بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

راهنمای کامل برچسبا: چیجوری سایت خود رو به گند نکشیم؟

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

هرکی که کمی از دنیای اینترنت سر در بیاره و کوچیک ترین محتوایی رو در اون تولید کرده باشه، با معنی تگ یا همون برچسب آشناست. هممون ایرونیا این جمله رو شنیده ایم:

وقتی یه مطلب توی سایت خودت منتشر می کنی، تا می تونی براش تگای در رابطه بزن!

و به کمک این راهنمایی ساده، همه گیر و اشتباه (!) بود که خیلی از سایتای ایرونی الان هزاران صفحه الکی و تکراری دارن. اما منظور من از این حرف چیه؟ واقعاً تگای زیاد، تاثیر بدی روی سایت شما می ذارن؟ بدیش اینه باید بگم بله! و دوستانه امیدوارم که تا به امروز، تگای زیادی ایجاد نکرده باشین. چون مرتب کردن اونا کار راحتی نیس. (من روش اینکار رو در انتهای مطلب آموزش داده ام.)

تگ زدن زیادتر از اندازه اشتباهه

در این مقاله، ما تموم چیزی که باید درباره تگا بدونین رو به شما میگیم و تموم باورهای غلط ایرونیا درباره این برچسبای نازنین و کاربردی رو قلع و قمع می کنیم. با تموم وجود خوندن کامل این مقاله رو به همه وب مسترهای عزیز پیشنهاد می کنم. ، آماده اید؟ بیایید شروع کنیم.

اصلاً تگ یا همون برچسب چیه و چه کاربردی داره؟

اولین قدم ما واسه داشتن درک درست، فهمیدن معنی و کاربرد تگ (Tag) است. پس خواهشاً واسه دقایقی، سئو و رتبه گوگل رو از یاد ببرین و فقط روی نقش تگ در سایت خود تمرکز داشته باشین.

هممون واسه دسترسی بهتر کاربران به مقالات، اجناس و بقیه محتواهای خود، اونا رو دسته بندی می کنیم. این دسته ها در واقع موضوعات اصلی سایت ما هستن. موضوعاتی که قرار نیس به این راحتیا تغییر کنن و تموم مطالب یا اجناس ما تو یک یا چند تا از اونا قرار می گیرن. دسته بندیای یه سایت یا وبلاگ معمولاً از راه منوی اصلی اون قابل دسترسی هستن و کاربر خیلی راحت میشه به صفحه مخصوص هر دسته مراجعه کنه.

اما بسیار پیش میاد که چند مقاله، محصول یا … دارای موضوع یا ویژگیای برابری باشن. شباهتایی که در دسته بندی کلی ما مشخص نشده ان. اما شک نداشته باشینً خوب هستش اگه بتونیم این شباهتا رو طوری طبقه بندی کنیم که ساختار کلی سایت ما بهتر شه و کاربرها راحت تر ازش استفاده کنن. اینجاس که معنی برچسب مطرح می شه. در واقع کافیه که ما یه برچسب واسه موضوع یا ویژگی مورد توجه خود بسازیم و این برچسب رو روی تموم محتواهای در رابطه بچسبونیم.

هر برچسب، یه صفحه در سایت و وبلاگ ما بوجود میاره که تموم محتواهای در رابطه در اون قرار می گیرن. در واقع، کارکرد برچسب درست مثل دسته بندیه، فرقش اینه که اهمیّت کمتری داره و قرار نیس مثلاً در منوی بالای سایت ما قرار بگیره. (در شبکه های اجتماعی هم، همین معنی با کلمه هشتگ هست. البته در این شبکه ها دیگه خبری از دسته بندی نیس.)

۲ نمونه از استفاده درست برچسبا

حالا که تا حدی موضوع براتون باز شد، بذارین ۲ مثال جور واجور از کارکرد درست تگا رو بررسی کنیم. این مثالا به شما کمک می کنن تا نقش تگ در موقعیتای جور واجور رو بهتر درک کنین.

