اگه فعالیتای سئو شما تاثیری نداره ، شاید کمپین سئو شما اون طور که باید، کار نمی کنه. دلایل شکست سئو و روشای اصلاح اونو در این مطلب می گیم.

سرفصل محتوا

  • این مقاله چه سایتایی رو شامل نمی شه؟
  • دلایل شکست سئو
  • ۱- نبود انتخاب هاست مناسب
  • ۲-نبود Mobile-First بودن سایت
  • ۳- محتوای ضعیف سایت
  • ۴- شما مخاطبین هدف خود رو درک نمی کنین
  • ۵- مدت زمان موندن خیلی کم بازدیدکننده در سایت
  • ۶- کلمات کلیدی هدف شما حجم جستجو کافی دریافت نمی کنن
  • ۷- سند باکس گوگل یا Google SandBox

    • سندباکس گوگل چیه؟
    • راه حلای خروج از سندباکس گوگل
    • راه حل

  • ۸- نبود یکی بودن سایت با به روز رسانیای الگوریتم گوگل
  • ۹- زیاده روی در بهینه سازی سایت Over optimization

    سئو

    • سئو داخلی زیادتر از اندازه در شکست سئو شامل موارد زیر می شه:
    • حل مشکل سئو سایت در اثر بهینه سازی زیادتر از اندازه
  • ۱۰- لینک سازی اشتباه
  • ۱۱- روش هدف دار سئو قدیمی
  • ۱۲- نبود استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی
  • ۱۳- شما موشکافی و پیگیری هدف ندارین
  • موشکافی

    • از کجا بفهمیم سایت به وسیله رقبا در حال اسپم شدنه؟
    • اسپم

  • کلام آخر:

این مقاله چه سایتایی رو شامل نمی شه؟

۱- سابتایی که واسه کلمات کلیدی مورد نظر در یافته های جستجو بالا نیستن و البته هنوز یه ماه نشده که کار سئو رو شروع کردن!

صبور باشین. یه سرویس سئو هرچقدر هم که قوی باشه، ممکنه بعضی وقتا تا چندین ماه زمان ببره تا به نتیجه و هدف برسه.

اگه هنوز تازه کارین شاید مقاله راهنمای سئو آسون واسه افراد تازه کار به کار شما بیاد.

۲- در یافته های جسجو بالا هستن اما فروش خوبی ندارن ! ممکنه واسه کلمات کلیدی مناسب بالا نباشین، یا اینکه اصلا ایراد کار شما سئو نباشه. مثلا قیمتای بالا، مشکلات فنی و بقیه مسائل به جز سئو مانع از فروش شما شن. به شما خوندن مقاله راهکارهایی واسه تبدیل کار و کاسبی به یه برند رو پیشنهاد میکنیم.

مشکلات

اما چه سایتایی می تونن با به کار گیری این مقاله سئو ناموفق خود رو به یه سئو اصولی و موفق تبدیل کنن؟

دلایل شکست سئو

آموزش سئو و به کار گیری تجربه و علم کارشناسان سئو درباره چگونگی کارکرد موتورهای جستجو، به شما کمک میکنه تا به بالاترین جایگاه یافته های جستجو برسین و در سئو موفق شید.

تلاش واسه به روز موندن برابر با آخرین تغییرات سئو، باعث شده که خیلی از مالکین وبسایتا و بازاریابا، در دنیای دیجیتال به طور کامل سردرگم شن.

رقابت، باعث شده این مسابقه وحشتناک واسه رتبه بندی گسترش پیدا کنه و حفظ حضور آنلاین، از گذشته خیلی سخت تر شده.

دلیل اصلی این که برنده ها موضوع بهینه سازی موتور جستجو رو این قدر جدی می گیرن، نیاز اونا به مقادیر خیلی از ترافیک و در نتیجه، تلاش واسه موندن در بالای رتبه بندی صفحات جستجوئه. اما، رسیدن به این هدف بسیار بالاتر از روشای ساده سئو هستش که در سایتای جور واجور دیده می شه.

اگه روش هدف دار سئو شما موثر واقع شده، شاید دست کم در مدت سه ماه، یافته های فعالیتای سئو خودتون رو ببینین. اگه مشاهده کردین فعالیتاتون تاثیری ایجاد نکرده، شاید کمپین سئو شما اون طور که باید، کار نمی کنه. اما دلایلی که باعث شکست روشای هدف دار یا کمپینای سئو می شه، چیه؟

در ادامه به بررسی مسائل و مشکلاتی که این سایتا با اون روبرو می شن، می پردازم.

