فروشگاه ساز چیه؟ نرم افزارهای تجارت الکترونیکی (E-commerce) یا فروشگاه ساز ابزارهایی هستن که به مدیریت و افزایش به درد بخور بودن فروش اینترنتی کمک می کنن. در این مطلب با این نرم افزارهای تحت وب کاربردی آشنا میشیم و به سؤالات رایجی که در این مورد هست جواب میدیم.

تجارت الکترونیکی (E-commerce) جهان گسترده ایه که پیش بینی می شه گردش مالی اون تا سال آینده به ۶٫۷ تریلیون دلار برسه. دلیل این رشد هم بسیار روشن و ساده س!: امروزه مردم بیشتر از گذشته به خرید اینترنتی تمایل پیدا کردن. در واقع، طبق آمارهایی که از آمریکا جمع آوری شده، ۵۱ درصد یا بیشتر از نصف مردم خرید آنلاین رو به خرید از فروشگاه های فیزیکی بهتر می دونن. رشد دنیای تجارت الکترونیکی به نوبه خود منتهی به رشد اسباب، فوت وفنا و وسایل مربوط به اون شده. پُر روشنه که یکی از اساسی ترین وسایل پایه ای هر فروشگاه الکترونیکی، نرم افزاریه که در سایت اون نصب شده و مسئولین سایت و کاربران از راه اون خرید و فروش می کنن. توانمندی و امکانات این نرم افزار که با عنوان E-commerce Software یا نرم افزار تجارت الکترونیکی یا به عبارت عادی تر اون، «فروشگاه ساز» شناخته می شه، می تونه اثر به سزایی در به کار گیری روند رو به رشد تمایل مردم نسبت به خرید آنلاین داشته باشه.

دلار

در این مطلب تلاش می کنیم تا به همه سوالایی که در مورد فروشگاه سازه های اینترنتی تو ذهن دارین جواب بدیم؛ سؤالاتی مثل این:

• فروشگاه ساز چیه؟

• چه انواعی از فروشگاه ساز هست؟

• نرم افزارهای فروشگاه ساز چه کاری انجام میدن؟

• نرم افزارهای فروشگاه ساز چیجوری کار می کنن؟

• چه عواملی بر بازده و به درد بخور بودن فروشگاه سازه ها اثر می ذارن؟

• فروشگاه سازه ها چه فایده هایی دارن؟

ایده

• کلی ترین ویژگیای نرم افزارهای فروشگاه ساز کدم ان؟

• به کار گیری فروشگاه سازه ها چه هزینه ای داره؟

• معروف ترین گزینه های موجود کدا مند؟

قبل از هر چیزی به این سوال کلیدی جواب می دیم که فروشگاه ساز چیه.

فروشگاه ساز چیه؟

نرم افزار تجارت الکترونیکی یا فروشگاه ساز (که بعضی وقتا لفظ خاص تر یا محدودتری نسبت به نرم افزار تجارت الکترونیکی هستش) ابزاریه که همه پروسهای فروشگاه آنلاین از راه اون انجام می شه؛ مثلا، در مدیریت موجودی، حذف و اضافه کردن اجناس، پردازش پرداختیا، محاسبه مالیات، انجام سفارشا و موارد مشابه به صاحب یا مسئول فروشگاه کمک می کنه. این جور نرم افزارها هر چیزی که واسه اداره یه فروشگاه اینترنتی نیاز دارین رو به شما میدن و در کل، مدیریت فروشگاه رو آسون کردن و تسریع می کنن.

هر فروشگاه اینترنتی از مؤلفه ها، اجزا و پروسهای خُرد بسیاری تشکیل می شه که نرم افزار فروشگاه ساز همه اونا رو از راه یه محیط قابل درک و آسون الاستفاده -که حتی افراد غیرمتخصص هم می تونن ازش استفاده کنن- تو یه جا جمع می کنه. هم اینکه، معمولاً توانایی ترکیب و تعامل با سیستما و سرویسای دیگه، مانند CRM، CMS، ERP، درگاهای پرداخت، وسایل ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، نرم افزارهای حسابداری و شبکه های اجتماعی هم در فروشگاه سازه ها گذاشته می شه که به آسون کردن و مفیدتر کردن هرچه بیشتر پروسهای کسب وکار کمک می کنه.

