مقالات زیادی در مورد سئو و متدهایای مناسب واسه بهبود رتبه سایت در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر نوشته شدن و هر کدوم از این مقالات تعدادی از نکات و روشای به درد بخور در این مورد رو معرفی کردن، خیلی از مقالات نوشته شده در این مورد تلاش بر اون داشتن که تا حد ممکن تعداد نکات بیشتری رو شامل شن

حال اینکه هیچ کدوم از این مقالات به این نکته اشاره نکرده ان که هر کدوم از این نکات چه ارزشی دارن و یا به عبارت بهتر انجام هر کدوم از این نکات چقدر امتیاز مثبت واسه سایت کسب می کنه و واسه بالا بردن رتبه سایت در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر کدوم نکات تاثیر بیشتری داشته و کداما تاثیر کمتری دارن.

خیلی از کاربران دوست دارن که علاوه بر دونستن چند تا نکته مهم در مورد سئو بدونن که اولویت بندی این نکات به چه صورته، یعنی دوست دارن بدونن که بکار بستن کدوم یکی از متدها اولویت بیشتری نسبت به دیگر متدها دارن و کدوم یکی از راه ها امتیاز بیشتری واسه اونا به .

واسه جواب به سوالات تکراری کاربران در مورد اهمیت و اولویت روشای جور واجور سئو و اندازه ارزش و امتیازی که استفاده هر کدوم از این روش ها واسه سایت به همراه میاره، ما در این مقاله علاوه بر اجاد یه چک لیست به صورت جدول از متدهای مثبت و منفی در مورد سئو اندازه ارزش و امتیازی که هر کدوم از این نکات می تونه واسه یه سایت به همراه بیاره رو هم به تو یه ستون جدا از هم در جلوی هر روش گفتیم. حواستون باشه که این چک لیست تنها شامل روشای مثبت سئو نیس و روشی که از دید سئو امتیاز منفی دارن رو هم شامل می شه.

با استفاده نکات گفته شده در این چک لیست شما می تونین رتبه سایت خود در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر اصلی مثل گوگل، یاهو و بینگ رو بهتر کنین. البته بیشتر نکاتی که در این چک لیست به اونا اشاره شده واسه بهبود رتبه سایت در یافته های جستجوهای گوگله چون گوگل مهمترین موتور جستجوگر در سراسر دنیاست و در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخورداره.

کلید واژه ها
شمارهعنوانتوضیحامتیاز
۱۳+
۲به کار گیری کلید واژه ها در URLبه کار گیری کلید واژه ها در URL ها می تونه موجب افزایش احتمال رتبه بندی صفحه شما در یافته های جستجوی اون کلید واژه ها بشه. مثلا اگه شما مطلبی در مورد به کار گیری کنسول جستجوی گوگل نوشته باشین، ایجاد یه URL به فرم /google-search-console-tutorial/

http://seorooz.netمی تونه به مقاله شما  واسه کسب رتبه بهتر در یافته های جستجوهای کمک کنه. البته بخاطر داشته باشین که به کار گیری کلید واژه ها در URL به تنهایی کافی نیس و واسه کسب رتبه خوب باید کلید واژه ها رو در بخشای دیگه مقاله خود هم استفاده کنین.