۱- نبود انتخاب هاست مناسب

در نتیجه، شما باید مطمئن شید که بهترین هاستای سایت در بازار رو قبل از اراده کردن، آزمایش کنین.

اراده کردن

واسه آشنایی با ویژگیای یه هاست قوی مطلب تاثیر هاست بر سئو؛ ویژگیای هاست با کیفیت رو بخونین.

۲-نبود Mobile-First بودن سایت

در سال ۲۰۱۹ هستیم و شک نداشته باشین سایت شما نباید این مشکل رو داشته باشه. موبایل فرندی نبودن سایت می تونه یکی از دلایل شکست سئو سایت باشه.

موبایل

یکی از مهم ترین الزامای هر سایتی، عمل گرا بودن نسبت به موبایله. اگه افراد نتونن با به کار گیری دستگاه های موبایل خودشون به سایت شما دسترسی داشته باشن، شک نداشته باشین شما ترافیک بسیار خیلی از کفتون میره و همین موضوع می تونه دلیل شکست کمپینای سئو شما باشه.

بیشتر بخوانبد: موبایل فرندلی mobile-friendly وب چیه؟

۳- محتوای ضعیف سایت

دلیل اصلی پشت شکست کمپینای بهینه سازی موتور جستجوی شما، اینه که سایت شما محتوایی که واقعا شایسته بازدید مخاطبین باشه رو نداره.

ترافیک روی سایت شما براساس درصد بازدید مخاطبین هدف مشخص می شه. سایت شما فقط به وسیله آدمایی در اینترنت بازدید می شه که حس کنن محتوای شما ارزشمنده و می تونن ازش استفاده کنن.

تضمین این که محتوای سایت شما محتوای خوبیه، یکی از مهم ترین وظایف شما به عنوان مالک وبسایته.

اگه محتوای شما یه محتوای اصیل، بدون سرقت محتوا و بدون اشتباهات نگارشی نباشه، مخاطبین شما سایت شما رو رها می کنن و شاید دیگه هم به سایت شما باز نخوان گشت.

به صورت کلی، شما باید مطمئن شید که محتوای برند شما واسه مخاطبین قابل استفاده س و ارزش بسیار زیادی واسه اونا داره.

۴- شما مخاطبین هدف خود رو درک نمی کنین

در حالی که خیلی از وب مسترها به سئو به عنوان یه روند ” مرحله ای ” فکر می کنن که در اون اقدامات خاصی به خاطر تضمین عواقب خوب در یافته های انجام می شه ، SEO خوب دقیق تره .

واقعا ، سئو با درک کامل از اینکه مخاطب هدف شما چه کسیه و چی به دنبال اون هست ، شروع می شه .

به دست آوردن باخبر شدن از مشتریان ایده آل خود تو یه پایه شخصی و خصوصی ، کلید انتخاب کلمات کلیدی مناسب واسه هدف و فوت وفنای مناسب SEO واسه به دست آوردن یافته های مطلوبه .

۵- مدت زمان موندن خیلی کم بازدیدکننده در سایت

مقدار زمان گذشته به وسیله یه بازدید کننده روی سایت شما، توصیف کننده dwell time روی سایت شماس.

اگه این زمان برابر با استانداردها نباشه، یعنی اگه افراد خیلی سریع صفحات سایت شما رو ترک می کنن (به هر دلیلی)، کمپین سئو شما به نتیجه نمی رسه و می تونه یکی از دلایل شکست سئو سایت شما باشه.

۶- کلمات کلیدی هدف شما حجم جستجو کافی دریافت نمی کنن

تعداد زیادی کمپین شکست می خورن چون رتبه بندی بالای مدیران اونا از کلمات کلیدیه که خیلی راحت به وسیله کاربران معمولی جستجو نمی شن .

اگه عبارات انتخابی شما در موضوعی محدود باشن – مانند موردی که تنها روی پرس و جو متمرکزه مثل ” کفشای آبی زنونه واسه فروش ” – تعجبی نداره که شما حجم ترافیک رو که در اول توقع داشتین رو نمی ببینن !

کمی تمرکز خود رو گسترش بدین تا از اصطلاحاتی استفاده کنین که فرصت رسیدن به مخاطبان گسترده تر رو دارن .

اگه می خواین این رتبه های بالا رو به ترافیک واقعی تبدیل کنین , مطمئن شید که هر کدوم از کلمات کلیدی شما با اهداف سایت شما مطابقت داره .