بیشتر بدونین: قیف فروش چیه و چیجوری کسب و کارمون رو از این رو به اون رو می کنه؟

فروشگاه سازه ها چه انواعی دارن؟

نرم افزارهای فروشگاه ساز یا تجارت الکترونیکی رو میشه براساس روش اجرا شون به دو دسته کلی تقسیم کرد:

• نرم افزار محلی: در این حالت، فروشگاه ساز روی سرور یا رایانه محلی (یعنی فضای واسه مالک فروشگاه) نصب می شه و مدیریت اون به وسیله تیمی انجام می شه که مسئول به روزرسانی و رسیدگی به مشکلات اون هستن.

مشکلات

• نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) یا خدمات ابری (Cloud): در این حالت، میزبانی فروشگاه ساز رو یه شرکت سوم رو دوش میگیره و همه به روزرسانیا و رفع مشکلات به طور خودکار انجام می شه. در سالای گذشته، نرم افزارهای فروشگاه ساز ابری یا میزبانی شده رشد زیادی داشتن و امروزه امکان سفارشی سازی و آزادی عملی بیشتری رو ارائه می کنن که قبلاً محدود به نرم افزارهای محلی بود. هم اینکه، در کنار امنیت بیشتر، راه اندازی فروشگاه از این روش آسون تره و با در نظر گرفتن تنوع سرویسایی که به این شکل ارائه می شه می تونین بسته مناسب با نیازای خود رو انتخاب و بخرین.

نرم افزارهای فروشگاه ساز چه کاری انجام میدن؟

علاوه بر اینکه بیشتر وظایف مهم مربوط به اداره فروشگاه به وسیله فروشگاه سازه ها انجام می شه، بیشتر این نرم افزارها توانایی کامل سازی و رد و بدل کردن اطلاعات با بقیه برنامه ها و سیستما رو هم دارن و پس ً به آسون کردن، تسریع و افزایش به درد بخور بودن بقیه پروسها و اقدامات جاری فروشگاه هم کمک می کنن. ترکیب ویژگیا و تواناییای کاربردی و به درد بخور با امکان ترکیب با بقیه سیستما و برنامه ها، نرم افزار تجارت الکترونیکی رو به پلتفرم جامعی تبدیل می کنه که می تونه وظایف زیر رو به بهترین شکل ممکن بکنه:

• مدیریت مشتریان و سفارشا: مدیریت سفارش مشتری -از انتخاب محصول تا پرداخت و تحویل- یه ضرورت و موضوع حیاتیه. هر سفارش تبادلیه که بر درآمد شما اثر میذاره؛ پس روند انجام اون باید تا جایی که امکان داره واسه مشتری موثر و راحت باشه. نرم افزار فروشگاه ساز مسئولیت مدیریت سفارشا، بررسی وضعیت اونا و انجام تغییرات لازم در صورت نیاز رو رو دوش میگیره. هم اینکه، این نرم افزارها به تنهایی یا با ترکیب با سرویسا یا افزونه های مناسب می تونن پردازش پرداختا، ثبت و حفظ آمار و گزارشات تراکنشا، مدیریت اطلاعات مشتری، ارسال صورتحساب، انجام دقیق امور حسابداری، ارائه آمار تحلیلی و بسیاری موارد کاربردی دیگه رو هم مسوولیتشو قبول کنن.

• مدیریت اجناس و موجودی: با به کار گیری نرم افزارهای فروشگاه ساز خیلی راحت می تونین اجناس خود رو با در نظر گرفتن ویژگیا و شاخصای مختلفی دسته بندی و سازمان دهی کنین. علاوه بر این، معمولاً در صورت کمبود موجودی یا فروش سریع یه محصول و احتمال اتمام موجودی اونم به طور خودکار در جریان قرار میگیرین.