۳+
۳تراکم کلید واژه­ها در متن اصلییکی دیگه از فاکتورهای بسیار مهم در مورد کلید واژه ها، تراکم اونا در متن اصلیه. کلیدواژهای اصلی رو میشه با تراکم ۳-۷ % در متن قرار داد و کلیدواژهای فرعی رو میشه با تراکم ۱-۲ % استفاده کرد. یادتون باشه که اگه تراکم کلید واژه ها در متن شما ۱۰% یا بیشتر باشه این موضوع ممکنه از دید گوگل مشکوک به نظر برسه و شما رو واسه انباشته کردن کلید واژه ها یا keyword stuffing جریمه کنه.۳+
۴به کار گیری کلید واژه ها در انکر تکستایکی دیگه از نکاتی که باید در مورد به کار گیری کلید واژه ها مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اون هستش که باید کلید واژه ها تا حد ممکن درون متن انکر تکستا (عبارتایی که با رنگ آبی درون متن اصلی نشون داده می شن و به یه مطلب دیگه برگشت میدن ) گذاشته شن مخصوصا واسه انکر تکستایی که به مقالات داخل سایت (لینکای داخلی) برگشت میدن، چون اگه کلید واژه ها در انکر تکستای لینکایی که از دیگر وب سایتا دریافت می کنین قرار بگیرن یه امتیاز مثبت اشتراکی واسه سایت مبدا و سایت شما در نظر گرفته می شن ، پس بهتره شما در انکر تکستای لینکای داخلی از کلید واژه ها استفاده کنین تا تموم امتیاز مثبت اون واسه سایت شما باشه.۳+
۵به کار گیری کلید واژه ها در تیترا و تگ­های <h1> و <h2> و …محل دیگری که به کار گیری کلید واژه ها در اون می تونه موجب بهبود رتبه بندی یه مطلب در یافته های جستجوها شه تیترا هستش، به کار گیری کلید واژه ها در تیترا که در تگای تگ­های <h1> و <h2> و … قرار می گیرن می تونه موجب بهبود رتبه بندی مقاله شما در یافته های جستجوها شه اما به شرطی که مقاله شما شامل مطالبی باشه که با تیترها و کلیدواژهای بکار گرفته شده به طور کامل در رابطه باشه.۳+
۶به کار گیری کلید واژه ها در پاراگراف اول متنبه کار گیری کلید واژه ها در اول متن اصلی مقاله هم می تونه در بهبود رتبه بندی مطلب شما در یافته های جستجوها اثر داشته باشه، البته تاثیر این عامل به اندازه تاثیر به کار گیری کلید واژه ها در انکر تکستا و تگای عنوان و تیترا نیس، اما نباید اثرات مثبت این عامل رو ندیده گرفت.۲+
۷۲+
۸به کار گیری کلید واژه ها در متا تگابه کار گیری کلید واژه ها در متا تگا موضوع ایه که روز به روز اهمیت خود رو واسه موتورهای جستجوگر گوگل از دست میده و تاثیر چندانی در رتبه بندیای یافته های جستجوهای انجام شده در گوگل نداره، اما این عامل هنوز در رتبه بندیای موتورهای جستجوگر دیگه مثل یاهو و بینگ تاثیر گذاره پس اگه رتبه بندی در یافته های جستجوهای این موتورهای جستجوگر واسه شما مهمه می تونین در ایجاد متا تگای صفحات سایت خود از کلید واژه ها استفاده کنین. البته ایجاد متا تگا کلا ضرری واسه شما نداره و پس بهتره که واسه صفحات سایت خود متا تگ ایجاد کنین.۱+
