد یوگا این است که شما مجبور نیستید قبل از امتحان کردن آن، یک متخصص باشید. کودکان ۱۰ ساله و بزرگسالان ۸۰ ساله نیز می‌توانند برای دستیابی به تناسب اندام و تمرکز بهتر، یوگا انجام دهند.
برخی تمرینات یوگا با کشش مناسب عضله همراه هستند. این تمرینات موجب آزاد شدن اسید لاکتیک تولید شده در عضلات می شوند و سبب خشکی، فشار، درد و خستگی می گردند. همچنین یوگا حرکات مفاصل را افزایش داده و موجب افزایش لغزندگی مفاصل و بهبود حرکات بدن می شود. برخی تمرینات یوگا قدرتی بوده و به بهبود توانایی عضلات کمک می کنند. حرکات ایستاده موجب افزایش قدرت عضله پشت ران و عضلات شکم می شوند. حرکات یوگا باعث می‌شود که خون کافی به اندام‌های بدن برسد و دیگر نیازی به سم زدایی نباشد. بدین شکل ریز مغذی‌های لازم به بدن می‌رسند. عضلات در این ورزش به خوبی شکل می‌گیرند و چربی‌های اضافی سوزانده می‌شوند. یوگا باعث می‌شود که بدن و ذهن با یکدیگر هماهنگ شوند و هارمونی بین این دو وجود داشته باشد. به طور کلی، یوگا شمای کلی بدن را زیباتر و بهتر می‌کند، بنابراین، به لطف زیبایی بیشتر ستون مهره ها و حفظ آنها در بهترین وضعیت، فرد در بدنش احساس راحتی و آسایش دارد. اثرات درمانی یوگا به خوبی مشخص شده اند. این ورزش موجب بهبود بیماری های مزمن از جمله آسم، کمر درد، التهاب مفاصل، بی خوابی و MS می شود.
آموزش ورزش یوگا