ماندگاری انواع روش های لیفتینگ با نخ چقدر است؟

ماندگاری انواع روش های لیفتینگ با نخ چقدر است؟

لیفت ابرو

همین اواخر تنها راه حل مشکلات ناشی از شلی و افتادگی پوست مانند ابرو جراحی لیفت  بود بعضی تصور می‌کنند که تنها یک چاقوی جراحی است که می‌تواند شلی پوست را از بین میبرد اما رویکرد های جدید با اتکا به روش های غیرجراحی مانند تزریق و استفاده از نخ های لیفت می‌توانند همان اثرات جراحی لیفت را به وجود بیاورند اما در مورد اینکه ماندگاری لیفت ابرو چقدر است کمتر صحبت شده.

 

قبل از هر چیز نیاز است بدانیم  که لیفت با نخ ابرو چیست در واقع روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که در آن با استفاده از نخ هایی که در زیر پوست قرار میگیرد باعث بالا کشیدن ابرو میشود. کارکرد این خود به این صورت است که از طریق تحریک تولید کلاژن در مناطق تحت درمان باعث کشته شدن و رفع افتادگی پوست همینطور چین و چروک می شوند. تنها در عرض چند دقیقه ابروها  بالا می روند.

لیفت بینی

یکی از روش های لیفتینگ صورت نیز روش لیفت بینی با نخ میباشد که کاملا بدون جراحی میباشد. لیفت بینی از جمله عواملی است که باعث زیبا تر شدن صورت مباشد. شما به راحتی با روش لیفت بینی میتوانید فرم دهی بینی را انجام دهید. یکی از بهترین دکتر هایی که در زمینه لیفت بینی کار میکنند ، دکتر حاتمی میباشد. دکتر حاتمی با سابقه چندین ساله در زمینه لیفت با نخ در کلینیک آرمان الهیه فعالیت میکند.

عوامل موثر در ماندگاری لیفت ابرو

نخ ها  از مواد قابل جذب ساخته شده که بدن طی ۴ الی ۶ ماه آنها را جذب می کند و پوستی سفت و جوان تر به جا می گذارد.  نتایج همچنان تا ۱۸ تا ۲۴ ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت به این معنی که کلاژن سازی بعد از جذب نخ ها به طور کامل متوقف نمی شود اما توجه به این نکته نیز ضروری است که لیفت با نخ ابرو نتایج مادام العمر یا دائمی را ارائه نمی کند اما اگر استفاده از این روش به طور مکرر انجام شود میتواند ماندگاری بیشتری داشته باشد.

مدت زمان ماندگاری همچنین به سن بیمار، عوامل ژنتیکی ، نوع پوست و شرایط سلامت عمومی بیمار ، مراقبت های بعد از لیفت ابرو (برای مثال اجتناب از مصرف سیگار و تغذیه مناسب ) و نوع نخ مورد استفاده و مهارت پزشک در جایگذاری مناسب نخ ها نیز بستگی دارد. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که اثر بخشی و طول عمر نتایج را تضمین می کند که بستگی به ویژگی های نخ مورد استفاده دارد از جمله طول خار ، زاویه ، توزیع فضایی و جهت نخ  یا مخروط ، زمان جذب و توانایی تحریک کلاژن نخ می باشد.

 

بسته به اینکه چه مقدار اصلاحات مورد نیاز است سه نوع نخ می تواند برای قرار گرفتن در زیر پوست استفاده شود که بعضی از آنها تاثیر بیشتری در  ماندگاری لیفت ابرو  ارائه می کنند. در حال حاضر سه نوع اصلی نخ برای لیفت ابرو وجود دارد.

  • پلی دیوکسانون (PDO)
  • اسید پلی لاکتیک (PLA)
  • پلی کاپرولاکتون (PCA)

تاثیر نخ های PDO در ماندگاری لیفت ابرو

نخ های PDO بیشترین طول را داشته اند و از یک نوع پلیمر قابل تجزیه ساخته می شوند که سالهاست در جراحی استفاده می شود. نخ های PDO طی 6 ماه با هیدرولیز به بدن جذب شده و با تحریک فیبروبلاست ها برای تولید کلاژن بیشتر در یک منطقه هدف کار می کنند. سه نوع اصلی از نخ PDO وجود دارد. که شامل موارد زیر است :

نوشته دیگر :   خدمات تعمیرات مبل کوثر در تهران

نخ های مونو: صاف و بدون خار هستند و تا نقطه ای از صورت یا پوست سر لنگر می اندازد. آنها عمدتا پوست را سفت می کنند و به مقدار کمی باعث بالا کشیدن ابرو می شوند و اثرات آنها در  ماندگاری لیفت ابرو نیز کمتر از سایر نخ ها است.

نخ های دندانه دار : دارای خاردارهایی هستند که به پوست متصل می شوند و باعث ایجاد حمایت و از بین رفتن بافت افتاده می شوند.

نخ های پیچی: دارای یک یا دو نخ در هم آمیخته در اطراف سوزن هستند و باعث ترمیم حجم مناسب در مناطق فرورفته پوست می شوند. تولید کلاژن در اطراف نخ ها و خاردارهای آنها به بازگرداندن حجم کمک می کند و باعث بهبود بافت و خاصیت ارتجاعی پوست می شود و نتیجه آن زیبایی طبیعی است.

تاثیر نخ های PLA در ماندگاری لیفت ابرو

پس از نخ های PDO ، نخ های PLA توسعه یافتند. آنها از یک پلیمر با سازگاری زیستی مشتق شده از اسید لاکتیک ساخته شده اند که در بسیاری از ابزار جراحی مانند پین و بخیه های ارتوپدی استفاده شده است. نخ های PLA نسبت به نخ های PDO در مدت زمان طولانی تری قابل جذب و بازسازی کلاژن هستند به این معنی که اثرات آنها در ماندگاری لیفت ابرو بیشتر است. نخ های PLA از مخروطی استفاده می کنند تا بتوانند به بافت متصل شده و حجم نواحی شل شده را افزایش دهند ، بنابراین به بازگرداندن فرم به ناحیه درمان و همچنین ایجاد لیفت کمک می کند.

تاثیر نخ های PCA در ماندگاری لیفت ابرو

نخ های PCA جدیدترین نخ ها هستند و رشته های سوسپانسیون تک رشته ای قابل جذب ساخته شده اند و  منشا مصنوعی (کاپرولاکتون) دارند . آنها با بازسازی کلاژن برای مدت زمان بیشتری نسبت به نخ های PDO و PLA  عمل می کنند. آنها ساختار کلاژن را پشت سر می گذارند و از پوست پشتیبانی می کند ، پوست را سفت می کند و از افتادگی آن جلوگیری می کند. به دلیل واکنش فیبروتیکی ناشی از نخ ها ، عمل بلند کردن و کشش حتی پس از جذب مجدد نخ ها نیز تا مدت ها ادامه خواهد داشت. روند تجزیه نخ باعث تولید مولکول هایی می شود که متعاقباً منجر تولید کلاژن و اسید هیالورونیک توسط پوست می شود. در نهایت پوست احیا می شود، محکم تر و مرطوب تر می شود و نتیجه ای بسیار ماندگار تر از سایر نخ ها فراهم می کند و باعث بالا کشیدن ابرو و ماندگاری لیفت ابرو در مدت زمان طولانی تری می شوند. برای مشاهده منبع https://www.cloob.com/timeline/reportage_314_1  روی لینک قبل کلیک کنید.

لیفت ابرو با نخ