۹فاصله کلید واژه ها یا Keyword proximityیه عبارت جستجو ممکن از کلمات مختلفی تشکیل شده باشه، عامل فاصله کلید واژه ها یا Keyword proximity ، فاصله بین کلیدواژهای یه عبارت جستجو داخل متن مقاله شما رو بررسی می کنه. مثلا اگه عبارت جستجوی کاربر “غذای سگای خونگی” باشه و شما در مقاله خود تیتری داشته باشین با مضمون ” بهترین غذای مکمل واسه سگای اصیل خونگی”، در این صورت فاصله کلید واژه ها واسه دو کلید واژه “غذای” و “سگای” در تیتر شما دوکلمه و واسه کلیدواژهای ” سگای” و “خونگی” یه کلمه س. کلا میشه گفت که هرچقدر که فاصله کلیدواژهای موجود در عبارت جستجوی کاربر در متن شما کمتر باشه، احتمال کسب رتبه بهتر در یافته های جستجوهای اون عبارت واسه سایت شما بیشتر میشه.۱+
۱۰عبارات کلیدیعلاوه بر اینکه شما می تونین یه متن رو واسه کلیدواژهای مشخصی بهینه سازی کنین می تونین یه متن رو واسه عبارات کلیدی که شامل چند کلید واژه در کنار همدیگه هستن هم بهینه سازی کنین. این روش به خصوص واسه کلیدواژهایی که حجم جستجوی بالایی دارن و رتبه بندی واسه اونا مشکله می تونه به درد بخور باشه به شرط اینکه شما عبارات کلیدی مناسبی رو پیدا کنین که با عبارات جستجوی کاربران مطابقت داشته باشه.۱+
۱۱کلیدواژهای ثانویهبهینه سازی واسه کلیدواژهای ثانویه یه ایده بسیار خوب و موثر واسه بهبود رتبه بندی صفحات سایت شما در یافته های جستجوهاه، به دلیل اینکه بیشتر صاحبان وب سایتا تمرکز خود رو روی کلیدواژهای اصلی (کلیدواژهای محبوب تر) می ذارن و افراد کمتری روی کلیدواژهای ثانویه ای تمرکز می کنن از این رو رقابت واسه این کلید واژه ها کمتره و سختی رتبه بندی واسه این کلید واژه ها هم نسبت به کلیدواژهای اصلی کمتره. مثلا اگه شما سایت خود رو واسه عبارت کلیدی “مشاور املاک در مشهد” رتبه بندی کنین مطمئنا  تعداد دفعاتی که سایت شما در یافته های جستجوها ظاهر می شه ده ها بار کمتر از حالتیه که شما سایت خود رو واسه کلید واژه “مشاور املاک” رتبه بندی کنین، اما اگه شما یه مشاور املاک در مشهد داشته باشین بر خلاف اینکه ترافیک سایت شما کمتره ولی ترافیکی که به سایت شما جذب می شه ترافیک هدف دار تریه که اندازه بازدیدکننده به مشتری در اون بیشتره.۱+
۱۲به کار گیری واژه های دارای رابطه معنایی با کلید واژه اصلیبه دلیل اینکه تازگیا تغییرات بسیاری در الگوریتمای گوگل ایجاد شده و دیگه مثل قبلی رتبه بندیا و امتحان اندازه رابطه یه مقاله با عبارت جستجوی کاربر فقط با به کار گیری کلید واژه ها انجام نمی شه، به کار گیری کلماتی که با کلید واژه ها انگار رابطه معنایی دارن می تونه موجب شه که خزندهای گوگل اندازه رابطه مقاله شما با عبارت جستجوی کاربر رو بهتر بفهمن.  این بدون معنا نیس که شما واسه رتبه بندی در یافته های جستجوهای یه عبارت جستجو باید متن خود رو پر از کلیدواژهایی کنین که مشتقات کلید واژه اصلی هستن ، بلکه  باید در متن شما کلماتی وجود داشته باشه که با کلید واژه اصلی شما انگار در رابطه باشه، مثلا اگه کلید واژه اصلی شما “کمپانیای تولید اتومبیل” باشه وجود کلماتی مثل بنز، پراید، پژو و … در متن می تونه به موتورهای جستجوگر حالی کنه که مطلب شما با کلید واژه اصلی رابطه معنایی زیادی داره.۱+