  1. بررسی برچسبا در وبلاگ نوین

مطالب ما در وبلاگ نوین به چندین دسته اصلی تقسیم می شن: بازاریابی، فروش، تبلیغات، سئو و چند مورد دیگه. اینا موضوعات کلی ما هستن که هر کدوم علاقه مندان بسیار زیادی هم دارن و هر کدوم از مقالهامون، در آخر به یکی از اونا مربوط می شن.

حال بیایید کمی در مقالات نوین دقیق تر شیم. الان، بخشی از مقالات ما به بررسی تاثیر روان شناسی در بازاریابی و فروش می پردازن. این موضوعیه که واسه خیلی از افراد جذابه. پس بد نیس که یه صفحه رو به مطالب اون اختصاصی بدیم. با اینحال، قصد نداریم واسه اون یه دسته بسازیم، چون که موضوع محدودیه. پس چه می کنیم؟ بله! یه برچسب می کنیم و تموم مطالبی که طوری به بازاریابی مرتب هستن رو در اون تگ می کنیم.

همین موضوع در مورد بسیاری دیگه از ریز موضوعات وبلاگ ما هم صادقه. شاید بد نباشه واسه درک بهتر، سری به چند تا از تگایی که ما تا امروز ایجاد کردیم، مثل آموزش تبلیغات گوگل یا معرفی روشای جور واجور بازاریابی بزنین.

  1. بررسی برچسبا تو یه سایت مربوط به فناوری

حالا بذارین یه موضوع متفاوت رو ببینیم. یه سایت رو فرض کنین که درباره تکنولوژی می نویسه. طبیعتاً این سایت دارای یه دسته بندی درباره گوشیای موبایله. حتی زیر دسته هایی واسه اخبار برنده های جور واجور داره. اما هیچوقت یه دسته بندی با موضوع "آیفون ۴۳۹۳" داره؟ مسماً نه! چون که این موضوع زیادتر از اندازه محدوده و هم اینکه، مقالات اون دارای تاریخ مصرف هستن. اما شک نداشته باشینً طبقه بندی مطالب مربوط به این گوشی می تونه به خوانندهای علاقه مند به اون کمک کنه. پس بهترین راه اینه که تموم نوشته های در رابطه، با برچسب "آیفون ۴۳۹۳" تگ شن.

به کار گیری برچسب در زومیت

زومیت ۳ تگ در مطالب آیفون x خود استفاده کرده. اولی واسه برند اپل، دومی واسه گوشیای اپل و سومی گوشی iPhone x

امتیازات تگ: به چه دلیل حتماً باید برچسب بزنیم؟

هر چقدر که برچسب زدن به آدما کار اشتباهی باشه، برچسب زدن به محتواهای سایت کار خوبیه. اما به چه دلیل؟ مگه برچسب زدن چه فایده هایی واسه شما داره؟ واسه اینکه این امتیازات رو بهتر درک کنین، ما اونا رو به دو بخش تقسیم کردیم: در درجه اول از نگاه کاربر امتیازات برچسب رو بررسی می کنیم و بعد می بینیم که تاثیر برچسب بر سئو و ورودی یه سایت از گوگل چه هستش.

برچسبای درست چه کمکی به تجربه کاربری می کنن؟

همونطور که تا این لحظه فهمیدین، برچسبا می تونن به طبقه بندی بهتر مطالب و دسترسی بهتر کاربران به اونا کمک کنن. در مثال وبلاگ خودمون، اگه از برچسب "روانشناسی در بازاریابی و فروش" استفاده نمی کردیم، شایدً کار مخاطبان علاقه مند به این موضوع کمی سخت می شد. چون که مجبور می شدن وقت صرف کنن و به دنبال مقالاتی با این موضوع بگردند. در آخر هم ممکن بود نتونن تعدادی از اونا رو پیدا کنن. اما الان، این مشکل واسه اونا وجود نداره و خیلی راحت می تونن چیزی که دوست دارن رو بخونن.

