موضوعات

  • آموزش روش هدف دار بازاریابی

برچسبا

  • مفاهیم بازاریابی

سرفصلای مقاله

 

  • امتیازات اتوماسیون بازاریابی
  • Protein & Pushups یه مثال از راه هدف دار اتوماسیون بازاریابی
    • چیجوری اتوماسیون بازاریابی می تونه کمک کننده باشه؟
    •  پس اتوماسیون بازاریابی چیه و در آخر واسه کار و کاسبی شما چه کاری می تونه بکنه؟
    • روش هدف دار اتوماسیون بازاریابی به کار و کاسبیای کوچیک کمک می کنه تا موفق تر عمل کنن

 

امتیاز این پست

اتوماسیون بازاریابی Marketing Automation به کار گیری نرم افزاریه که به طور خودکار کارای تکراری که بیشتر زمان زیادی صرف اونا می شه، مانند پیگیری ایمیل، کمپینای قطره ای (Drip Campaigns)، و آگهیای شبکه های اجتماعی، رو بکنه. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی این وظایف رو انجام و به صرفه جویی در وقت و پول کمک می کنه که درآخر منتهی به موفقیت کسب وکار می شه. واسه یه کسب وکار کوچیک به کار گیری راه هدف دار اتوماسیون بازاریابی یه تغییر دهنده بازی یا الگو (Game Changer) است. کمپینی که خوب اجراشده باشه به سازمان کمک می کنه تا سازماندهی شه، اندازه فروش زیاد شه، و زمان زیادی صرفه جویی شه. در این مقاله ما به دنبال آنیم که به روشنی نشون بدیم چیجوری این نرم افزار می تونه به یه کسب وکار کوچیک کمک کنه.
 اتوماسیون بازاریابی چیه و مهمتر اینکه چیجوری به ما کمک می کنه؟

امتیازات اتوماسیون بازاریابی

چندین مزیت رو واسه به کار گیری وسایل اتوماسیون بازاریابی هست. براساس آمار ۷۵% از جواب دهندگان موافق هستن که صرفه جویی در زمان بزرگترین مزیت نرم افزار اتوماسیون بازاریابیه. جالبتر اینکه از هر ۵ نفر، ۴ نفر از جواب دهندگان قادر به افزایش فرصتها و سرنخا  از راه اتوماسیون بازاریابی هستن و هم اینکه بیشتر اونا تماشاگر افزایش مبادلات بودن. وقتی که نرم افزار اولیه راه اندازی می شه، اتوماسیون به صورت خودکاره، اما می تونه براساس اون چیزی که واسه کار و کاسبی بهتره، پالایش شه. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما اجازه میده :

  • ارتباطات مربوط به تموم پایگاه داده مخاطبان خود رو شخصی سازی کنین.
  • کارایی رو که یه ایمیل، شماره تماس، یا بقیه اقدامات رو ایجاد می کنن یا لازم هستن رو انتخاب کنین.
  • فرصتا رو بدون هیچ تلاش اضافی پرورش بدین.
  • اهداف کوتاه مدت و بلندمدتی که واسه کار و کاسبی تون مهمترند رو انتخاب کنین و با به کار گیری اونا درآمد به دست بیارین.
  • مبادلات خود رو از راه هدف قرار دادن مشتریائی با بالاترین پتانسیل خرید، زیاد کنین.

یه کمپین بازاریابی که شامل وسایل اتوماسیونه شما رو قادر می سازه با همه کانالا موافق باشین و همزمان از فرصتهای خود استفاده کنین. هم اینکه به شما اجازه میده تا فرصتها رو از راه روند چرخه فروش به طور فعال ثبت، طبقه بندی، و پرورش بدین، هم اینکه  این شانس به شما داده می شه تا فرصتهایی که احتمال بیشتری واسه خرید رو دارن و مبادلات رو زیاد می کنن رو بررسی کنین.

 