۱۳کلمات هم معنیشما می تونین متن خود رو واسه کلمات هم معنی با کلیدواژهای اصلی هم بهینه سازی کنین، این کار می تونه به شما کمک کنه که کاربرانی رو که در اینترنت مطالب موجود در سایت شما رو با عباراتی متفاوت جستجو می کنن رو هم بتونین به سایت خود جذب کنین. البته این کار واسه متون انگلیسی زیاد به درد بخور نیس چون موتورهای جستجوگر در تحلیل متنهای انگلیسی به اندازه ای پیشرفته شدن که کلمات هم معنی رو درک می کنن، ولی این کار واسه زبون فارسی می تونه به درد بخور باشه. مثلا اگه شما وب سایتی واسه کلید واژه “سالن زیبایی” بهینه سازی می کنین می تونین اونو واسه کلید واژه “آرایشگاه” هم بهینه سازی کنین.۱+
۱۴اشتباه تایپی در کلید واژه هااشتباهای تایپی در وب سایتای جور واجور فت و فراوون اتفاق می افتن و در واقع بسیار عادی هستن. از اونجایی که اشتباهات تایپی فقط واسه وبلاگ نویسان رخ نمی ده بلکه این اشتباهات در کاربران هم رایجه، بعضی وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایتا تلاش می کنن صفحاتی از سایت خود رو واسه کلیدواژهایی که وقوع اشتباه تایپی در موقع نوشتن اونا رایجه و کاربران زیادی موقع نوشتن اونا دچار اشتباه می شن، بهینه سازی می کنن. این روش ممکنه موجب شه که بعضی افراد بتونن واسه کلمات مشابه با کلیدواژهایی که سختی رتبه بندی واسه اونا خیلی زیاده (کلماتی که در اثر وقوع اشتباهات تایپی عادی درست می شن) و رقابت شدیدی در اونا هست رتبه بندی شن، اما به کار گیری این روش اصلا پیشنهاد نمی شه چون با وجود اینکه اشتباه نوشتن کلمات در رتبه بندی موتورهای جستجوگر تاثیری نداره اما موجب بی اعتمادی کاربران نسبت به شما می شه.۰
۱۵به کار گیری کلیدواژهای غیر در رابطهوقتی که شما تلاش در بهینه سازی یه متن رو واسه تعداد خیلی از کلید واژه ها داشته باشین، مخصوصا اگه کلیدواژهایی که مورد توجه قرار دادین بعضی وقتا غیر در رابطه باشن ممکنه این تعداد زیاد از کلید واژه ها موجب شن که کلیدواژهای اصلی شما در میان اونا اصلا به چشم نیایند و شما نتونین واسه کلیدواژهای اصلی رتبه بندی شید.۲-
۱۶انباشته کردن کلید واژه ها یا Keyword stuffingانباشته کردن کلید واژه ها در متن یا یعنی Keyword stuffing به فرایندی می گن که شما طی اون به زور تعدادی کلید واژه رو در متن خود می جا داد در حالیکه به کار گیری اون کلید واژه ها در متن لازم نبوده و این موضوع موجب می شه که متن شما خوانایی خود رو از دست بده. اگه کلید واژه ها درصد بالایی از متن شما رو تشکیل بدن ( ۱۰% یا بیشتر ) موتورهای جستجوگر شما رو به دلیل استفاده زیادتر از اندازه از کلید واژه ها جریمه می کنن.۳-
لینکا- لینکای داخلی، لینکای دریافتی، لینکای ارسالی
۱۷انکر تکستای لینکای دریافتیهمونجوریکه در بخش کلید واژه ها هم به این موضوع گفته شد، به کار گیری کلید واژه ها در انکر تکستا یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندیه. اگه شما بتونین در انکر تکستای خود کلید واژه ها رو بذارین، این موضوع می تونه واسه رتبه بندی سایت شما بسیار  مهم باشه. اگه نتونین کلید واژه ها رو در انکر تکستای خود بذارین با مشکلی رو به رو نمی شین اما اصلا از انکر تکستای تکراری استفاده نکنین چون این کار موجب می شه که گوگل به شما مشکوک شه و ممکنه که گوگل شما رو جریمه کنه. می تونین به جای به کار گیری انکر تکستای تکراری از کلمات هم معنی و یا کلماتی که دارای قرابت معنایی هستن و مشتقات کلمات اصلی استفاده کنین.