هم اینکه، خود ما به کمک تگا فرصتی استثنایی پیدا کردیم. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که تگ در واقع یه طبقه بندی بوجود میاره که خیلی راحت میشه در مواقع ضرورت ازش استفاده کرد. بد نیس واسه درک بهتر موضوع یه مثال بزنم.

در وبلاگ نوین، وقتی که شما به انتهای یه مطلب می رسید، مقالاتی با موضوعای مشابه به شما پیشنهاد می شن. اما ما چیجوری باید این مقالات رو پیشنهاد بدیم؟ در آسونترین حالت، اینا مقالاتی هستن که دارای دسته بندی برابری هستن. اما اگه بخوایم مقالاتی دقیق تر پیشنهاد بدیم چه؟ ساده س!: کافیه هر زمان برچسبی وجود داشت، اولویت رو با مقالاتی با برچسب برابر بذاریم و اول اونا رو پیشنهاد بدیم. اینطوری، تگا به ما کمک کردن که وبلاگ خود رو پیشرفت بدیم و تجربه کاربری بهتری رو به کاربران خود ارائه بدیم.

همین موضوع می تونه در مورد یه فروشگاه اینترنتی هم رو راست باشه. فرض کنیم که شما می خواین در صفحه یه گوشی موبایل، لوازم جانبی اونو پیشنهاد بدین تا اینطوری، فروش خود رو زیاد کنین. اما اگه سیستم فروشگاهی شما اجازه اینجور کاری رو نده چه؟ ساده س!: می تونین برچسبی واسه محصول اصلی و تموم اجناس جانبی اون در نظر بگیرین. بعد در صفحه اجناس خود، بخشی بسازین که کالاهایی با تگ مشابه رو به کاربران ارائه دهد.

داستانی از برچسبا و پریشونی و گیجی یه مشتری

آدم گیج پشت کامپیوتر

یه مدت قبل، در دفتر خود با یکی از مشتریا جلسه داشتیم. طی این جلسه، مشتری به ما گفت که مطلب ما در مورد معنی انکرتکست (متن لینک) رو واقعاً دوست داشته، اما مجبور شده واسه خوندن بقیه مطالب ما در مورد انکرتکست، به بخش جستجوی وبلاگ ما مراجعه کنه. البته ما از برچسب "انکرتکست" روی تموم مطالب مربوط به اون استفاده کرده بودیم. اما موضوع اینجا بود که سایت ما تازه بروزرسانی شده بود و هنوز تگای یه مطلب در وبلاگ نشون داده نمی شد. همین استفاده نکردن درست از برچسب، باعث شده بود که خواننده ما مجبور شه وقت زیادی رو صرف کنه تا خودش به دنبال مطالب در رابطه بگردد. و ما همیشه مطمئن هستیم که وقتی یه نفر مشکلی رو با ما در میان میذاره، ده ها نفر هستن که با اون روبرو می شن و چیزی به ما نمی می گن. ده ها نفر که حتی ممکنه به دنبال دیگه مطالب ما نرن و بدون این دست اون دست کردن صفحه رو ببندند.

برچسبای درست چه کمکی به سئو می کنن؟

حالا می رسیم به موضوعی که شایدً همه با علاقه منتظر خوندن در مورد اون بودین. امیدوارم که واسه رسیدن به اون، مطالب قبلی رو رد نکرده باشین. چون که فهمیدن اونا، کمک بزرگی به درک بهتر تاثیر تگا بر سئو می کنه.

هر تگ در اصل یه صفحه س. یه صفحه که تعدادی از مطالب یا اجناس سایت رو به هم در رابطه می کنه و تو یه جا اونا رو نمایش میده. طبیعتاً موتورهای جستجو هم این صفحه رو پیدا می کنن و در یافته های جستجوی خود نمایش میدن. این یعنی ما به کمک تگ فرصت داریم در جستجوهای در رابطه بیشتری نمایش داشته باشیم و ورودی گوگل خود رو از این روش افزایش بدیم.