• بازاریابی بهتر: سئوی داخلی نرم افزارهای فروشگاه ساز در کنار نظم و ترتیب ذاتی این وسیله ها و امکان بهینه سازی آسون تر اونا باعث می شه که سایت فروشگاهی شما در جایگاه بالاتری از یافته های جستجوی طبیعی قرار بگیره و در نتیجه، راحت تر به وسیله مشتری هدف کشف می شه و هزینه جذب مشتری خیلی کاهش پیدا می کنه.

• انجام خودکار امور مقدماتی مربوط به ارسال کالا و پروسهای مالیاتی: چاپ برچسب نشانی و مشخصات ارسال، محاسبه مالیات فروش براساس محل زندگی مشتری و فرستادن ایمیل اطلاع رسانی به مشتری از راه نرم افزارهای فروشگاه ساز به طور خودکار و با دقت بیشتری انجام می شه.

• بهبود تجربه کاربری: یکی از اهداف اصلی نرم افزارهای فروشگاه ساز اینه که مشتری بتونه اون چیزی که به دنبالشه رو سریع تر و درزمان یه روند مفیدتر پیدا کنه. طبیعتاً از این روش مشتری هم راضی تر میشه و تجربه بهتری در به کار گیری سایت شما داره که احتمال برگشت ایشون رو دوبرابر می کنه.

فروشگاه سازه ها چیجوری کار می کنن؟

فروش در اینترنت لازمه گذروندن مراحل و فرآیندهاییه که نرم افزار فروشگاه ساز مدیریت و انجام اونا رو رو دوش میگیره. در واقع، فروشگاه ساز چیزی نیس به جز ابزاری که این مراحل و پروسها رو ساده تر و در عین حال مفیدتر می کنه. اما فروشگاه ساز چیجوری کار می کنه؟ معمولاً روند کار به این ترتیبه:

۱٫ شما اجناس و خدماتی که می خواین عرضه کنین رو از راه نرم افزار فروشگاه ساز ثبت و دسته بندی کرده و تنظیمات لازم رو در مورد فروشگاه و پروسهای خرید انجام می دین.

۲٫ خریدار به سایت شما مراجعه کرده و محصول، مشخصات، دسته بندی، توضیحات و قیمت اونو مشاهده می کنه.

قیمت

۳٫ مشتری، محصول یا اجناس مورد نظرش رو به سبد خرید خود اضافه کرده و یه حساب کاربری بوجود میاره.

۴٫ وقتی که مشتری به مرحله تکمیل خرید و پرداخت می رسه، سایت با به کار گیری مجوز SSL وارد حالت امن می شه (یا می تونه کلاً در همه بخشا از SSL استفاده کنه).

۵٫ در مرحله تکمیل خرید و پرداخت، فروشگاه ساز با به کار گیری افزونها یا سرویسای سوم، هزینه ارسال، زمان احتمالی تحویل و موارد مشابه رو واسه مشتری مشخص می کنه.

۶٫ مشتری به صفحه پرداخت وارد می شه و مشخصات کارت بانکی خود رو وارد می کنه. در این مرحله، اطلاعات به بانک یا یه شرکت واسطه پرداخت الکترونیکی فرستاده میشه.

۷٫ سفارش مشتری تکمیل می شه و همه اطلاعات حساس در پایگاه اطلاعاتی بانک یا شرکت پردازشگر پرداخت ذخیره می شه (نه در فروشگاه ساز).

۸٫ با در نظر گرفتن مشخصات و آدرسی که خریدار ثبت کرده، سفارش مورد نظر رو بسته بندی و ارسال می کنین و مبلغ پرداختی هم از طرف بانک یا شرکتی که پول رو دریافت کرده وارد حساب بانکی شما می شه.

هیچ بعید نیس که به لطف به درد بخور بودن و راحتی حاصل از به کار گیری نرم افزار فروشگاه ساز، همه مراحل بالا از سفارش تا پرداخت، فقط در عرض چند دقیقه انجام بگیره. در واقع، یکی از اهداف اصلی به کار گیری فروشگاه سازه ها سازمان دهی و صاف و راحت تر کردن هرچه بیشتر روند خریده. به خاطر همین حتماً باید از نرم افزار یا پلتفرمی استفاده کنین که تا جایی که امکان داره بی مشکل بوده و کار با اون آسون باشه.