Protein & Pushups یه مثال از راه هدف دار اتوماسیون بازاریابی

مثلا، مطلب زیر در مورد یه کسب وکار کوچیک آموزشی و فرضی که نشون دهنده قدرت باور نکردنی نرم افزار اتوماسیون بازاریابیه، رو بررسی کنین.
یه کسب وکار آموزش فردی رو در نظر بگیرین.  اونو P&P  می گیم. پس از ۵ سال زحمت کسب وکاری کوچیک و پررونق که رشد هرساله رو تجربه می کنه، ایجاد شده. حالا P&P چهار مربی  و یه دستیار شخصی رو استخدام کرده. درطی سالها اونا حدود ۱۵۰۰ مخاطب از راه ثبت نام در رسانه های اجتماعی، صفحات فرود (Landing pages)، کارت بازرگانی و وبسایتشان، جذب کردن. به طورمتوسط P&P ماهانه ۲ میلیون تومن درآمد داره.
بدیش اینه این کار و کاسبی دیگه براساس اهداف اولیه و خواست مالکانش فعالیت نمی کنه. اون چیزی که به عنوان اشتیاقی واسه کمک به زندگی بهتر بقیه شروع شد به کار یکنواخت روزانه تبدیل شد تا امور تنها فقط جریان داشته باشه. صاحبان این کسب وکار  مربیان آموزشی برتری هستن اما تجربه کمی در بازاریابی و مدیریت کسب وکار دارن.
به نظر می رسه هرسال که میگذره اونا زمان کمتری رو صرف علاقه مندیای خود می کنن و زمان بیشتری رو در امور کسب وکار روزمره، مانند مدیریت پشتیبانی مشتری، مالیاتها، بیمه، کارمندان، لوازم و موارد دیگه صرف می کنن.
علاوه برآن، اونا هیچ وقتی رو واسه پرورش مشتریان بالقوه و یا بیش فروشی به مشتریان موجود، اختصاص نمی دن. اونا میخوان برنامه های برگشت رو مورد استفاده قرار بدن و منابع اضافی رو واسه مشتریان فعلی شون جفت و جور کنن اما مسئله آنست که فرصت این کار رو ندارن. بدین جهت می ترسن که کسب و کارشون رو از دست بدن.
حالا صاحبان این کار و کاسبی دچار مشکل شدن. اینجور وضعیتی این کار و کاسبی رو مستعد به کار گیری و اجرای  برنامه اتوماسیون بازاریابی خودکار می کنه.

چیجوری اتوماسیون بازاریابی می تونه کمک کننده باشه؟

مانند بیشتر صاحبان کار و کاسبیای کوچیک، P&P حدود ۸۰% از مشتریان بالقوه خود رو به دلیل بی توجهی از دست داد. صاحبان این کار و کاسبی می دونن که درحال از دست دادن درآمد زیادی هستن و هم اینکه مشتریان بالقوه زیادی رو از دست میدن.
خیلی از کار و کاسبیای کوچیک در وضعیت مشابه با شرایط فرضی بیان شده قرار دارن. اجازه بدین نگاهی عمیق تر داشته باشیم.
این موارد موضوع جدیدی در بازاریابی نیس. میشه گفت یکی از موفق ترین کمپینهای بازاریابی اونا، نامه رسان ماهانه اوناس. هرماه ۶۰۰۰  آگهی کاغذی کوچیک ( تراکت) به مشتریان بالقوه می فرستند. اونا حدود ۵۰۰ هزار تومن ماهیانه واسه هر آگهی می پردازن.
طی سالها اونا پیام رسانی از راه آگهی کاغذی رو بهبود دادن و اندازه برگشت رو به حدود ۲% بالا بردن. درحالی که وقتی که اونا واسه اولین بار اونو شروع کردن این اندازه تنها ۱% بود. پس هرماه می تونن انتظار ۱۲۰ تماس دریافتی (۲% از ۶۰۰۰ تراکت) از آدمایی که به طور بالقوه علاقه مند به آموزش شخصی هستن رو، داشته باشن.
اگه این مجموعه بتونه ۲۰% از ۱۲۰ تماس دریافتی رو به مشتریان واقعی تبدیل کنن، این بدین معناست که اونا می تونن توقع داشته باشن در هر ماه تا حدود ۲۴ مشتری جدید از تبلیغات خود بدست بیارن.
اما واسه ۹۶ مشتری باقی مونده که انگار فراخوانده شدن اما به سرعت یه پکیج آموزش شخصی رو خریداری نمی کنن چه اتفاقی میفته؟ واسه P&P  جواب اینست : بدیش اینه هیچی. کارکنان این کار و کاسبی مشغول تر از اون هستن که بتونن درمورد پیگیری این ۹۶ مشتری بالقوه، فکر کنن. بیشتر کار و کاسبیای کوچیک بیشتر اجازه میدن این ۹۶ مشتری علاقه مند خیلی راحت از دست برن و دیگه هیچ وقت باز نگردند و خرید نکنن. این آدما به صورت زیادی تمایل به خرید خود رو میگن. اما مانند بیشتر خریداران اونا وقتی که آماده خرید هستن مبادرت به خرید می کنن، نه وقتی که P&P  آماده فروش به اوناس.
معمولا، مشتریان بالقوه فقط در اولین تعامل با شرکت شما قادر به خرید نیستن. لازمه که غنی شن و شما رو بشناسن. لازمه که به شما اعتماد کنن.
بدون اتوماسیون بازاریابی صاحبان این کار و کاسبی هیچ ابزاری واسه رابطه با این ۹۶ نفر نداشتن، تا وقتی که آمادگی خرید رو پیدا کنن وP&P رو انتخاب کنن.
اگه اطلاعات تماس این ۹۶ نفر رو واسه ایجاد تماس در اختیار شرکت باشه چه اتفاقی می افته؟ شاید هر دو هفته اونا به هر کدوم از خریداران بالقوه یه نکته به درد بخور، یه جور بازاریابی ویدئویی، یا یه دستورالعمل مناسب رو  ارائه بدن. بعد بعد از یه ماه از طرف شرکت با هر کدوم از این مشتریان بالقوه تماسی انجام بشه.
اتفاقی که میفته اون هستش که درصدی از این ۹۶ نفر به مشتریان بالفعل یا خریدار تبدیل می شن.