تاثیر برچسبا در سئو

به کار گیری برچسب به ما اجازه داده در جستجوهای مربوط به روشای بازاریابی حضور داشته باشیم.

مثلا، تگ آموزش تبلیغات گوگل ادوردز ما رو در نظر بگیرین. در صفحه این تگ، شما به تموم مطالب در رابطه به تبلیغ گوگل ما دسترسی دارین. حالا فرض کنیم کسی در گوگل عبارت "آموزش تبلیغ در گوگل" رو جستجو کرد.  در این حالت، گوگل می خواد در رابطه ترین صفحات رو به کاربر پیشنهاد دهد و یکی از اونا، مطمئنا صفحه تگ ماست. صفحه ای که مقالات بسیار متنوعی درباره گوگل در اون قرار گرفته و می تونه واسه کاربر فایده بسیاری داشته باشه.

در واقع، تگ فرصتی واسه ما ایجاد کرده که کلمات کلیدی بیشتری رو با دقت بالاتری هدف بذاریم.

به چه دلیل استفاده کشکی و هردم بیل و بی دقت از برچسبا، سایت شما رو نابود می کنه؟

حالا که معنی برچسب روشن تر شده، بذارین باری دیگه به سراغ فرهنگ به کار گیری تگ در ایران برگردیم. فرهنگی که به خاطر به روز نبودن، به جای اینکه واسه ما به درد بخور باشه، واقعا به ما ضرر می زنه.

ما در ایران یاد گرفتیم که هر چقدر از تگا بیشتر استفاده کنیم، سایت ما سئو بهتری داره. این موضوع شاید چندین سال پیش که موتورهای جستجو اینقدر پیشرفته نبودن، درست بود. اما حالا چیزی جز ضرر واسه سایت شما نداره. البته، خیال نکنین که این به معنی تغییر کارکرد تگه.

اون چیزی که ما در مورد کاربرد و فایده تگ گفتیم، در واقع دلیلیه که اصلاً تگ به وجود اومده. به خاطر همین اصرار داشتیم که در اول، بدون در نظر گرفتن تاثیر تگ در سئو، به بررسی اون بپردازیم. موضوع اینجاس که کم کم، موتورهای جستجو پیشرفت کردن و در شناسایی بهتر استفاده درست و غلط از تگ، باهوش تر شدن. به خاطر همین دیگه نمیشه با به کار گیری ده ها تگ جور واجور و گاه هاً بی ربط، ورودی بیشتری از گوگل گرفت.

به کار گیری برچسبای زیاد

به کار گیری برچسبای زیاد و مشابه، نه فقط واسه سئو شما سودی نداره، بلکه کاربر رو هم گیج می کنه. ما هم وقتی این اشتباه رو کردیم و واسه اون هزینه دادیم.

تگای زیاد و بی ربط، هیچ سودی واسه کاربر ندارن

استفاده درست و به جا از تگا، می تونه در دسترسی بهتر کاربران به اطلاعات و اجناس در رابطه، کمک بسیار زیادی بکنه. اما دقیقاً عکس همین موضوع در مورد تگای زیاد صادقه. یعنی تگای زیاد، باعث می شن که صفحه شما بسیار به هم ریخته و بی نظم شه و کاربر تو یه عالمه از کلمات کلیدی بی ربط قرار گیرد. تگایی که هیچ منطقی واسه اون ندارن و هیچ کمکی به موندن اون در سایت شما نمی کنن. البته، هیچ بعید نیس که اونو فراری بدن.

تگای زیاد، باعث ایجاد صفحات تکراری می شن

شایدً می دونین که ایجاد صفحات تکراری، روی سئو سایت شما تاثیری منفی داره. این صفحات الکی هستن و هیچ کابردی واسه مخاطب ندارن. پس، طبیعیه که گوگل و بقیه موتورهای جستجو هم خیلی میونه خوبی با اونا نداشته باشن.