چه عواملی بر بازده و به درد بخور بودن فروشگاه سازه ها اثر می ذارن؟

علاوه بر قدرت و توانمندی هسته اصلی نرم افزار فروشگاه ساز، عوامل و مؤلفه های مهم دیگری هم وجود دارن که در کارکرد روان و موفقیت آمیز سایت فروشگاهی شما موثر هستن؛ از جمله:

• هاست: منظور از هاست، شرکتیه که بخشی از سرورهای اینترنتی خود رو واسه میزبانی سایت فروشگاهی و همه عناصر و اجزای اون بهتون میده. به کار گیری یه هاست قوی و مطمئن اهمیت به سزایی داره؛ چون که داشتن فروشگاهی که همیشه باز یا در دسترسه، امنیت کاملی داره، به سرعت بارگذاری می شه و می تونه از پس حجم ترافیک بالا بربیاد دقیقاً به کیفیت هاست شما بستگی داره.

• کاتالوگ محصول: منظور از کاتالوگ محصول، اطلاعاتیه که فروشنده یا تولیدکننده به شکلای مختلفی در اختیار مشتری قرار میده. کاتالوگ آنلاین هم مشابه با کاتالوگای چاپی دربردارنده تصاویر محصول و اطلاعاتیه که تو یک یا چند صفحه در اختیار مخاطب قرار میگیره. این صفحات باید به شکلی طراحی شن که به کام مشتری خوش بیان، بتونن اونو جذب کنن، و در عین حال با برند، شرکت و فضای فروشگاه شما هماهنگ باشن.

• کیفیت سبد خرید: سبد خرید یکی از بخشای جدانشدنی نرم افزارهای فروشگاه سازه، اما بیشتر میشه اونو با به کار گیری سرویسا و افزونه های جور واجور بهتر کرد. کلا، سبد خرید چیزیه که مشتری می تونه کالاهایی که به خرید اونا تمایل داره رو به اون اضافه کنه و هم اینکه اطلاعات لازم درباره روند و هزینه ارسال و گزینه های جور واجور پرداخت رو مشاهده کرده و آخرسر از همون جا سفارش خود رو ثبت کنه. کیفیت سبد خرید فروشگاه ساز شما عامل مهمیه که می تونه اثر به سزایی در تصمیم مشتری واسه اتمام یا نیمه تموم رها کردن روند خرید داشته باشه.

• امکانات رابط کاربری فروشنده (Merchant Interface): این همون محیط و ابزارهاییه که از راه اونا فروشگاه خود رو مدیریت کرده و وسیله ها و افزونه های کاربردی دیگه رو به اون اضافه می کنین. رابط کاربری فروشنده باید قوی، انعطاف پذیر و قابل سفارشی سازی باشه و در عین حال، لازمه که زیادتر از اندازه پیچیدگی نداشته باشه.

• روند پردازش پرداختا: روند پردازش پرداختا به مؤلفه های جور واجور، از جمله سرویسای پرداخت، درگاهای پرداخت و وسیله ها، افزونها و سیستمایی وابسته که امنیت، دقت و به درد بخور بودن اونو تضمین می کنن. یادتون باشه که هرگونه ایراد در این روند باعث می شه که مشتری آماده خرید ناامید و مستأصل شه و سبد خرید خود رو رها کنه.

• روند فرستادن سفارش: سرعت و کیفیت فرستادن سفارش یکی از مؤلفه های بسیار مهم در تصمیم خریدار واسه انتخاب یه فروشگاه اینترنتی حساب می شه. پس واسه بهبود این روند باید از سرویسای مطمئن و سریع استفاده کنین و ً طوری عمل کنین که زمان دریافت سفارش مشخص باشه.

نرم افزار فروشگاه ساز همه مؤلفه ها و سرویسای بالا رو تو یه جا با هم ترکیب می کنه و راه حل مسنجم و کامل ای رو واسه مدیریت فروشگاه بهتون میده.