مشکلی

۳+
۱۸منبع لینکای دریافتیمنبع لینکای دریافتی (لینکایی که دیگه وب سایتا به مطالب سایت شما میدن) خیلی مهمه، شما باید تلاش کنین از دامنه های با اعتبار در میان موتورهای جستجوگر و دامنه هایی که در صنف خود و در میان کاربران از محبوبیت بیشتری بهره مند هستن لینک دریافت کنین. کلا میشه گفت که وب سایتایی که در یافته های جستجوهای گوگل رتبه بهتری به ، از دیگر وب سایتا معتبرتر هستن. دریافت لینک از وب سایتای غیر معتبر و وب سایتایی که کار اونا فروش لینکه می تونه واسه سایت شما خطرناک باشه و احتمال جریمه شدن سایت شما از طرف گوگل رو زیاد کنه.۳+
۱۹دریافت لینک از وب سایتای مشابهشما باید همیشه در مورد جذب لینک یادتون باشه که وب سایتایی که به شما لینک میدن باید زمینه کاری مشابهی با شما داشته باشن و مطالب و محتوای سایت اونا با محتواهای موجود در سایت شما در رابطه باشه. پس شما باید بتونین از وب سایتایی که صنف کاری اونا با شما یه جوره و در صنف شما اعتبار خوبی دارن لینک دریافت کنین.۳+
۲۰دریافت لینک از وب سایتای .edu و .govدریافت لینک از وب سایتای  .edu و .gov بسیار با ارزشه و می تونه اعتباری بسیار زیادی واسه سایت شما به همراه داشته باشه چون دامنه های  .edu و .gov از دامنه های .com ،  .biz، .info و … بسیار معتبرتر هستن اما دریافت لینک از دامنه های  .edu و .gov کاری بسیار مشکله و کمتر کسی قادر به دریافت لینک از این وب سایتا هستش.۳+
۲۱تعداد لینکای برگشتیکلا میشه گفت که قانون اصلی دریافت لینک از دیگر وب سایتا بدین صورته که هرچقدر لینکای بیشتری بتونین دریافت کنین، بهتره و اعتبار بیشتری واسه سایت شما داره اما توجه به این نکته لازمه که دریافت لینک از وب سایتای معتبر ارزش بیشتری داره و یه لینک از یه سایت معتبر با یه جین لینک از وب سایتایی که اعتبار کمی دارن برابری می کنه.۳+
۲۲انکر تکستای لینکای داخلیلینکای داخلی اصطلاحا به لینکایی می گن که که از یه محتوا درون سایت شما به محتوای دیگری درون سایت شما لینک داده می شه. انکر تکست این لینکا هم مانند انکر تکستای لینکای دریافتی از دیگر وب سایتها مهمه و نباید ندیده گرفته شه هرچند که اهمیت اونا کمی از اهمیت انکر تکستای لینکای دریافتی از دیگر وب سایتا کمتره. به کار گیری کلید واژه ها در این انکر تکستا هم می تونه به درد بخور باشه اما نباید از انکر تکستای تکراری استفاده شه.۲+
۲۳کلمات نزدیک به انکر تکستاکلمات و عباراتی که بدون این دست اون دست کردن قبل و بعد از انکر تکستا استفاده می شن هم بسیار مهم هستن چون موتورهای جستجوگر گوگل واسه بررسی معتبر بودن و جعلی نبودن این لینکا از بررسی اندازه رابطه کلمات و عبارات دور و بر انکر تکست با کلمات انکر تکست استفاده می کنن.
۲+
۲۴قدمت یا سن لینکای دریافتیقدمت لینکای دریافتی و تنوع زمان دریافت اونا می تونه دلیلی بر طبیعی بودن و غیر جعلی بودن اونا باشه، نزدیک بودن فاصله وقتی دریافت لینکا می تونه از موجب شه که موتورهای جستجوگر به لینکاتون مشکوک شن و تصور کنن که لینکاتون جعلیه و شما اونا رو از جایی خریدین. کلا میشه گفت که هرچقدر لینکا دارای قدمت بیشتری باشن از دید اعتبار واسه شما بهتر هستن.۲+
