برنامه یا تقویم محتوایی یه منبع با توانایی اشتراک گذاریه که در اون همه فعالیتای مربوط به بازاریابی محتوایی یه شرکت برنامه ریزی و زمان بندی می شه.

بازاریابی محتوا

به برنامه یا تقویم محتوایی به این چشم نگاه نکنین که فقط یه لیسته از محتواهایی که باید درج بشه! فایده اصلی تقویم محتوایی اینه که شفافانه می تونین ببینین که محتواهایتان به چه صورت در طول سال پخش می شن. این موضوع به شما اجازه میده که:

  • واسه مناسبتا و رویدادهای مختلفی که براتون اهمیت کلیدی دارن، می تونین برنامه محتوایی مخصوصشان رو بچینید.
  • می تونین فهمیده باشین که محتواهایی که دارین، در چه زمانایی ناقصند. یعنی، متوجه میشین که کدوم جاهای خالی رو باید با محتوا پر کنین.
  • می تونین فهمیده باشین که در چه زمانایی محتوای آماده واسه درج دارین، و اگه بخواین بازم محتوا تولید کنین، واسه چه وقتی باید این کار رو انجام بدین.

وقتی که یه برنامه مشخص واسه تولید محتوا دارین، می تونین جریان مناسبی از محتوا رو در هر مکان و وقتی که لازمه، جاری کنین و با این کار، قدم مهمی رو هم جهت با برندینگ کار و کاسبی تون وردارین.

به روزرسانی برنامه یا تقویم محتوایی

بسته به سرعت تغییرات شرایط در کار و کاسبی تون، ممکنه تقویم محتوایی خود رو به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی یا حتی هرساله تنظیم کنین.

جفت و جور برنامه یا تقویم محتوایی در ۳ قدم

مراحل تدوین یه تقویم محتوایی رو میشه در این ۳ قدم خلاصه کرد:

  1. شناسایی مخاطب و اصلی ترین موضوعاتی که می خواین درباره اون محتوا تولید کنین.
  2. شناسایی منابع اصلی که می خواین از اونا محتوا تولید کنین (که بعضی وقتا این منابع رو از قبل دارین و بعضی وقتا باید واسه جفت و جور اونا هزینه کنین).
  3. زمان بندی جداگونه واسه تولید محتوا، درج محتوا، گسترش (Promote) محتوا و به روزرسانی محتوا.