راه حل

به کار گیری نرم افزارهای فروشگاه ساز چه فایده هایی داره؟

به چه دلیل از فروشگاه ساز استفاده می کنیم؟ جواب به این سؤال بسیار آسونه: چون امتیازات زیاد و متنوعی واسه کسب وکارمون داره. از جمله مهم ترین امتیازات به کار گیری فروشگاه ساز عبارت ان از:

• با به کار گیری فروشگاه ساز خیلی راحت و به سرعت می تونین کسب وکار اینترنتی خود رو به راه بندازین. خیلی از نرم افزارهای فروشگاه ساز اونقدر ساده و آسون الاستفاده هستن که به کمک اونا در اسرع وقت می تونین کار خود رو شروع کنین. تنها کاری که باید بکنین اینه که توضیحات و مشخصات فروشگاهتان رو وارد کنین، تصاویر اجناس رو در قسمت تعیین شده قرار بدین، توضیحات و قیمت رو درج کنین و تنظیمات هزینه ها و پرداخت رو بکنین.

• فروشگاهتان همیشه باز میشه. یکی از کلی ترین امتیازات به کار گیری نرم افزارهای تجارت الکترونیکی و فروشگاه سازه ها اینه که به کار گیری اونا باعث می شه که فروشگاهتان در تموم بیست و چاری و در هر هفت روز هفته، آماده عرضه اجناس و خدمات مورد نظر باشه. در این حالت دیگه به خاطر موقعیت فیزیکی فروشگاه یا ساعت کاری کارکنانتون محدودیت ندارین و از اونجایی که تقریباً همه چیز به طور خودکار انجام می شه، لازم نیس که در همه حال فروشگاه خود رو زیر نظر داشته باشین.

• می تونین محصولاتتون رو به هر کسی و در هر مکانی عرضه کنین. همونجوریکه فروشگاه شما در همه اوقات در دسترسه، با در نظر گرفتن وجود اینترنت در دسترس همه مردم اقصی نقاط جهان هم قرار داره. در واقع، با راه اندازی فروشگاه اینترنتی و به کار گیری یه فروشگاه ساز مطمئن یه بازار جهانی واسه عرضه محصولاتتون دارین که هیچ محدودیت وقتی و مکانی نداره.

• در وقت، هزینه ها و منابع صرفه جویی می کنین. با کمی دقت متوجه میشین که هزینه های جاری، فشار و دردسرهای یه فروشگاه اینترنتی که از یه فروشگاه ساز موثر استفاده کرده باشه به مراتب از فروشگاه های فیزیکی یا خرده فروشی از راه شبکه های اجتماعی کمتره.

• محدودیتی در تعداد فروش ندارین. برخلاف فروشگاه های سنتی که واسه نمایش همه اجناس خود با محدودیت فضا مواجه هستن، فروشگاه های آنلاینی که از فروشگاه سازه ها و قالبای مناسب استفاده می کنن هیچ محدودیتی در تعداد کالاهایی که می تونن در ویترین مجازی خود قرار بدن و بفروشن ندارن.

• پرداخت آنلاین و ارسال آسون. پردازش و تأیید پرداخت در فروشگاه سازه های اینترنتی به طور خودکار انجام می شه. درصورتی که همه چیز به درستی انجام شده باشه، مشتری هم روند آسون تر و امن تری رو تجربه می کنه. هم اینکه، معمولاً با به کار گیری خدمات شرکتای پستی میشه زمان تقریبی تحویل رو هم واسه خریدار مشخص کرد تا احتیاجی به حضور دائم ایشون در مکان تحویل نباشه.

• وسایل بازاریابی و سئو. بیشتر فروشگاه سازه ها –یا به طور پیش فرض و یا با به کار گیری افزونه س ایی که بیشترً رایگان هستن- به وسایل بازاریابی و مخصوصاً سئو هم مجهز شدن. از این روش رتبه های بهتری در یافته های جستجوی طبیعی به دست میارین و مشتریان بالقوه بیشتری رو جذب می کنین. هم اینکه، وسایل تحلیلی (Analytics) و آماری هم جزئی از اجزای مهم فروشگاه سازه ها هستن که با به کار گیری اطلاعات اونا می تونین نقاط قوت و ضعف خود رو بشناسین، کمپینای بازاریابی هدفمندتری رو به راه بندازین، درباره پیشنهادهای خاص تصمیم بگیرین و واسه ترکیب اجناس یا تبلیغ برنامه ریزی کنین.