، وقتی شما از تگای جور واجور و زیاد استفاده می کنین، به احتمال زیاد قراره تعداد خیلی از این صفحات تکراری و الکی به وجود بیان. اما چیجوری؟ همونطور که گفتیم، ایجاد تگ به معنی ایجاد یه صفحه س. صفحه ای که تموم مطالب یا کالاهایی که اون تگ رو دارن، به نمایش میذاره. اما وقتی شما واسه هر مطلب یا محصول خود از ده ها تگ جور واجور استفاده می کنین، چقدر احتمال داره که از همین تگا در جای دیگری هم استفاده کنین؟ شک نداشته باشینً تعدادی از این تگا هستن که فقط واسه همون محصول استفاده شدن. این یعنی چندین صفحه به وجود میان که در تموم اونا، فقط همین یه محتوا هست و تنها فرق اونا، عنوانشانه.

تگای زیاد، باعث کم شدن اعتبار محتواهای اصلی شما می شن

موتورهای جستجو یه راه حل عالی واسه مشخص کردن اعتبار و ارزش صفحات اینترنت پیدا کردن. اگه درباره سئو زیاد خونده باشین، حتماً می دونین منظور ما چیه: لینکا! هر چقدر که یه صفحه شما بیشتر معرفی شده باشه و لینک گرفته باشه، اعتبار اون در موتورهای جستجو بیشتر هستش. حال ممکنه این معرفی توسط خود شما انجام شده باشه (لینک داخلی) یا سایت دیگری شما رو معرفی کرده باشه (بک لینک). شما می تونین در مقاله شکلای جور واجور لینکا، بیشتر در مورد اونا بخونین.

وقتی من از یه صفحه سایت خودم به صفحه دیگری لینک میدم، در واقع مقداری از اعتبار صفحه اول رو به صفحه دوم منتقل می کنم. تگ کردن هم دقیقاً اینکار رو انجام میده. یعنی وقتی من برچسبایی واسه یه مطلب از سایت خودم تعریف می کنم، واقعا صفحاتی ایجاد می کنم که تموم اونا در صفحه مطلب من لینک شدن.

جابجایی اعتبار از محتوا به برچسب

بخشی از اعتبار صفحه محتوای شما، از راه لینکا به صفحات برچسب شما منتقل می شه.

فهمیدین؟ اگه قرار باشه من ده ها تگ جور واجور واسه مطلب خود تعریف کنم، واقعا اعتبار این صفحه رو تا حد زیادی پخش کردم. در واقع، صفحات زیادی دارم که همه اونا دارای اعتبار کمی هستن. اگه می تونستم به جای اینکار، اعتبار رو در صفحات اصلی خودم با موضوعات مشخص متمرکز کنم و اینطوری، شانس رتبه گرفتن خودم در کلمات در رابطه رو بیشتر کنم.

چیجوری از تگا به درستی استفاده کنیم؟

ما تا به اینجا، تموم چیزی که باید در مورد تگا می دونستین رو به شما گفتیم. حالا بیاد چگونگی استفاده درست از برچسبا رو یاد بگیریم و ببینیم چه نکات مهمی رو باید در برچسب زدن رعایت کرد.

هیچوقت واسه صفحات خود، برچسب بی همتا ایجاد نکنین

فقط وقتی از یه تگ استفاده کنین که به یه موضوع یا ویژگی مشترک بین مطالب یا اجناس شما اشاره داره و دست کم ۲ صفحه می تونن دارای اون برچسب باشن. البته اشکالی نداره اگه الان فقط یه مطلب با این موضوع یا ویژگی دارین، اما قراره در آینده مطالب دیگری با این برچسب نوشته شن. در واقع، هر چی زودتر یه برچسب خوب رو بسازین، بهتره. چون که اعتبار پیدا کردن صفحه ها در موتورهای جستجو نیاز به زمان داره.