۲۵دریافت لینک از دایرکتوریافهرست اینترنتی که به اون اصطلاحاً دایرکتوری می گن یکی از ابزارای دریافت لینک و رسوندن کاربران به سایتای مختلفه. به تعبیر دیگه به سایتای منبع که سایتای دیگه رو براساس زمینه فعالیت اونا دسته بندی می کنن وب دایرکتوری می گن از جمله دایرکتوریای معتبر میشه  Dmoz ، Yahoo directory و … رو نام برد. بعضی از وب دایرکتوریا در مورد مشخصی فعالیت میکنن و از این نظر تاثیر بیشتری بر ارزش لینکای دریافتی شما دارن. اما دریافت لینک از دایرکتوریای غیر معتبر نه فقط واسه سایت شما اعتباری کسب نمی کنه بلکه می تونه واسه اعتبار سایت شما تاثیر منفی داشته باشه.۲+
۲۶تعداد لینکای ارسالی صفحاتی که به سایت شما لینک میدنهرچقدر تعداد لینکای ارسالی (لینکایی از اون صفحه که به صفحات دیگری در اینترنت برگشت میدن) صفحه ای که به یکی از محتواهای شما لینک میده کمتر باشه، بهتره. چون اگه تعداد لینکای ارسالی یه صفحه زیاد باشه اعتباری که به این لینکا تعلق میگیره انگار تقسیم می شه و اگه تعداد لینکای ارسالی یه صفحه زیادتر از اندازه باشه ممکنه گوگل تصور کنه که این صفحه به دیگر صفحات لینک فروخته و وب سایتایی که این صفحه به اونا لینک داده رو جریمه کنه.۱+
۲۷نشانی IP لینکای دریافتیگوگل در بیانیه هایی که منتشر کرده، موضوع نبود ارزش گذاری لینکایی رو که از IP برابر به یه سایت برگشت داده شدن رو تکذیب می کنه ولی کارشناسان سئو می گن که به جای دریافت لینکای زیاد از یه IP ثابت بهتره که لینکای متفات  از IPهای مختلفی دریافت شده باشن. علاوه براین با وجود اینکه گوگل موضوع نبود ارزش گذاری لینکای دریافت شده از IP برابر رو تکذیب می کنه، دیگه موتورهای جستجوگر مثل بینگ و یاهو اعلام کردن که دریافت لینکای زیاد از IP برابر ارزش چندانی نداره.۱+
۲۸دریافت لینک از از مزارع لینک و سایتای شک برانگیزدر گذشته بیشتر کارشناسان سئو می گفتن که از اونجایی که دریافت لینک یه روند دوطرفه نیس و شما در اون موثر نیستین، لینکای بی کیفیتی که از طرف مزارع لینک و وب سایتای مشکوک به سایت شما داده می شه رتبه سایت شما رو در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر تحت تاثیر قرار نمی ده و ضرری واسه سایت شما نداره و پس نیاز نیس که شما به اونا توجهی بکنین. اما تازگیا مقالاتی منتشر شدن که در اونا صحبت از ایجاد تغییراتی در الگوریتمای گوگل و جریمه شدن وب سایتا واسه لینکای دریافتی بی کیفیت به میان اومده، به خاطر همین به شما پیشنهاد می کنم که از لینکای بی کیفیت از وب سایتای مشکوک شدیدا دوری کنین و اگه در بررسیای خود فهمیدین که یکی از این وب سایتا به سایت شما لینک داده حتما به صاحبان سایت پیام داده و از اونا در خواست کنین که هر چی سریعتر اون لینک رو حذف کنن.۰
۲۹زیاد بودن تعداد لینکای ارسالیگوگل صفحاتی رو که در اونا تعداد لینکای ارسالی به صفحات دیگه و وب سایتای دیگه زیاد باشه خوشش نمیاد. بهتره تعداد لینکا در هر صفحه از سایت کمتر از  ۱۰ باشه. داشتن لینکای ارسالی زیاد تاثیری بر رتبه بندی شما نداره و نمی تونه واسه سایت شما منافعی داشته باشه و فقط می تونه شرایط شما رو بدتر کنه.۱-
۳۰دریافت و ارسال زیادتر از اندازه لینکااگه شما تعداد زیادی لینک به یه سایت خارجی مشخص بدین و یا تعداد زیادی لینک از یه سایت مشخص دریافت کنین (حتی اگه این موضوع در اثر برنامه ریزیای قبلی و لینک دهیات در توئم اتفاق نیافتاده باشه)  ممکنه این کار شما از طرف گوگل خرید یا فروش لینک لینک و یا اسپمینگ به نظر برسه. باید در ارسال و دریافت لینکا از یه سایت طرف تعادل رو نگه دارین و تعداد لینکای ارسالی و دریافتی از یه سایت رو محدود کنین چون اگه شما ۱۰۰ لینک دریافتی از یه سایت هم داشته باشین فقط تعداد کمی از اونا واسه تعیین اعتبار سایت شما در نظر گرفته می شن.