برنامه ریزی

• سرویس دهی بهتر به مشتریان. نرم افزارهای فروشگاه ساز وسیله لازم واسه جفت و جور آوردن بهترین تجربه خرید واسه مشتری هاتون رو به شما میدن؛ از راحتی در انتخاب اجناس گرفته تا سهولت انجام سفارش و پرداخت و تحویل کالا، همه چیز تا جایی که امکان داره ساده و کارآمده تا تجربه ای برابر با انتظار مشتری یا بالاتر از اون واسه ایشون رقم زده شه.

امتیازات به کار گیری فروشگاه سازه ها محدود به موارد بالا نیس، اما اون چیزی که ذکر شد واسه درک اهمیت و امتیازات رقابتی به کار گیری این وسیله ها در کار و کاسبی های آنلاین کافیه.

نرم افزارهای فروشگاه ساز چه ویژگیای برجسته ای دارن؟

واسه اینکه یه نرم افزار فروشگاه ساز بتونه هدف از وجود خود رو محقق کنه به ویژگیا و تواناییای زیادی مجهز می شه که همه اونا در آخر پشتوانه ای واسه بهبود روند فروش اینترنتی هستن. از جمله ویژگیا و تواناییای کلی فروشگاه سازه ها میشه به موارد زیر اشاره کرد:

• اتوماسیون یا خودکارسازی: خیلی از بخشای روند خرید و از جمله، روند محاسبه مالیات و هزینه های ارسال به صورت خودکار انجام می شه تا به درد بخور بودن و سرعت عمل فروشگاه زیاد شه.

• امکان راه اندازی سایت: اگه قبلاً وب سایتی نداشتین، با به کار گیری امکانات، قالبا و افزونه های نرم افزارهای فروشگاه ساز می تونین از صفر تا صد سایت خود رو بسازین.

• پایگاه اطلاعاتی متمرکز: با به کار گیری یه فروشگاه ساز، یه مکان متمرکز واسه ذخیره سازی، دسترسی و دریافت اطلاعات اجناس، داده های مشتریان، تراکنشای حسابداری، فهرست جنسا، گذشته و آمار بازدیدها و وضعیت پرداخت و ارسال رو در اختیار دارین.

• توانایی جستجو: جستجو یکی از تواناییای مهم فروشگاه سازهاست که امکان جستجوی سفارشی واسه پیدا کردن مناسب ترین اجناس یا شکلای جور واجور رو واسه کاربر جفت و جور می کنه.

• امکان ترکیب و کامل سازی با نرم افزارها و سیستمای دیگه، بازاریابی و ارائه آمار تحلیلی: این موارد رو در بخش امتیازات فروشگاه سازه ها گفتیم و پس از توضیح دوباره دوری می کنیم.

بیشتر بدونین: کسب درآمد از اینترنت با ۱۴ راه پولساز و بدون نیاز به سرمایه

چقدر باید واسه به کار گیری نرم افزارهای فروشگاه ساز هزینه کنیم؟

اگه می خواین نرم افزار فروشگاه ساز رو به صورت محلی روی هاست خودتون نصب کنین می تونین از گزینه های معروفی که به رایگان در دسترس عموم قرار دارن استفاده کنین و فقط واسه خرید قالبا و افزونه های اضافی هزینه کنین. اما اگه به دنبال به کار گیری حالت ابری یا SaaS هستین هزینه ها بسته به پلتفرمی که ازش استفاده می کنین و امکانات اون متغیر میشه. مثلا، معمولاً سرویس دهنده ها خدمات خود رو به شکل بسته های جور واجور (مثلاً طلایی، نقره ای و برنز، یا حرفه ای و تازه کار و موارد مشابه) عرضه می کنن که طبیعتاً قیمت سرویسای پیشرفته تر با در نظر گرفتن امکاناتی که دارن بالاتر میشه. در هر صورت، موقع انتخاب گزینه مورد نظر لازمه که نیازای فعلی خود رو سبک سنگین کنین و نیازای آینده رو هم به شکل واقعی ای پیش بینی کنین و بعد تصمیم بگیرین.