۷- سند باکس گوگل یا Google SandBox

به نظر بعضیا از سئو کاران محترم، سند باکس واقعی نیس. اما بعضیا فکر می کنن که اونو تجربه کردن و حقیقت داره.

سندباکس گوگل چیه؟

گوگل، سایتایی که تازه شروع به فعالیت و کار کردن رو واسه کلمات کلیدی که رقابت بالایی دارن، در یافته های نشون نمی ده.

آدمایی که به وجود سندباکس باور دارن، دلیل اونو این جوری توجیه می کنن که گوگل واسه جلوگیری از اسپم و اینکه هر روز سایت جدیدی ایجاد شه و تلاش کنه واسه کلمات پر رقابت بالا بیاد، این کار رو می کنه.

در واقع گوگل در این یه مدت که سایت شما در سندباکس هست، تغییرات و رفتار اونو زیر نظر داره و وقتی که احساس کنه شما یه سایت به درد بخور هستین که قصد اسپم ندارین، از سندباکس خارج میشین و به سرعت به جایگاهی که باید، می رسید.

راه حلای خروج از سندباکس گوگل

  1. تولید محتوای خوب و با کیفیت
  2. دوری بسیار جدی از خرید لینکای تبلیغاتی ( بک لینک )
  3. بک لینک

  4. دوری از هر گونه اقدامات سئو کلاه سیاه ( Black hat SEO )
  5. صبر کردن و اجازه دادن به گوگل واسه حصول اطمینان از کار خوب شما
  6. آشنایی با الگوریتم رقص گوگل

۸- نبود یکی بودن سایت با به روز رسانیای الگوریتم گوگل

شما برابر با به روز رسانیای الگوریتم گوگل، پیش نمی رین.

خیلی از مالکین وبسایتا، بازاریابای دیجیتال و استراتژیستای سئو معمولا از به روز رسانیای گسترده الگوریتمای گوگل، عقب می مانند. این عقب موندن از به روز رسانیا ممکنه منتهی به شکست روشای هدف دار سئو شما شه.

گوگل همیشه الگوریتمای خودشو بروزرسانی می کنه و شما نباید نسبت به این به روز رسانیا غافل شید چون اونا می تونن به روشای مخلتف روی یافته های جستجوی سایت تاثیر داشته باشن.

حالا، شما باید مطمئن شید که کمپین سئو شما برابر با به روز رسانیای اصلی گوگله مانند الگوریتمای پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، Fred و چیزای دیگه ای به جز اینا… .

۹- زیاده روی در بهینه سازی سایت Over optimization

زیاده روی در هیچ کاری خوب نیس ! از جمله زیاده روی در بهینه سازی سایت، مشکلات زیادی واسه سئو سایت شما بوجود میاره.

بهینه سازی زیادتر از اندازه در سئو داخلی سایت = پنالتی به وسیله پاندا و Hummingbird

بهینه سازی زیادتر از اندازه سئو خارجی، شامل شکلای جور واجور لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی = پنالتی به وسیله الگوریتم پنگوئن Google Penguin

زیاده روی در سئو داخلی و خارجی سایت – On-page and Off-page OVER OPTIMIZATION

سئو داخلی زیادتر از اندازه در شکست سئو شامل موارد زیر می شه:

  1. لینک سازی داخلی زیادتر از اندازه از صفحات به همدیگه
  2. استفاده زیادتر از اندازه از کلید واژه هدف
  3. لینک دادن زیادتر از اندازه از صفحه ای به صفحه دیگه ( چه در داخل و چه در خارج از سایت )
  4. خرید بک لینک، کلیک، بازدید کننده، سرویسای اشتراک گزاری پستای شبکه های اجتماعی و هر چیزی که گوگل خیلی راحت درک کنه که شما می خواین سایتتون رو مهم معرفی کنین.

حل مشکل سئو سایت در اثر بهینه سازی زیادتر از اندازه

کلا، واسه مواجه نشدن یا حل مشکل بهینه سازی زیادتر از اندازه کلمات در سئو، بهتره طبیعی عمل کنین و صفحات رو واسه بازدید کننده ها و آدما طراحی و بهینه کنین نه واسه رباتای موتورای جستجو.

  1. چگالی کلمات کلیدی در صفحات بیشتر از ۲-۴ درصد نباشه.
  2. لینک سازی مصنوعی انجام نشه.
  3. اقدامات از قصد واسه ظاهر سازی در “مهم بودن سایت در گوگل” انجام نشه. این اقدامات مثل پول دادن به آدمایی واسه سرچ کلید واژه سایت شما + برند، لینک سازی فله ای، اشتراک گزاری پستا در شبکه های اجتماعی و مثل این.