 

 پس اتوماسیون بازاریابی چیه و در آخر واسه کار و کاسبی شما چه کاری می تونه بکنه؟

از این ۹۶ فرد علاقه مند که خریدی رو انجام نمی دن، ۱۰% از ماه آینده به دلیل خبرنامه الکترونیکی و کسب باخبر شدن از شرکت نامبرده خرید می کنن، که حدود ۹ خریدار جدید رو به مشتریان شرکت اضافه می کنه. ماه بعد، اونا بازم خبرنامه رو به ۸۷ نفر باقی مونده ارسال می کنن و ۸ مشتری جدید رو به دشت می کنن. و ماه بعد، اونا ۷ مشتری دیگه رو به جمع مشترینشان اضافه میکنن. پس، در طول سه ماه، اونا ۲۴ مشتری دیگه رو به دست آورده ان.
این مقدار، اندازه خیلی از مشتریان و خریداران جدیده!
هزینه جذب مشتریان بیشتر چیه؟ صفر. و چقدر زمان صرف جذب این مشتریان میشه؟ جدای از راه اندازی اولیه نرم افزار و چند تماس تلفنی اولیه، درکل میشه گفت هیچ وقتی.
نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به صاحبان این کار و کاسبی فرضی کمک می کنه تا فروش خود رو زیاد کنن و زمان رو ذخیره کنن.
علاوه بر اون P&P حالا می تونه جهت کمک به تقویت و غنی سازی پایگاه مشتریان موجود از سیستمای خودکار اتوماسیون بازاریابی با به کار گیری برگشت خودکار و بیش فروشی و مواردی دیگه، استفاده کنه.

روش هدف دار اتوماسیون بازاریابی به کار و کاسبیای کوچیک کمک می کنه تا موفق تر عمل کنن

چیزی که به طور سنتی تموم بخش بازاریابی رو دربر می گرفت حال می تونه با به کار گیری نرم افزار اتوماسیون بازاریابی خبره انجام شه. صاحبان کار و کاسبی از این روش  پول بیشتر، زمان بیشتر، آزادی بیشتر، و تماس بیشتری دارن. مهمتر اینکه چیزی که رو که دوست دارن انجام میدن. و به این صورت به کار گیری اتوماسیون بازاریابی میتونه خیلی راحت مشکلات کوچیک اما موثر موجود در کسب و کارا رو با در نظر گرفتن روشای هدف دار بازاریابی تعریف شده، حل کنه.

مشکلات

روش هدف دار بازاریابی و تبلیغات کار و کاسبی خود رو تدوین کنین!

درخواست مشاوره

Share

مهسا احمدپور

از وقتی که با بازاریابی آشنا شدم ترکیب علم و هنر اون برام جذاب بود، و همیشه در تکاپوی پیدا کردن جنبه های جور واجور و جدید اون بوده ام. و حالا مشتاقانه خیلی زیاد راه ناتموم یادگیری علم بازاریابی و شناخت هنرهای عجیب اونو دنبال می کنم.
فیلم و موسیقی، کتاب و بازاریابی، پیاده روی و فوتبال، المانای لذت بخش زندگی من هستن.

پیاده روی

مطالب در رابطه

 

فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

روانشناسی رنگا در بازاریابی(اینفوگرافیک)

روانشناسی


 

فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

مدلای رفتار مصرف کننده چیه؟۱۰مدل رفتار مصرف کننده


 

بهمن ۲۷, ۱۳۹۷

اصول بازاریابی چیه؟ (مفاهیم و اصول اولیه)


 

بهمن ۲۴, ۱۳۹۷

بازاریابی پیام رسانی چیه؟ و کاربرده های اون در بازاریابی


۱ Comment

  1. آذر ۱۰, ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۵ ق.ظ

    عالی توضیح دادین مرسی

    جواب

دیدگاهتون رو بنویسین لغو جواب

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشه. بخشای موردنیاز علامت گذاری شدن *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سایت

ذخیره نام، ایمیل و سایت من در مرورگر واسه وقتی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

لطفا جواب رو به عدد انگلیسی وارد کنین:

یه × ۳ =

Categories:متفرقه