عادی ترین نرم افزارهای فروشگاه ساز کدم ان؟

نرم افزارهای فروشگاه ساز متنوعی در بازار هست که اینجا به محبوب ترین اونا می پردازیم:

• مَجِنتو (Magento): مجنتو یه فروشگاه ساز رایگان و متن بازه؛ یعنی هر تغییری که بخواین رو می تونین در کدهای اون بسازین. مجنتو افزونها و قالبای رایگان و پولی زیادی هم داره که با در نظر گرفتن نیاز خود می تونین از اونا استفاده کنین. این فروشگاه ساز با وجود اینکه بسیار قوی و انعطاف پذیره، اما بیشتر واسه آدمایی مناسبه که در کدنویسی سایت تجربه دارن، وگرنه بهتره از سرویس ابری مجنتو استفاده کنین که هزینه برمیگرده.

• OpenCart: اپن کارت هم رایگان و متن بازه و بیشتر به خاطر سادگی و آسون الاستفاده بودنش معروفه؛ پس واسه فروشگاه های بزرگ که پیچیدگیای بیشتری دارن به به کار گیری افزونها و موارد اضافی بیشتری نیاز داره. اپن کارت هم سرویس ابری با پشتیبانی اختصاصی ارائه میده.

• osCommerce: این فروشگاه ساز یکی از قدیمی ترین اسمای دنیای تجارت الکترونیکیه و پس افزونه های فراوون و جامعه کاربری فعالی داره؛ با این حال شاید کمی قدیمی به نظر برسه. osCommerce هم واسه ارائه سرویس میزبانی با یه شرکت هاستینگ همکاری می کنه.

• پرستاشاپ (PrestaShop): پرستاشاپ هم از جمله فروشگاه سازهاییه که افزونها و قالبای زیادی داره و در ایران بسیار معروف بوده و پشتیبان رسمی داره.

• ووکامرس (WooCommerce): ووکامرس در واقع یکی از افزونه های محبوب و رایگان وردپرسه که تواناییای فروشگاهی رو به این سیستم مدیریت محتوا اضافه می کنه. با وجود اینکه ووکامرس یه افزونه س، اما یه عالمه از افزونها و قالبای موافق با این فروشگاه ساز هست که با نصب اونا از راه وردپرس می تونین تواناییای اونو گسترش بدین و شکل و شمایل اونو فروشگاهی تر کنین.

• شاپیفای (Shopify): شاپیفای هم یکی از معروف ترین فروشگاه سازه های جهان و یه پلتفرم جامعه که خدمات خود رو به صورت میزبانی ارائه میده.

سخن پایانی: باید از فروشگاه ساز استفاده کنیم؟

اگه اجناس یا خدمات خود رو از راه اینترنت عرضه می کنین، به کار گیری یه فروشگاه ساز مناسب رو باید به عنوان یه اولویت در نظر بگیرین؛ چون همونجوریکه در این مطلب ذکر شد، نرم افزارهای فروشگاه ساز منافع و امتیازات زیادی رو ارزانی می کنن که باعث ساده تر و در عین حال، مفیدتر شدن و انجام سریع و خودکار خیلی از امور مهم و حیاتی کسب وکار اینترنتی شما می شه. از پایهً فروشگاه ساز چیه؟ فروشگاه ساز در واقع سیستمیه که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شه و حجم کاری شما رو کم می کنه، شما رو به وسایل بازاریابی و تحلیلی مجهز می کنه، ابعاد جور واجور اداره کسب وکار رو رو دوش میگیره و به شما این فرصت رو میده تا روی موارد مهم تری تمرکز کنین. پس اگه تا الان در فروش اینترنتی خود از فروشگاه ساز استفاده نکردین، همین امروز گزینه های مختلفی که در بالا ذکر شد رو امتحان و یکی رو انتخاب کنین و مطمئن باشین که خیلی زود تحولی که در کسب وکارتون ایجاد می شه رو احساس می کنین.