همه چیز در مورد کودکان یکساله

همه چیز در مورد کودکان یکساله

یک سالگی کودک چگونه است

دوازده ماهگی آخرین دوره ی زندگی کودک شما تا قبل از یک سالگی می باشد. سنی که همگام با شروع راه رفتن نوزاد و هم چنین شروع مستقل شدن او می باشد. دوستان عزیز سایت آگاه باشیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک سالگی کودک با ما در ادامه همراه باشید.

خواب کودکان یک ساله

در این سن کودک شما به ۱۲ ساعت خواب در طول شب و ۲ ساعت خواب در طول روز نیازمند است. کودک در این سن معمولا بین ساعات ۶ تا ۷ صبح از خواب بیدار شده و خواب روزانه او نیز بین ساعت های ۱۰ صبح تا ۱ ظهر می باشد. ساعت شروع خواب شبانه کودک نیز از ساعت ۷ شب می باشد.

کودک شما در نه ماهگی ممکن است خواب صبح را ترک کند و به جای آن بعد از ظهرها بیشتر بخوابد. به هر صورت نکته ای که در مرحله ی فعلی باید آن را مورد بررسی قرار دهید، این است که همیشه و در هر حال به خاطر داشته باشید که مقدار فعالیتی که کودک شما در طول روز انجام می دهد و هم چنین شروع نخستین مراحل راه رفتن او را خسته می کند. با این وجود در این سن کودک دوست دارد تا همه ی آن چیزی را که یاد گرفته است را به انجام برساند.

کودک یک ساله در هنگام خواب سعی می کند تا در تخت خواب خود راه برود، پس از یاد نبرید تا در این مرحله، برنامه ریزی مورد نظر خود را برای خواب کودکتان انجام دهید. هم چنین لازم است در این زمان، مدت بیشتری را به خواب کودک اختصاص دهید تا اطمینان حاصل کنید که کودک به اندازه ی کافی خسته شده و در نتیجه به هیچ وجه امکان ندارد دوباره از خواب بیدار شود.

کارهایی که کودک در یک سالگی انجام می دهد

نوزاد در این سن حساس از خودش جنب و جوش و حرکت بیشتری نشان می دهد. برخی از بچه ها در این سن یا چهار دست و پا راه می روند و یا آن که مهارت سینه خیز رفتن را یاد می گیرند. با این وجود بچه هایی هم وجود دارند که در این راه از خودشان به نوعی تنبلی نشان می دهند. اما در این گونه مواقع لازم نیست که بیش از حد نگران شوید. قطعا اگر فرزند شما مشکلی داشت، پزشک اطفال او نکات لازم را به شما گوشزد می کرد. مگر آن که در روزهای اخیر رویداد و یا حادثه ای برای کودک رخ داده باشد که در این صورت شما موظف هستید که کودک خود را به یک پزشک متخصص نشان دهید.

نوشته دیگر :   ساخت اپلیکیشن

غذای کودک یک ساله چیست؟!

مورد دیگری که در این سن توجه شما را به سمت کودک یک ساله تان جلب خواهد کرد، بد غذا بودن او می باشد. به این صورت که ممکن است کودک شما برخی از غذاها را به سختی مصرف نماید. وقتی کودکان غذایی را مزه کنند و از آن خوششان نیاید دیگر محال است آن را بخورند. با این وجود غذاهایی نیز هستند که کودکان علاقه ی بسیاری در خوردن آن ها از خود نشان می دهند. یکی از این غذاها پوره سیب زمینی می باشد که هم درست کردن آن کار آسانی است و هم سرشار از کربوهیدرات می باشد که در نهایت می تواند سلامتی فرزند شما را نیز تامین نماید.

کودکان یک ساله همچنان شیر مادر خود را با ولع می خورند و علاقه ی زیادی به آن دارند. شیر مادر در رژیم غذایی کودکان زیر یک سال حکم چایی را برای وی خواهد داشت. چایی که همه ی ما آدم بزرگ ها در طول روز میل می کنیم و آن را عضوی جدا نشدنی از وعده غذایی خود می دانیم برای کوکان کم سن و سال شیر مادر می باشد. آن ها دقیقا همان احساسی را هنگام خوردن شیر مادر دارند که ما هنگام خوردن چای داریم!

در صورتی که کودک در یک سالگی شیر مادر را به اندازه لازم مصرف نکند بد خلقی می کند و از خودش بی حوصلگی نشان می دهد. اما در مورد مصرف همین شیر مادر نیز برای کودک خود باید دقت لازم را به عمل آورید، چرا که او همین الان هم روزانه مقدار زیادی مایعات مصرف می کند که باید در میزان مصرف آن ها دقت ویژه داشت. به طور کلی حجم مایعات مصرفی توسط کودک در این سن نباید از ۷۰۰ میلی لیتر در طول روز بالاتر برود.