امروزه، با گسترش روابط جهانی میان مردم از راه اینترنت، بازار کار و کاسبی و تجارتای الکترونیکی، مزرها رو رد کرده طوریکه هر فردی می تونه فعالیتا و اجناس خود رو از راه طراحی یه سایت مناسب، به کل دنیا معرفی کنه و از این روش هم مشتریان بیشتری به دست بیاره و هم بخش فعالیتا خود رو گسترش بده.
اما لازمه بدونین که همونجوریکه در دنیای حقیقی میان افراد رقابت هست، در دنیای مجازی هم، میان افراد هم صنف رقابت هست. هر کدوم از اونا تمایل دارن سایت خود رو نسبت به دیگر برتری دهد تا شانس فروش و موفقیت اون بیشتر شه. دلیل این اینه که وقتی که کاربر به دنیال محصول یه حرفه خاصیه، در گوگل سرچ می کنه و به صورت ذاتی، معمولا در صفحه گوگل به سراغ ۳ لینک اول میره پس سایتایی شانس موفقیت بیشتر دارن که در این رتبه ها قرار گرفته باشن و این محقق نمی شه جز با سئو سایت براساس اصول سئو.
پس همونجوریکه فهمیدین، سئو رابطه مستقیم و نزدیک با موفقیت در تجارت الکترونیک داره.

سئو و تجارت الکترونیک چه ارتباطی دارن؟ امروزه افراد خیلی از موتورهای جستجو واسه خرید استفاده میکنن، ‬‫چه اونا در مراحل اولیه جستجو‬ باشن یا اینکه آماده خرید چیزی باشن.‬ در مرحله ای از خرید که قرار داشته باشن‬ اگه شما کالاهایی رو بفروشین که ‬به دنبالش هستن، باید قابل پیدا شدن باشین‬ و واسه ساخت یه سایت‬ بازرگانی تجاری باید به چند موضوع توجه کنین‬ که میتونه یافته های جستجوی موتورهای جستجو‬ رو با صفحات شما برابری دهد‬.

موارد مهم در رابطه سئو و تجارت الکترونیک

اولین و مهمترین موضوع اینه‬ که هر چیزی که بر محتوای عادی خود اعمال میکنین‬ رو باید بر محتوای صفحات بازرگانی خود هم اعمال کنین.‬ عادی ترین اقدام در ساختمون لینک بیلدینگ سایت، لینک بیلدینگ خارجیه‬ و بهینه سازی صفحه اهمیت زیادی داره‬ ولی در جایی که موتورهای جستجو می خوان محتوا رو در‬ ریزترین سطح از جزئیات شناسایی کنن‬ ما میخوایم مطمئن شیم که‬ موتورهای جستجو باید رو باشن که‬ محتوای تجاری دقیقا همینه.‬ در کنار کد اچ تی ام ال‬ که در صفحات وب پیدا میشه‬ شما می تونین از داده های متایی‬ واسه شناسایی محتوا به عنوان محتوای تجارت الکترونیک استقاده کرده‬ و محتوای ارائه شده خود رو توضیح بدین،‬ ولی حتی قبل از در نظر‬ گرفتن این عاملای تخصصی‬ باید قبل از هر چیزی بدونین‬ که مشتریایی بالقوه چه‬ کلمات کلیدی رو در موتور جستجو مینویسند‬. حتما تحقیق کلید واژه خود رو واسه تعیین قصد مردم‬ موقع جستجوی کلیدواژهای مشخص‬ و محتوای مورد نظرشون رو تحلیل کنین‬.

اگه شما بفهمین که مردم به‬ دنبال مقایسه ای بین شما و‬ رقبا هستن و بعد می خوان‬ که محتوای مشخص مورد نیازشون رو بسازن‬‬‬ ‫واسه اینا، باید کلیدواژهایی بنویسین‬ که نشون بدن که اونا‬ در روند خرید قرار دارن، مانند‬ ‫”خرید محصول” یا‬ “بن خرید محصول”‬. شما باید مطمئن شید که محتوایی‬ که میسازید شامل راهی به سبد خریده.‬ یکی از موضوعات منحصر به فردی‬ که در مورد تجارت الکترونیک ‫هست اینه که کالاهایی‬‬ که به فروش میرسن بعضی وقتا خارج‬ از محدوده سایت شمان.‬ شما می تونین مباحثاتی در انجمنها، رسانه های‬ اجتماعی، وب سایتهای دیگه‬ در مورد اجناس مورد فروشتان پیدا‬ کنین و اینا فرصتهایی واسه‬ شروع گفتگو به عنوان یه متخصص آگاه محصوله‬.

اگه فردی نقدی از تجربه کار با شما پست کرد‬ شما می تونین با به کار گیری وسایل‬ Google Alerts و Social Media Monit‫oring‬‬ از خوب یا بد بودن اون باخبر شید.‬ این وقتیه که با اون می تونین به گفتمانها ملحق شید.‬ اگه آدما به صورت منفی در موردتون نظر دادن‬ شما می تونین اونا رو پیدا کنین‬ و مشکل رو در مقابل انظار عمومی حل کنین.‬ اگه مردم در مورد محصولاتتون چیزای‬ خوبی نوشتن، پیدایشان کنین و ازشون سپاسگزاری کنین‬. حتی ممکنه تبدیل به فعالیت‬ در شبکه اجتماعی و منتهی به‬ ساخت لینک یا محتوای ساخته شده به وسیله کاربران شه‬. همه این رابطه های اجتماعی به وسیله موتورهای جستجو دیده میشه‬ و شما می تونین از هر دو اونا بهره زیادی ببرین‬‬‬‬‬.

Categories:متفرقه