برنامه ریزی

۱-
۳۱لینک ارسالی به مزارع لینک و وب سایتای مشکوکبرخلاف لینکای دریافتی از مزارع لینک و وب سایتای مشکوک که در زیان بار بودن اونا بازم شک و دودلی هست، درباره لینکای ارسالی به اینجور وب سایتایی هیچ شکی وجود نداره و اونا شدیدا واسه رتبه بندی سایت شما زیان بار هستن. شاید با خودتون بگید که ما هیچ وقت به یه سایت مشکوک و یا یه مزرعه لینک، لینک نمی دیم اما شما واسه اطمینان از این باید هر چند وقت یه بار لینکای ارسالی سایت خود رو مورد بررسی بذارین. در بعضی مواقع بعضی سایتایی که در گذشته وب سایتای معتبری بودن به وب سایتای بدی تبدیل می شن و برعکس.۳-
۳۲لینک دهی تو در تو یا کراس لینکینگواسه اینکه به آسونترین شکل ممکن کراس لینکینگ رو واسه شما توضیح بدهم، از یه مثال استفاده می کنم. فرض کنین که سایت A به سایت B لینک بده و سایت B  به سایت C لینک بده و در آخر سایت C به سایت A لینک بده، یه چرخه به وجود اومده که در اون چند سایت با همدیگه لینک معاوضه کردن، به این کار کراس لینکینگ یا لینک دهی تودر تو می گن. البته این مثال یه مثال بسیار ساده س! و معمولا روند کراس لینکینک در چرخه های بزرگتری با تعداد سایتای بیشتر و روند لینک دهی سخت تر اتفاق میفته. کراس لینکینگ یه جور معاوضه لینکه که از طرف گوگل جریمه های بسیار سنگینی رو به دنبال داره.۳-
۳۳لینکای ناپیدا یا لینکای تک پیکسلیوقتی که شما یه لینک ناپیدا یا اصطلاحا لینک تک پیکسلی ایجاد می کنین، مطمئنا کاربران سایت شما قادر به دیدن اون نیستن و هیچ کاربری روی اونا کلیک نمیکنه و موتورهای جستجوگر می دونن که اینجور لینکایی فقط واسه فریب دادن اونا و دستکاری رتبه اونا در یافته های جستجوها طراحی شدن از این رو اگه شما از اینجور ترفندی استفاده کنین از طرف گوگل جریمه میشین.۳-
متا تگا
۳۴متا تگ <Description>بعضی از کارشناسان در مورد سئو فکر می کنن که متا تگا روز به روز کم ارزش تر می شن اما اگه بازم متا تگایی وجود داشته باشن که از دید سئو مهم باشن متا تگ <Description> و متا تگ <keywords> هستن، البته یادتون باشه که متا تگا بازم واسه رتبه بندی در یافته های جستوجوهای موتورهای جستجوگر یاهو و بینگ موثر هستن. شما باید از متا تگ <Description> واسه نوشتن توضیحاتی کلی درباره وب سایتتون  و درواقع واسه معرفی وب سایتتون به کاربران استفاده کنین. نوشتن متا تگ <Description> یه مزیت کلی داره، وقتی که کاربران مطلبی رو در موتورهای جستجوگر جستجو می کنن و نتایجی واسه اونا نشون داده می شه در بعضی مواقع متا تگ <Description> در زیر لینک سایت شما به عنوان توضیحی درباره سایت واسه کاربران نشون داده می شه.۱+
۳۵متا تگ <Keywords>متا تگ <Keywords> یکی دیگه از متا تگ هاییه که بازم ارزش خود رو از دست نداده، البته گوگل تقریبا تموم متا تگا رو ندیده میگیره اما بازم موتورهای جستجوگر یاهو و بینگ اونا رو در رتبه بندیای خود تاثیر میدن. شما باید تلاش کنین که طول متا تگ <Keywords> شما ۱۰ تا ۲۰ کلمه باشه و از کلیدواژهایی که در متن شما موجود نیس اصلا در متا تگ <Keywords> استفاده نکنین چون این کار تاثیر منفی بر رتبه شما در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر داره.۱+