۱۰- لینک سازی اشتباه

شما لینک سازی می کنین. عالیه . اما بدونین ازآپدیت پاندا و پنگوئن لینکا باید با کیفیت بالا و ظاهر طبیعی به نظر برسن پس روشای قدیمی رو کنار بذارید.

شاید لینک سازی اشتباه شما در سایت خود یکی از دلایل شکست سئو سایت شما باشه.

۱۱- روش هدف دار سئو قدیمی

، این آسونترین توضیح واسه نبود کارکرد کمپین سئو شماس. در این حالت روش هدف دار سئو شما قدیمی شده و برابر با گرایشای جدید سئو نیس.

اگه شما هنوزم از تکنیکای قدیمی سئو مانند رد و بدل کردن لینک، ساختار صاف URL ها (Flat URL Structure)، استفاده تکراری از کلمات کلیدی، دایرکتوریای لینک، یکی بودن دقیق دامنه و چیزای دیگه ای به جز اینا استفاده می کنین، در حال نابودی کمپین سئو سایت خود هستین.

۱۲- نبود استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی

موفقیت روشای هدف دار کلی سئو شما، براساس به کار گیری زمینه های مناسبی تعیین می شه که کارکرد سئو سایت شما رو مشخص می کنن. منظور ما، کانالای رسانه های اجتماعیه که تاثیر زیادی روی موفقیت کمپین سئو شما داره.

وزن نسبی داده شده به شبکه های اجتماعی و منبع کاربر نسبی در الگوریتم رده بندی گوگل هر روز زیاد می شه .

۱۳- شما موشکافی و پیگیری هدف ندارین

اگه شما حتی زحمت موشکافی سایت رو ندارین , چیجوری می تونین حیرت زده شید که روش هدف دار سئو در حال شکسته ؟ برنامه های پیگیری هدف تموم اطلاعاتی که نیاز دارین رو به شما میدن .

کار در غیاب این اطلاعات مثل رانندگی ماشینی بدون آینه عقبه – شما نخواهید دونست که به چه دلیل کمپین شما تا وقتی که به گذشته نگاه می کنین , شکست می خوره تا ببینین انتخابای گذشته شما چیجوری بر کارکرد فعلی شما تاثیر گذاشته است .

۱۴- پنالتی شدن سایت در گوگل در اثر اسپم رقبا

اسپم سئو سایت شما در گوگل به وسیله رقبا واسه کاهش رتبه شما ممکنه صورت پذیرفته باشه.

بعضی وقتا میشه از راه رقابت سالم در هر زمینه ای از جمله سئو، نسبت به رقبا برتری یافت.

اما اگه رقبای شما، بخوان از راه روشای ناسالم با شما در سئو سایت رقابت کنن، و شما ندونین که اونا این کار رو انجام میدن، شاید با مشکل شکست سئوی سایتتون مواجه میشین.

و اگه بالا باشین در سرچا، روز به روز جایگاه خود از کفتون میره و ضعیف میشین.

از کجا بفهمیم سایت به وسیله رقبا در حال اسپم شدنه؟

  1. تموم موارد سئو رو رعایت کردین ولی نتیجه نمیگیرین.
  2. سایت شما رتبه خوبی داشته اما به سرعت در حال محو شدن از رتبه های بالای گوگل به صفحات بعدیست.
  3. یهو و یه شبه افت شدیدی داشتین.
  4. پنالتی سایت در گوگل در اثر اسپم

کلام آخر:

دلایل بسیار زیادی هست که ممکنه منتهی به شکست کمپین سئو شه. اما، دلایل بالا، عادی ترین اونا هستن. با تضمین این که شما تموم این دلایل رو بررسی و رفع کردین، می تونین دلایل دیگری که ممکنه منتهی به شکست فعالیتای سئو شما شده باشن رو هم آزمایش کنین.

وقتی که دلیل اصلی مشکلات خودتون رو مشخص کنین، باید واسه رفع اونا دست به کار شین. این کار نیازمند آزمایش دوباره روشای هدف دار فعلی سئو و رفع مشکلاته. وقتی که این کار رو انجام بدین، باید آروم باشین و منتظر یافته های بشینین.

به شما خوندن مطلب  سایت شما از دید سئو نیاز به طراحی دوباره داره؟ رو پیشنهاد میکنیم.

منبع: .sitestory.net – newseo.ir – seouser.ir

Categories:متفرقه