همیشه اولویت رو با کاربر بذارین

 یه راه عالی واسه اینکه از استفاده درست تگا مطمئن باشین، اینه که به کاربر خود نگاه کنین. از خود سوال کنین که وجود این برچسب چه کمکی به مخاطبان سایت من می کنه؟ باعث می شه که اونا بیشتر در سایت من بمونن یا فقط اونا رو گیج می کنه؟ مطمئن باشین که پرسیدن این سوالات، می تونه اراده کردن رو واسه شما بسیار راحت کنه.

عنوان تگای خود رو طبق جستجوها انتخاب کنین

 قبل اینکه عنوان تگ خود رو مشخص کنین، بد نیس یه تحقیق کلمات کلیدی کوچیک در مورد اون انجام بدین. یعنی ببینین که موضوع یا ویژگی مورد نظر شما چیجوری در گوگل جستجو می شه. بعد عنوانی رو انتخاب کنین که بیشترین جستجو رو داشته باشه.

واسه برچسبای خود توضیح بنویسین

اگه امکان توضیح نوشتن واسه صفحه تگ رو دارین، حتماً این کار رو انجام بدین. وجود توضیحات در صفحه تگ، باعث می شه که این صفحه هم واسه کاربر قابل فهم تر باشه، هم موتورهای جستجو موضوع اونو بهتر شناسایی کنن. هم اینکه در صورت امکان، متا تایتل و دیسکریپشن هم واسه این صفحه بسازین.

هنگام برچسب زدن، به موضوع کار داشته باشین، نه کلید واژه

شاید تا الان این نکته رو فهمیده باشین. اما گفتن دوباره اون شک نداشته باشینً ضرر نداره: شما هنگام برچسب زدن باید به معنی و معنی کار داشته باشین. منظور من چیه؟ یعنی ما به جای ایجاد دو برچسب "روانشناسی و بازاریابی" و "تاثیر روانشناسی در بازاریابی"، فقط یه برچسب ایجاد می کنیم و تلاش می کنیم در هر دوی این کلمات کلیدی رتبه به دست بیاریم. نه اینکه واسه هر کلید واژه، یه برچسب بزنیم.

ای خدای بزرگ، چیجوری تگای قبلی خودمو مرتب کنم؟

حالا شما همه چیز رو درباره تگا می دونین. اما اگه تا به امروز راه اشتباه رو رفته باشین چه؟ اگه حالا هزاران تگ بی ربط دارین که فقط واسه یه مطلب یا محصول هستن، شایدً دنیا بر سرتون خراب شده. آخر چیجوری باید این تعداد تگ رو مرتب کرد؟

چگونگی تمیز کردن برچسبا

نابود کردن تگای منحصر به فرد یه محتوا

در درجه اول، شما باید همه تگایی که فقط یه بار استفاده شدن رو از بین ببرین. اما لازمه صفحات ایجاد شده واسه این تگا، به محتوای اصلی شما منتقل (ریدایرکت) شن. اینطوری، اعتباری که اونا در موتورهای جستجو دارن، به محتوای اصلی برمیگرده. اما انجام این کار به صورت دستی، خیلی راحت نیس. پس باید چیکار کنین؟ کافیه از یه برنامه نویس بخواین چند خط کد بنویسه تا این کار رو واسه شما بکنن.

خود ما همچین چیزی رو واسه سایتای وردپرسی نوشته ایم و اگه دوست داشتین، می تونین واسه به کار گیری اون، با ما تماس بگیرین.

 نابود کردن تگای تکراری و بی فایده

تا همینجای کار، سایت شما از نظر کاربرد و سئو وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده. اما اگه واقعاً قصد تمیز کردن مطالب یا اجناس سایت خود رو دارین، حالا باید دست به کار شید و تگای دیگه خود رو بررسی کنین. بیشتر سیستمای مدیریت سایت دارای بخشی هستن که این تگا رو به شما نشون میده. تلاش کنین تا جای ممکن این تگا رو با هم ترکیب کنین. یعنی تگایی با موضوع برابر رو تو یه صفحه جمع کنین. در این مرحله هم لازمه که این ترکیب همراه با ریدایرکت باشه. یعنی تموم تگای قبلی به صفحه تگ جدید منتقل شن.