۳۶متا تگ <Language>اگه سایت شما واسه یه زبون خواص طراحی شده و تموم محتوای اون به یه زبون مشخصه، حتما متا تگ <Language> رو پر کنین، با وجود اینکه موتورهای جستجوگر الگوریتمای دقیق و پیچیده ای واسه شناسایی زبون سایت شما دارن و به متا تگ <Language> کفایت نمی کنن اما با این حال موتورهای جستجوگر متا تگ <Language> تعیین شده به وسیله شما رو در کار خود دید می کنن.۱+
۳۷متا تگ <Refresh>به کار گیری متا تگ <Refresh> یکی از راه هاییه شما می تونین واسه ریدایرکت کردن بازدیدکنندگان وب سایتتون به یه سایت دیگه مورد استفاده بذارین. شما باید تنها وقتی از این متا تگ استفاده کنین که دامنه خود رو تغییر داده باشین و سایت دیگری واسه خود ایجاد کرده باشین و بخواین کاربران رو از دامنه قبلی خود به دامنه جدید خود هدایت کنین. اما این متا تگ نباید به مدت طولانی استفاده بشه چون این کار از دید موتورهای جستجوگر یه کار غیر اخلاقی در نظر گرفته می شه و ممکنه رتبه سایت شما رو تحت تاثیر بذاره. اگه می خواین کاربران سایت خود رو به دامنه دیگری برگشت بدین بهتره از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنین.۱-
محتوا
۳۸محتوای منحصر به فردایجاد محتواهایی که منحصر به فرد باشن و محتواهایی مشابه با اونا در وب سایتای دیگه مشاهده نشه و از محتوای وب سایتای دیگه الهام گرفته نشده باشه، می تونه واسه رتبه بندی سایت شما بسیار به درد بخور باشه.۳+
۳۹ایجاد محتواهای جدید وآپدیت محتواهای قدیمیایجاد محتوای جدید در سایت به صورت منظم (یعنی سایت شما همیشه محتواهای جدید منتشر کنه و فاصله وقتی انتشار یه محتوا تا محتوای بعدی خیلی زیاد نباشه ) می تونه در رتبه بندی سایت شما در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر تاثیر زیادی داشته باشه اما تاثیر بروزرسانی محتواهای قدیمی به صورت منظم به مراتب بسیار بیشتر از ایجاد محتواهای جدید در وب سایته. حواستون باشه که تغییراتی و بروز رسانیایی که در محتوا ایجاد می شه نباید جزیی باشه و باید تغییرات اساسی در محتوا ایجاد شه، مثلا اگه شما محتوایی درباره کنسول جستجوی گوگل ایجاد کردین باید تلاش کنین هر بار که تغییری در گزینه های این وسیله ایجاد می شه و کارکرد اون انگار دچار تغییر می شه، مطلب خود رو بروزرسانی کرده و تغییرات جدید کنسول جستجو رو در مطلب قدیمی خود وارد کنین.۳+
۴۰اندازه متن کلید واژه هاوقتی که کلیدواژهای اصلی درون یه متن با فونت بزرگتری نسبت به بقیه قسمتای متن  و مطالب درون صفحه نوشته می شن، این موجب می شه که کلید واژه ها نسبت به بقیه بخشای متن محسوس تر باشن و از این رو این کار موجب می شه که کلید واژه ها نسبت به بقیه بخشای متن از اهمیت بیشتری بهره مند شن. همین موضوع در مورد تیترا هم هست، وقتی که تیترا درون تگا <h1> و <h2> و … قرار می گیرن، فونت اونا از دیگر قسمتای متن بزرگتر می شه و اهمیت بیشتری پیدا میکنن.<“