به تگای پر بازدید توجه خاصی داشته باشین

یه موضوع مهم که هنگام تمیز کردن تگای خود باید به اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، رتبه هر تگ در موتور جستجوی گوگل و تعداد ورودی اون هستش. پیشنهاد ما به شما اینه که از وسیله تحلیل گر آنالیتیکس استفاده کنین تا بتونین تگای پر بازدید خود رو شناسایی کنین. نابود کردن بدون فکر این تگا، می تونه ضربه ای منفی به سئو شما بزنه. پس تلاش کنین با دقت بیشتری درباره اونا تصمیم بگیرین و حتی اگه قصد پاک کردن اونا رو دارین، مطمئن شید که به صفحه درستی منتقل می شن.

واسه بررسی تعداد ورودی هر تگ، کافیه وارد آنالیتیکس خود شید، به بخش Behavior < Content مراجعه کنین و کلمه tag (یا هر کلمه دیگری که برچسباتون با به کار گیری اون مشخص می شن) رو جستجو کنین. بعد خیلی راحت می تونین تعداد ورودی هر تگ رو مورد بررسی بذارین. (واسه اطلاعات بیشتر می تونین به تگ مطالب آموزشی گوگل آنالیتیکس ما مراجعه کنین.)

برچسبا، برچسبا، برچسبای عزیز

همه چیز رو به شما گفتم؟ چیزی رو از قلم نینداختم؟ فکر می کنم اینطور باشه. اما واسه اطمینان، اگه چیزی درباره برچسبا مونده که می خواین بدونین یا سوالی واسه شما به وجود اومده که جواب اون در این مطلب نیس، می تونین از بخش دیدگاه ها اونو با ما مطرح کنین تا جواب سوال شما رو در اولین فرصت بدیم.

در آخر، بذارین دوباره تاکید کنم که برچسب یه وسیله عالی واسه طبقه بندی و مرتب کردن محتوای یه سایته. به کمک برچسب میشه کاری کرد که کاربران از سایت شما راحت تر استفاده کنن و بیشتر در اون وقت بگذرونن. اما این درس غلط ایرونی که با میگه "برچسب بیشتر، رتبه بهتر"، این فرصت رو از ما میگیره و سایتامون رو مجهز به تعداد زیادی صفحه الکی و بی کاربرد می کنه که تاثیر منفی هم روی کاربر من و هم روی سئو ما دارن.

در اینجور مواقع، من همیشه به یاد مثالی باحال می افتم: یه چاقو رو در نظر بگیرین. این چاقو فواید بسیاری واسه ما داره. مثلاً با اون میوه پوست می کنیم. اما همین چاقو می تونه کاربرده های بسیار نادرستی هم داشته باشه. مثلاً در بدترین حالت می تونه جون یه آدم رو هم در خطر بندازه. اما اشکال از چاقو نیس. اشکال از استفاده نادرست از اون هستش.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشین و چیزی جدید یاد گرفته باشین. امیدوارم این مطلب به بهتر شدن این پریشون بازار پر از برچسب اینترنت کمک کنه و در دراز مدت، سایتای ایرونی دارای ساختار بهتر و مفیدتری باشن.

 

موضوعات در رابطه بازاریابی محتواسئو و بهینه سازی سایت

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

سعید رهبری

سعید رهبری هستم. یه جدیدی که با معنی فعلی بازاریابی در ایران موافق نیس و فکر می کنه کسب و کارا باید با بازاریابی داخلی درست و کیفیت خدمات خود در راه جذب و حفظ مشتری قدم بردارن.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

Post your comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *